Merovinger wrote:

De ‘reus’ verloor zijn muts in Aalst - Haren en vlekken kunnen leiden tot ontmaskering Nijvels bendelid

(...) Paul, de grote blonde kerel uit Waterloo (*), in wie de speurders aanvankelijk de fameuze ‘reus’ zagen omdat hij reeds eerder overvallen zou hebben gepleegd om cocaïne te kunnen kopen, heeft zijn vrijlating aan de muts te danken. (...)

(*) Ik zal binnenkort meer info posten over deze toenmalige verdachte.

Meer info over deze verdachte 'Paul' kan je hier lezen » Forum

Merovinger wrote:

De ‘reus’ verloor zijn muts in Aalst - Haren en vlekken kunnen leiden tot ontmaskering Nijvels bendelid

Dankzij zweetvlekken op het hoofddeksel konden deskundigen ook de bloedgroep van (vermoedelijk) de ‘reus’ achterhalen.

Bron: Het Laatste Nieuws | 2 december 1985.

De bloedgroep van de zweetvlekken op het vissershoedje is B, afscheider A2B aanwezig.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.
Ben wrote:

Een onderzoek uit de Delta-cel verklaarde tegenover Humo het volgende over de overval in Temse :

'We hadden een lok blond haar van één van de daders van de moorddadige overval op de zeilmakerij in Temse. Die lok hebben we naar het lab gestuurd, maar toen ze terugkwam was ze totaal onbruikbaar geworden.'

Een lok haar die totaal "onbruikbaar" werd?  Waarvoor moest ze dan nog gebruikt worden? Ik snap niet hoe je haar onbruikbaar kan maken. En dat was dus een speurder uit de Delta cel die dat zogezegd gezegd had. Het is een onnozel detail maar gezien er zo veel sporen zijn vreselijk belangrijk in dit dossier. Ik zoek dit uit.

Of zou men de lok haar en het hoedje door mekaar halen? Want daarover weet ik wel wat daar mee gebeurd is. Het vissershoedje was op een gegeven moment zoek en men heeft het teruggevonden ergens achter een radiator. Nadien heeft zo ongeveer iedereen "al spelend?" dit hoedje op zijn hoofd gehad.

Ik vrees dat dit weer een van de cruciale bewijsstukken is die verdwenen zijn. Anders zou de CWB deze haren toch al lang gebruikt hebben om dna uit te halen?