151

Frohike wrote:

Wat zou David Van de Steen hiervan denken? Hij zag in de reus Patrick Haemers. Was die "Arabisch klinkende taal" dan niet de al-dan-niet vermeende zigeunertaal die zou zijn gesproken? Of haal ik twee zaken door elkaar?

Patrick kwam binnen langs de Parklaan ... Die "zigeunertaal" werd gehoord op de parking.

De taal is Berbers. moedertaal van Belliraj en Aârrass. Is geen Arabisch, maar heeft een beetje dezelfde klank (zeker het Berbers uit het Rifgebergte). Zigeunertaal (Manouche) klinkt niet als Arabisch. Het is afgeleid van Indische talen.

Philippe DS wrote:

In elk geval moeten we met deze informatie zeer zorgvuldig omspringen, en kijken in welke reeds vernoemde hypotheses deze te passen valt. Een 2-tal weken geleden is hier op het forum een andere opmerkelijke hypothese gepost welke, op een aantal foutjes, ook aanneembaar klinkt. Mijn vraag is van waar deze advocaat deze informatie heeft, welke positie bekleedt deze hoge ambtenaar.

Ook al vind ik persoonlijk dat David zich te veel aan één bepaalde piste vastklemt, het is zeer goed mogelijk dat Patrick Haemers die bepaalde avond mee deed aan de raid (langs de achteringang van de Delhaize). Ook is hij de dag(en) ervoor opgemerkt door een winkelbediende.

Welke hypothese bedoel je Philippe DS?

154

De adjunct deirecteur van de Delhaize in aalst die oog in oog stond met de reus zou formeel Michel Libert hebben herkend. Weet iemand of dit effectief zo is?