Re: Benaïssa Belliraj

EricF wrote:

Nevens schoot op de wegrijdende Golf en kan iedereen die daar inzat getroffen hebben.

Ja, maar de man in de achtervolgende Volvo zag maar twee hoofden voor zich: de chauffeur en zijn bijzitter. Bovendien werd de laadklep van de Golf in een eerste fase niet dichtgetrokken en reed hij aan grote snelheid verder met die open laadklep.

Robertvandeurnen wrote:

Waarom kunt u er niet meer over zeggen imazibraine? U bent sinds dag 1 dat dit nieuws van de hoge ambtenaar naar buiten kwam zeer grondig geïnformeerd (gedocumenteerd) en zeer sterk gedecideerd met als focus/doel deze stelling te verdedigen zodanig dat deze niet meer te ontkrachten valt!? Voorzichtig stel ik mij dan de vraag of u er misschien bij was? Hoe is het mogelijk dat u over zijn vreemdelingenkaart beschikt? Welke krachten stuwen of drijven u? Ik ben trouwens niet het enige forumlid die met dezelfde bedenkingen zit.

Met al die privacy reglementering lijkt het mij niet aangewezen om op een publiek toegankelijk forum als dit in detail uit te leggen hoe ik aan die foto kom. De enige reden waarom ik hem publiceer is dat ik geloof hecht aan de bewering dat de man al 34 jaar dood is, en hij dus niet zal klagen dat zijn privacy geschonden is. Wat drijft mij? Hetzelfde als wat ons hier allemaal op dit forum drijft: de waarheid vinden. Wie wil dat niet? Dat ik erbij was: bedoel je dat ik bij de Bende was? Neen dus. In elk geval dank voor het compliment: grondig geïnformeerd en gedocumenteerd. Zo hoort het, voor je iets op een forum zet, zou ik zeggen.

Re: Benaïssa Belliraj

Alleen spijtig dat je geen foto hebt van zijn broer rond of voor die periode. Want volgens hetgeen ik las had die toen een lange baard. Alhoewel; er zitten vijf lange jaren tss '80 en '85.

Re: Benaïssa Belliraj

imazibraine wrote:

In elk geval dank voor het compliment: grondig geïnformeerd en gedocumenteerd. Zo hoort het, voor je iets op een forum zet, zou ik zeggen.

Inderdaad! Ik meen dan ook elk geschreven woord. 1 zaak is zeker: Je bent een persoon op missie met een meer dan degelijke dossierkennis. Deze kennis kan je niet vergaren op een paar weken menig inziens. Je lijnen zijn duidelijk afgebakend alsof je nu al weet hoe de toekomst er zal uitzien. Ok dan maar… ik gun het jullie ... Ik hoop alleen dat het doel de middelen heiligt! Ik lees hier in stilte (voorlopig) verder!

24

Re: Benaïssa Belliraj

Robertvandeurnen wrote:

Voorzichtig stel ik mij dan de vraag of u er misschien bij was? Hoe is het mogelijk dat u over zijn vreemdelingenkaart beschikt?

Hij zegt “het is een kopie van een kopie van ...”. Een kopie van de vreemdelingenkaart van Benaïssa Belliraj is typisch iets wat je zou kunnen terug vinden in de dossiers van het onderzoek tegen de broers Belliraj en Ali Aârras. De slechte kwaliteit en lage resolutie bevestigt volgens mij ook dat het originele kopie vele jaren terug gemaakt is, mogelijk toen dit onderzoek lopende was. De persoon die hier “een kopie gemaakt heeft van dat kopie”, is volgens mij dus iemand die toegang heeft/had tot die dossiers.

Re: Benaïssa Belliraj

Hallo? We jagen hier op daders en niet op mensen die posten. Heb hier vroeger ook eens gepost dat ik af en toe in De Pomp kwam. Dat heb ik mij nadien beklaagd. Terwijl alle mensen van de streek mij mailden, wij zijn daar ook geweest, dat was toch normaal in die tijd? Ik zal er nog een schepje bovenop doen, ik kwam ook af en toe in de Top Ten en ik ging frieten eten bij Bely (was ook doodnormaal toen). Heb eens een Vilvoordenaar horen zeggen: "Er zaten in die tijd meer gangsters bij de rijkswacht dan dat er op een doorsnee avond in De Pomp zaten."

