Topic: Mogelijk verhaal

Deze link werd vandaag geplaatst door een forumgebruiker, zéker de moeite om door te lezen.

» issuu.com/florleonidas

Re: Mogelijk verhaal

Lees het deel "09/05/1985 Christopher Dale Flannery wordt naar Europa gehaald" en lees dan de tekst hieronder wat er geschreven staat op Wikipedia over deze persoon (datum is van belang).

Disappearance

Not long after the attack on his family, Flannery moved into an inner Sydney apartment which was close to CIB headquarters. On 9 May 1985, Flannery received a phone call from Freeman asking for a meeting. Flannery, in leaving for the rendezvous, was unable to start his car. Flannery contacted Freeman who told him to catch a taxi. Flannery did so, and after exiting the Connaught onto Liverpool St was never seen again. It has been claimed by Smith that police may have been responsible for Flannery's disappearance, as Smith noticed him enter a police car with officers he knew on 9 May. The officers had allegedly offered to take Flannery to meet with Freeman.

Bron » en.wikipedia.org

3

Re: Mogelijk verhaal

Zou zijn verdwijning uit Australië te verklaren zijn: op weg naar België om later deel uit te maken van de Bende van Nijvel, (een van de uitvoerders in Aalst, waar ook Haemers (ter vervanging van Bonkoffsky) zou deel van hebben uitgemaakt. (en welke duidelijk herkend werd door David).  Ook de Golf GTI met sticker I love Australia ... zou dit toeval zijn?

4

Re: Mogelijk verhaal

Mooi verhaal maar is er eigenlijk één element dat er op zou kunnen wijzen dat Flannery op dat moment in België zat? En met "één element" bedoel ik niet "hij lijkt op een robotfoto". Er zijn meer dan genoeg mensen die op de tekeningen lijken.

Chris wrote:

Ook de Golf GTI met sticker I love Australia ... zou dit toeval zijn?

Ja, de dochter van Jacques Van Camp was een fan van Australië.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mogelijk verhaal

In ieder geval, het is zeker iemand die in aanmerking zou komen om vrouwen en kinderen te vermoorden. In België zelf vonden ze hiervoor waarschijnlijk niemand (misschien buiten Haemers) die tot zoiets in staat zijn

Re: Mogelijk verhaal

Ben, de discussie beperkt zich in mijn mening niet enkel tot Flannery zijn verdwijning enkele momenten voor Aalst in Australie, en nadien mogelijk verscheining in Aalst (ook al kan het profiel en houding heel goed kloppen). Het lijkt me meer opportuun om het volledige verhaal vanaf de start aan te onderzoeken. Hier staan toch enkele zaken neergeschreven waaraan wij op dit forum niet gedacht hebben, en zeer aanneembaar zijn wanneer ik deze lees. Ook zijn er suggesties op dit forum, of onderliggende waarheden aangebracht die nu de vermoedens door het lezen van deze tekst bevestigen.

7

Re: Mogelijk verhaal

Philippe DS wrote:

Ben, de discussie beperkt zich in mijn mening niet enkel tot Flannery zijn verdwijning enkele momenten voor Aalst in Australie, en nadien mogelijk verscheining in Aalst (ook al kan het profiel en houding heel goed kloppen).

Een verhaal staat of valt met de gegevens die aangereikt worden. Als een tot dusver onbekende naam genoemd wordt, moet dit gestaafd worden met concrete elementen. Als die elementen er niet zijn, dan is het een (zwakke) hypothese zoals er in dit dossier al veel te veel zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mogelijk verhaal

Volledig eens met jouw stelling, enkel blijkt dat dit verhaal is opgebouwd op basis van pv's en verklaringen van getuigen. Zie de link op de laatste pagina. In dit geval durf ik dan toch wel te zeggen dat er een mogelijk verhaal in zit!

9

Re: Mogelijk verhaal

Als je tussen de lijnen leest ZOU de persoon welke het verhaal geschreven heeft een collega zijn onderzoeksrechter Marianne Capelle.

10

Re: Mogelijk verhaal

Het verhaal - eigenlijk meer een tijdlijn van die periode - is blijkbaar opgebouwd op basis van het "dossier Pinon" en "dossier Latinus", twee dossiers die al zeer lang op het web rond dwalen. Deze twee dossiers zijn al zeer oud en zijn slechts een klein onderdeel van een onderzoek dat miljoenen pagina's telt. Het is dus voor ons zeer moeilijk om te achterhalen wat er in deze twee dossiers waarheid en leugen is. Het is dus niet omdat het geschreven staat in een pv of omdat een getuige iets zegt, het daarom de waarheid is. (Moest het zo simpel zijn ... smile)

Sorry dat ik negatief klink maar ik heb in al die jaren al veel van die verhalen zien passeren. Het feit dat dit verhaal een bronvermelding heeft, maakt het niet beter of slechter dan al die andere verhalen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube