Re: Abdelkader Belliraj

coconut wrote:

Beste imazibraine, als een coconut je wil "charmeren" door de betekenis van je naam te achterhalen dan is dat niet zomaar. Ik ken je houding en uitspraken ivm de schrijver van de fabeltjeskrant. (Zie topic Ali Aarrass.) Een coconut die op de charmeertoer gaat verwacht een tegenprestatie, en geen kleine. Ik hoop dus dat je een zwarte gordel in het opzoekingswerk hebt en je zoekmachine eens loslaat op de tekst die ik vond in de fabeltjeskrant.

Deal?

» www.tijd.be

Ik neem aan dat je dit bedoelt, Coconut :

"In elk geval Bouhouche en Aarrass kenden elkaar in wapen trafieken milieu, brachten hem in contact met Mendez, Bultot en clan De Staerke ... Leerde zot Papadopoulos kennen. Vreemd is dat de copain van Eli Spletinckx in een door Cocu afgelegde relaas ook sprak van deze Marokkaan. Toen al in 1985. Eli Spletinckx werd nooit verontrust als zeer gekende pion in wapentrafieken samen met Papadopoulos. Waarom? Op zuipvisite gaan op de NATO."

Ik kan er weinig van zeggen. Weet niet of Bouhouche en Aârras elkaar kenden. Ook niet of Mendez en Bultot erin voorkomen. Over De Staerke ken je mijn mening: die heeft er niets mee te maken. Papadopoulos: ik zie geen Grieken in het verhaal, ook niet de man die een nummerplaat van de Bende op zijn naam had. Ze hadden de gewoonte nummerplaten te kopiëren van toevallige auto's van hetzelfde merk en type. Kan je dus niet zeggen of deze beweringen tot het niveau Fabeltjeskrant moeten gerekend worden. De schrijver die naar Marokko trok meen ik te kennen; komt dat echt van hem?

242

Re: Abdelkader Belliraj

Ja inderdaad, dat komt echt van hem. Abdelkader Belliraj heeft in Marokko eveneens bekend dat hij schietclubs bezocht. En gezien hij wapenhandelaar was zou het niet onlogisch zijn dat hij Bouhouche kende. Zou uitzoeken in welke schietclubs die man zat een onmogelijke opdracht zijn?

Re: Abdelkader Belliraj

Hij zegt in zijn verhoor een schietclub in Brussel, geloof ik. Zou dus kunnen.

244

Re: Abdelkader Belliraj

Ik denk nog aan een andere mogelijke link maar durf geen namen noemen. P.H Denk aan het wapen dat in Beiroet terecht kwam. Kan je nu het totaalplaatje eens uitleggen, aangenomen dat de taal berbers was etc. ...

Re: Abdelkader Belliraj

Met wat ik tot nu toe weet denk ik dat het simpel is: wij strijden voor de Palestijnse zaak, wij zien dat als een Jihad en wij zijn bereid daarvoor ons leven te riskeren. Wij doen in het begin ook beroep op enkel marginale criminelen, niet bepaald goede moslims (want ze drinken alcohol), maar die zijn tenminste al vertrouwd met de misdaad. En ze zijn onze (Berber) broeders, die ons niet zullen verraden.

Eerst proberen we aan wapens te geraken, dan aan geld en we volgen een opleiding in Libanon. Daarna beginnen we met het zware werk: overvallen die terreur moeten zaaien. Maar daarbij komt onze geliefde broer om en wij haken af, op bevel van papa. De Palestijn die wij willen bevrijden komt later via andere drukkingsmiddelen vrij.

Houden wij ons daarnaast nog bezig met andere louche zaakjes, zoals wapentrafiek? En met louche figuren uit de Belgische onderwereld, à la Bouhouche? Ja, dat kan best, maar wij houden onze zaakjes goed gescheiden. Zo kunnen we het 35 jaar lang uithouden.

Want blijkbaar doet niemand ons wat ...

246

Re: Abdelkader Belliraj

En voor welke overvallen kunnen ze dan in aanmerking komen?

Re: Abdelkader Belliraj

Op bevel van papa? Ik hoop dat het CWB snel met die opgravingen beginnen! Ik hoop dan ook stiekem dat ze een lichaam vinden in die tuin! Als die dan daarbovenop een Australisch paspoort op zak zou hebben dan word ik gek.

Nu alle gekheid op een stokje. Als geheel lijkt mij dit vrij nutteloos om te geloven. Als onderdeel vind ik uw theorie wel aannemelijk! Ik kan perfect begrijpen dat men voor bepaalde feiten die Marokkaanse connectie heeft aangewend. Net als men bijvoorbeeld die Nederlandse connectie ter voorbereiding van Aalst heeft gebruikt. Voor sommige feiten doe je ons idd nadenken. Als brein? Dan lijkt mij hun papa meer geschikt als ik het zo lees. Voor welke feiten buiten Aalst en Ohain zou men de hulp van deze Marokkanen nog kunnen gebruikt hebben? Als afleiding voor een WNP kunnen zij alvast wel tellen! Wie zou nu geloven dat het WNP Marokkanen in dienst had ... Niemand… De Staerke zou inderdaad ook een afleiding geweest kunnen zijn.

Re: Abdelkader Belliraj

Voor de hele bekende reeks. Alleen is de samenstelling van de ploeg geëvolueerd in de loop van de jaren, door afvallers, een dode, een gewonde etc. Zodat op het laatste ook de eigen jonge broer moest worden ingeschakeld.

Sommige van de feiten van in het begin passen niet in het schema omdat ze eerder toevallig gepleegd werden, mogelijks door de meer marginale leden van de bende, die al eens een inbraak pleegden of een taxichauffeur beroofden. Als je dan toch de Jihad beoefent kijk je niet op een lijk meer of min. Je hebt de instructie gekregen dat je vooral niet betrapt mag worden. Dus laat je geen getuigen achter.

Een beetje IS avant la lettre... Daar hadden de meesten ook een strafblad.

249

Re: Abdelkader Belliraj

Dus alle bendefeiten alleen door Berbers gepleegd? Sorry, dat is niet out of the box dat is out of reality.

250

Re: Abdelkader Belliraj

En ondertussen wijken we af van het onderzoek naar Roze ballettten, drugs- en wapenhandel, gevonden wapens gendarmerie, prostitutieoorlog, Haemers, De Staerke, DNA Lyon, 1985? Het ergste wat we kunnen doen, is alles op de Berbers steken! Als ze er al ergens voor iets tussen zitten! Ondertussen zitten, de nog levende daders, te grijnzen! Lucifer wacht op hen in de hel!