Wat Temse en de fotograaf en Chenda betreft: De "organisatie" kent blijkbaar de regel van 3. Stuur eerst fanfare 1 (met onbekende chinezen die amok maken). Stuur dan fanfare 2 om verwarring te creëren (met gekende gangsters met een alibi voor de feiten). Stuur dan ploeg 3 die de feiten zal plegen.

Zelfs Van Rossem paste die regel van 3 toe: Stuur eerst onbesproken intelligente studentes af op je target die je systeem uitleggen. Stuur dan mooie gewillige vrouwen af op je target. Haal dan zelf tonnen zwart geld binnen.

Over Benaïssa Belliraj heb ik helaas niets te melden. Maar wat dat lijk betreft. Ik dacht dat men niet zeker was dat het wel degelijk een lijk was dat daar op de grond lag. En nu hoor ik opeens dat het een lijk was met een dichte zwarte haardos. Waar staat dat geschreven of beschreven?

Re: Benaïssa Belliraj

Dat staat vermeld in de getuigenis van Philippe C. op het Franstalig forum » sites.google.com/site/tueriesdubrabant/

(...) "mon ex-épouse ayant un champs de vision autre que le mieux, certifie qu'il y avait bien le corps d'un homme avec un long manteau et des cheveux noirs."

(...) "le "vieux" je ne crois pas qu'il soit encore de ce monde, celui qui était couché ne l'est certainement plus"

Ergens heb ik recent gelezen dat hij ook een dichte haardos had. Ik herinner mij dat er iets stond als "une chevelure bien fournie", maar ik heb de verwijzing niet bewaard. Misschien kan Michel van het Franstalig forum daar helpen.

De getuigen zagen er dus een lijk in, 'want die is zeker niet meer van deze wereld'. Dat het lichaam dood was kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar dat lijkt waarschijnlijk, omdat in een bos van 690 hectare uitgerekend op die plaats twee afgeschoten 9 mm kogels gevonden werden in de grond. Niet echt een jachtkaliber, voor zover ik weet.

27

Re: Benaïssa Belliraj

coconut wrote:

Hallo?

Hallo

coconut wrote:

We jagen hier op daders en niet op mensen die posten.

Dat was niet de bedoeling, mijn excuses als het zo overkwam. In de post waar ik op antwoordde was er een insinuatie dat imazibraine "er misschien bij was" gezien hij/zij over zo veel informatie beschikt. Ik heb mijn eigen gedacht over de reden waarom die persoon zo veel blijkt te weten zoals je ziet.

Re: Benaïssa Belliraj

Hallo again Rizz. Neen, was absoluut niet voor jou bedoeld. Ik heb de persoon die die vraag stelde trouwens persoonlijk aangesproken aangezien die mij ooit per mail een vraag stelde. Dat was via via ... Want zo anoniem zijn we hier ook niet he. Wat die dossierstukken betreft, ik zou de mensen hier en elders die over dossierstukken beschikken geen eten willen geven. En dat de zaak na 34 jaar nog altijd niet opgelost is werkt dat natuurlijk in de hand. Dit forum zou trouwens niet bestaan indien alles "normaal" zijn weg was gegaan.

Re: Benaïssa Belliraj

imazibraine wrote:

Niet als je zonder verwittigen op een maandag 11 november niet op je werk komt opdagen (en nooit meer een teken van leven geeft).

Vanwaar komt deze informatie? Is dit geverifieerd en zo ja, door wie? Waar werkte hij, en als wat?

Re: Benaïssa Belliraj

Dit kan naar mijn mening zeer goed gestaafd worden door de onderzoekers, door onderzoek van sociale documenten, werkfiches, loon of uitkeringen, wanneer werden de laatste sociale bijdragen betaald (man bouwde ook pensioenrechten op als hij werkte), enz. Zou meer zeggen dan een ticket over de aankoop van wat worsten of een gehoorde taal. A charge of à décharge.