791

Re: Aalst: 9 November

Kan je een link geven naar die tekeningen the end?

Re: Aalst: 9 November

Hier moeten we voorzichtig te werk gaan, Arsene Pint heeft nadien voor de commissie toegegeven dat hij wapens in detail heeft laten bijtekenen om op een bepaald reeds gebruikte wapen te wijzen. De tekenaar heeft hierin de aanleg gegeven bij de commissie.

793

Re: Aalst: 9 November

Kan iemand mij nog eens gedetailleerd uitleggen op welke manier, op welk tijdstip, door wie, en met welke reden Cornelis René, Arijs August en De Vlieger Geert weggeroepen werden net voor de overval Aalst? Wie van de rijkswachters achter Nevens stond en weer vertrok, wie het verbod gaf om te schieten? Deze 3 mannen hebben een sleutel in hun handen. Waarom gebruiken ze hem niet? En liefst voor ze zichzelf of een ander hen iets aandoet zoals Roger Romelart?

794

Re: Aalst: 9 November

Ze zouden vooraan aan de Delhaize gestaan hebben en tegen Nevens geroepen hebben dat ze achteraan waren en toen is Nevens (de moedigste van allemaal) gaan kijken en heeft zijn plicht gedaan en 3 keer geschoten. En inderdaad, deze zouden ook een sleutel in handen hebben.

Re: Aalst: 9 November

The End, de laatste weken lees ik in jouw posts steeds dezelfde zinnen 'Aalst was anders dan voorgaande overvallen'. Is het mogelijk dat het de bedoeling was om gekende gangsters 'De Staerke / Haemers' uit te schakelen? De schuld van alles in hun schoenen te steken? Ik kan het niet wegdenken dat net De Staerke & Haemers herkend zijn tijdens verkenningen. Alles ligt er precies vingerdik op om hun 'zichtbaar' te maken in de aanloop van de feiten.

796

Re: Aalst: 9 November

Je stelt vlugger vragen dan ik kan antwoorden. Er is het geheim van het onderzoek waardoor ik niet de details kan geven. Het atypische van die aanslag de details dit doen gangsters niet, die denken er zelfs niet aan om bepaalde dingen te doen. Je moet een verschil maken naar het motief van de daders en hoe het parket generaal het in de richting van gangsters geduwd heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

Beste The End, je maakt het ons er niet gemakkelijker op! smile In het begin had ik het gevoel dat je ons door niet-samenhangende uitspraken van een bepaalde richting wil afbrengen. Als een kluitje in het bos sturen zeg maar. Echter geloof ik jouw goede intenties, al blijft het niet-samenhangend.

In tegenstelling tot voorgaande raids valt het mij op dat Bouhouche in de omgeving gesignaleerd is en dat deze heel hard gewerkt heeft aan een alibi. Maar de signalisatie van louche & gangster individu's rond de dag van de aanslag in Aalst is op zijn minst opmerkelijk te noemen. In tegenstelling tot een paar mensen uit te schakelen en de winkel binnen te stappen, wordt er in Aalst zonder nadenken zwaar gevuurd op zo goed als elk voertuig dat op de parking staat.
Ik durf wedden dat, indien De Staerke & Haemers inderdaad aan de achterzijde in een auto gezeten hebben, en deze auto vooraan geparkeerd stond, dat ze uitgeschakeld werden door de bende.
* De aanwezigheid van Haemers had als bedoeling om de reus een naam te geven.
* De Staerke had de bedoeling om alles op de bende van baasrode te steken (van camp, moord in lennik, bultot zijn papiersnipsels, ...)

Dat is mijn opvatting dat de raid op de Delhaize vaststaand een laatste bende aanslag ging zijn. Laat de gekende gangsters er voor opdraaien.

798

Re: Aalst: 9 November

En wat doe je dan met de getuigenis van DVDS? Vuilbak ? ( ik vernoem hem maar hij is niet de enige natuurlijk).

Hebben wij ons trouwens al afgevraagd of al de getuigenissen die wij hebben volledige getuigenissen zijn ? Ik gok er op dat we lang niet alles weten.
Stel dat er toen een camera hing in de Delhaize waar één van de daders in beeld kwam. Denk je dan niet dat er minstens één detail zou weggegomd zijn vooraleer wij die beelden te zien zouden krijgen ?

Je hebt zeer recent een pv gepost waarvoor dank. Zelfs zo een PV is de Heilige Schrift niet  Aangezien er PV's verdwenen zijn zullen er ook bijgevoegd zijn. Er zijn ook getuigen die "aangepaste" pv's te zien kregen achteraf.

In deze saga is niets onmogelijk.

Re: Aalst: 9 November

Beste Coconut, dat Haemers aanwezig was in de Delhaize van Aalst (verkenning & eigenlijke feiten) ben ik overtuigd van. Ik durf te stellen dat hij langs de uitgang is binnengekomen en daar een deel voor zijn rekening heeft genomen. De volledige getuigenissen zijn niet bekend voor het grote publiek, kijk maar naar de robotfoto's die the end bezit maar niet over durft/kan uitwijken. Een ander voorbeeld is de robotfoto-tekenaar die op vraag van Pint een wapen in detail getekend heeft om een verband te leggen met andere raids op Delhaizes (eigenbrakel of overijse indien ik het goed heb).

Waar ik hoofdzakelijk op doel is dat Aalst het laatste hoofdstuk van de bende was. In het verleden hebben zij zoals Hans & Grietje kruimels in het bos (zonienwoud, la houssière, parkings, ...) achtergelaten die de RW of GP moest volgen. In Aalst was het de bedoeling dat Haemers & De bende van Baasrode hiervoor zouden opdraaien. Waarom ze op de parking bleven wachten geraak ik niet aan uit ... stonden zij in verbinding met een centrale (C.B.) of is er een ander stuk dat we missen.

Hetzelfde voor de slachtoffers, welk doelwit is er op welke parking niet komen opdagen? Misschien was de link dan veel duidelijker geworden?

Correct wanneer je stelt dat alles mogelijk is!

Kijk gewoon naar hoe verdachte uitvoerders in het hele bende dossier stap per stap werden uitgeschakeld op termijn ... Wat zegt dit over de verdachte dat overblijven...waren zij aanstuurders? waren zij slim genoeg om een 'levensverzekering' te voorzien?

800

Re: Aalst: 9 November

Ik denk dat je mijn telefoon afluistert Witse. Deze nacht nog moeten uitleggen aan de jongere generatie speurders wat een CB is. Natuurlijk hadden die verbinding.

En het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat er ergens een onopvallend iemand tussen de klanten stond die overzicht had en alleen in actie moest komen als er hier of daar iets mis zou gaan. Zo zou ik het ten minste georganiseerd hebben.