151

Re: Nr. 19: Reus

De adjunct deirecteur van de Delhaize in aalst die oog in oog stond met de reus zou formeel Michel Libert hebben herkend. Weet iemand of dit effectief zo is?

152

Re: Nr. 19: Reus

Ben wrote:

Na de overval in Aalst legde het commissariaat-generaal van de gerechtelijke politie de beschrijving van de daders naast die van de roofmoorden in de Delhaizes van Beersel op 7 oktober 1983 en in Eigenbrakel en Overijse op 27 september 1985. Op basis daarvan stelden ze begin december 1985 een gedetailleerde persoonsbeschrijving op van de 'reus' van de Bende van Nijvel.

Hij zou om en bij de 1.90 meter groot zijn en tussen 25 en 45 jaar oud. Hij is Franstalig, maar kan zich uitdrukken in het Nederlands. In Aalst zegt hij 'opzij dan' met een zware stem, die volgens sommige getuigen 'recht uit de keel' kwam.

Hij komt over als de leider, en lijkt een zelfverzekerd en doelbewust man die rustig voor alles de tijd neemt. Zijn stap is markant, maar de typering verschilt. In Beersel leek hij licht te hinken, hij stapte alsof hij blaren op zijn voeten had. In Overijse en Eigenbrakel was er sprake van een langzame, verende tred en een slungelachtige, licht gebogen houding, en in Aalst vonden getuigen dat de reus als een 'robot' liep en zijn linkerbeen op een vreemde manier naar voren bewoog, bijna in slow motion.

Hij droeg een riot gun, en in Overijse en Eigenbrakel ook nog een grijze plastic zak met de opdruk 'Propsac'.

Als bovenstaande over de linkshandige reus gaat die zowel in Aalst en Overijse actief was zijn dit belangrijke elementen. In Beersel zou dit dan deze zijn met de bijl?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Nr. 19: Reus

Zou dit dan de man kunnen zijn die de 'nieuwe getuige' voor en na de feiten in Overijse heeft gezien met het opzichtige groene citroën-busje en met wolfspels / hoedje? Of was dat een verkenner / opruimer / poging tot neppiste, of gewoon een rare snuiter die er niets mee te maken heeft?

Hij zou ook voor de overval in Aalst gezien zijn, zijn naam moet dus gekend zijn want daarvoor heeft hij een alibi... Beijer in carnavalsoutfit? Haemers zie ik niet in een busje rijden met een hoedje op.

Leo, stond jij niet regelmatig op parking Overijse? Nooit dat opvallende voertuig gezien?

154

Re: Nr. 19: Reus

club_le-happy-few wrote:

Leo, stond jij niet regelmatig op parking Overijse? Nooit dat opvallende voertuig gezien?

Voor zover ik mij kan herinneren ... Nee. Moest het er geweest zijn zou het me zeker opgevallen zijn, maar het doet geen belletje rinkelen club.

Re: Nr. 19: Reus

Als je die getuigenis van Theo K. hoort, dan kan je eigenlijk alleen maar zeggen dat hij ongelooflijk veel geluk gehad heeft. Hij kijkt dus de reus als die naar de wagen terugloopt van een paar meter af recht in het gezicht. En de reus had z'n mondkapje al af gedaan, zeg maar. Het is natuurlijk iets dat Theo de reus in het gezicht kijkt, maar dat betekent ook dat de reus Theo recht in zijn gezicht keek, van vrij dichtbij, en hij had zijn vermomming al laten zakken. Hoe is het mogelijk dat hij Theo niet direct heeft doodgeschoten?

En ik ben verschrikkelijk blij voor Theo dat hij dat niet gedaan heeft, laat dat duidelijk zijn, maar die willekeur verbaasd me dan toch weer.

Luc Bennekens werd zonder pardon vermoord, misschien niet door de reus, maar toch. En dan is er een getuige die onze reus van korte afstand uitgebreid in het gezicht kijkt, die hem bij elke confrontatie zou kunnen herkennen, of een heel duidelijk signalement zou kunnen geven, en daar kijkt ie dan blijkbaar helemaal niet naar om. Vreemd. Maar ik ben ontzettend blij dat Theo er zo goed is afgekomen, hij keek niet alleen de reus in de ogen, maar ook wel een beetje de dood in de ogen op dat moment.

156

Re: Nr. 19: Reus

patrickhaemers wrote:

Heeft wel weg van Delperdange, maar die is kaal op de foto. ...

https://i.postimg.cc/XqFVN88M/Vergelijk-19-Delpardange.jpg

157

Re: Nr. 19: Reus

Nogmaals over het vermeende manken/rare loopje van de reus, en misschien een hele domme opmerking van mij. Maar zou dat loopje veroorzaakt kunnen zijn geweest door, stukken kogelwerende vesten die hij eventueel op kwetsbare plekken om zijn benen had gewikkeld? En dat dat hem had belemmert om normaal te lopen?

Want ik moest in een keer weer hier aan denken, het was al een keer eerder aangehaald hier.

"The robbers filled a jam jar with gasoline and placed it in the back seat with the intention of setting the car and weapons on fire to destroy evidence after the robbery. Phillips wore roughly 40 pounds (18 kg) of equipment, including a Type IIIA bulletproof vest and groin guard; a load bearing vest with multiple military canteen pouches for ammunition storage; and several pieces of homemade body armor created from spare vests, covering his shins, thighs, and forearms.[17] Mătăsăreanu wore only a Type IIIA bulletproof vest, but included a metal trauma plate to protect vital organs."

Bron » en.wikipedia.org

Ze hadden immers ook lange mantels aan En in die periode, jaren tachtig, waren de broeken ook een stuk wijder dan de skinny jeans van nu geloof ik.

En er was toch ook een kogelwerend vest in stukken geknipt, terug gevonden?

158

Re: Nr. 19: Reus

Hier staat iets essentieels in, in de eerste paragraaf van dat interview. Waarom vermeldt Eddy Vos zo specifiek deze lengte, zoals eerder al werd geopperd door andere forumleden?

https://i.servimg.com/u/f69/15/00/61/71/eddy310.png

Als de cel Waals-Brabant (Eddy Vos, nu dus zijn opvolging) nog steeds overtuigd is, dat de ene reus een lengte van exact 2 meter 2 centimeter had (er waren meerdere reuzen), dan is zijn identiteit gekend.

Ik ken maar 1 verdachte met deze lengte, hij staat ook niet vermeld op de verschillende fora. Zeer merkwaardig want deze échte reus bevindt zich inderdaad in het buitenland en was bevriend met Francis Dossogne én Madani Bouhouche. Hoe hij er nu uit ziet, weet ik niet, maar begin jaren 80 had hij blond haar. En hij was toen een enorme wapenfreak.

2 meter 2 centimer, de af te leggen weg naar de waarheid ...

Re: Nr. 19: Reus

» adoc.pub/

“F31: Informatie AIC. F31a : Algemeen O 78. F31b : Daniel (2,02 m) - de blonde reus. F31c : De ex-rijkswachter-organisator. F31d : De gekwetste reus - Drugsverslaafde Daniel - Moord MENDEZ - VAN CAMP. F31e : BRUYLANTS Daniel. F31f : Beweegreden van de overvallen.

F31: Informations A.I.C. F31a : Généralités Ch.78 F31b : Daniel deux mètres deux - le grand blond F32c : L’ex-policier organisateur F31d : Le géant blessé - Daniel toxicomane meurtre MENDEZ - VAN CAMP F31e : BRUYLANTS Daniel F31f : Mobile des attaques”

Interessant, wat u hier meldt, Tiens, in het licht van de uitlating van commissaris Eddy Vos. Dank u wel en kunt u zich nader verklaren?

Betreft het Daniel Bruylants?

Het hiervoor door mij ingebrachte stuk van Fijnaut en Verstraeten lijkt de suggestie te wekken dat hij de ‘gekwetste reus’/le ‘géant blessé’ is. Ik zocht op Facebook op die naam en kwam wel ‘wat’ tegen, maar of de persoon die daar mijn bijzondere aandacht trok, de Daniel Bruylants is waaraan Fijnaut en Verstraeten refereren, durf ik niet te zeggen.

160

Re: Nr. 19: Reus

Het is geen Ethiopiër, noch is is het Daniel Bruylants (die ook geen Ethiopiër is en 3 centimeter kleiner is), noch is het Heinrich Toumaniantz, etc... Het heeft geen zin om 'Wie is het' te blijven spelen, de cel Waals-Brabant heeft ongetwijfeld zijn naam, vermits Eddy Vos duidelijk naar hem refereerde.

Terwijl Eddy Vos duidelijk in het interview verwijst naar de zwijgplicht omwille van het gerechtelijk onderzoek, was dit one slip of the tongue ... of was het een bewust steentje gooien?

Je had eerder al de limonade, nu dit.