Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Vilvoorde City. De plaats waar de foto genomen werd van het diensthoofd parket, de plaats van de frituur van Belly, de plaats van dancing Top Ten, de plaats waar de drugs toekwamen in de kadavers in het slachthuis. Maar ook de plaats waar de jonge advocaat Senelle het echtpaar Fourez-Dewit in zijn kantoor ontving. Dehaene city ook.

Johny was er autoverkoper bij Opel René, diezelfde Johny was ook de man die de rechter naar de hoeren bracht in de Opel van Blijweert. Op een bepaald moment werd daar een autoconcessie verkocht op frauduleuze wijze. Eigenlijk een copycat van de zaak De Snijder (de man die Blijweert was beginnen afpersen met de foto). De koper verliest al zijn geld en pleegt zelfmoord (deze koper had blijkbaar geen foto's).

Hoe was het zo ver kunnen komen?

Vlak naast Opel René was het kantoor van fiscalist Vergaelen. Die zorgde voor een opgefriste boekhouding zodat de fraude mogelijk werd. Vergaelen was de man bij wie rechter De Tandt voor een paar honderd duizend euro in het krijt stond (ivm een goudconcessie in Ivoorkust). Vergaelen won al zijn rechtszaken TENZIJ ze niet in Brussel voor kwamen. De Tandt had hem tot gerechtelijk expert benoemd. De Derry van de rechtbank van "koehandel".

Een identieke zaak deed zich een derde keer voor. Deze keer was de overnemer Pierre Salik, goede vriend van oa de messieur die een aantal dagen geleden uitgeleverd werd aan ons land. Salik die een wagen gaf aan de echtgenoot van een kabinetsmedewerker van Dehaene die belastingcontroleur was.

Ook wij hadden begin jaren 80 een bloeiende bank. Met veel Vilvoordse klanten. Helaas hadden wij de verkeerde boekhouder, of de juiste. In 1985 werd er op één maand tijd 5 keer ingebroken. De zesde keer was mijn vader alleen thuis. Hij werd die nacht teruggevonden een paar honderd meter ver in de velden in een grote plas bloed. Hij werd gevonden door de buurman die ging wandelen omdat hij niet kon slapen. "Men" had gezien dat hij een paar uren ervoor een paar honderd duizend frank van een groot feest was gaan ophalen.

Mijn vader had het aangedurfd een vierde fraudezaak te gaan aankaarten bij de procureur. De rijkswacht vertrouwde hij al lang niet meer. Het waren immers rijkswachters die De Snijder (man van de afpersing met de foto) uit de gevangenis gaan halen waren om een contract te tekenen met de heer XXX. Diezelfde XXX die XYZ van het kabinet Dehaene meubels schonk voor diens buitenverblijf ter waarde van 500.000 fr. (uit vriendschap). Die bank hebben we dan maar gesloten.

"Dit schept een klimaat waarin het ondenkbare kon gebeuren" om het met de woorden van Hedo te zeggen. Tenslotte, waar werd de wagen van Murcielago met lijk er in teruggevonden? Juist. En de wagen van Zwarts? Juist.

Herwerkte inhoud van Het rattenkwartier, een blik in het nest van de Bende van Nijvel van Charlie Hedo.

» Nieuws

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Dirk Merckx is de blunderende magistraat die niets deed met het uitleveringsverzoek uitgaande van Tunesië aangaande Abdesalem Lasoued.

13

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Heb jij daar ondertussen bevestiging van gekregen Scaramouche? Of ben je gewoon afgegaan op mijn tips?

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

In het nieuws van VTM van 13:00 gehoord (Dirk M.). Hieronder het artikel in HLN dat heel duidelijk over Dirk Merckx gaat.

» www.hln.be

"Onze redactie benoemt in de regel geen magistraten. Uitzonderlijk doen we dat wel omdat de man niet onbesproken is en eerder uitgebreid publiek in de pers kwam. Bovendien gaat het hier om een zwaarwichtige, publieke zaak - een dodelijke aanslag en een ontslag van een minister - waardoor er een groot en dominant maatschappelijk belang is."

De tekst hierboven staat in het krantenartikel van HLN dat ik hierboven aanstipte.

15

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

"Het gerecht sprak hem nadien vrij bij gebrek aan bewijs."

Alsof het in bezit zijn van een bankkaart van ... onvoldoende bewijs was ... en de getuigenissen van zijn chauffeur én de foto waarop ze samen stonden en die verkocht werd voor heel veel geld etc. geen bewijzen waren. Materiële bewijzen genoeg.

En euh, waar gaan ze hem dit keer naar "wegpromoveren". Onze terro expert. Wenen heeft hij al gezien.

Ah ... hij heeft er in feite weer niets met te maken want het dossier of document stak in een verkeerde kast en was zelfs nooit aanwezig op het bureau van Dirk. Maak dat mee op je 60 ste verjaardag. Oproep voor het forum, zullen we ons aanbieden op Justitie om de kasten daar eens op orde te zetten? (Flexi job?) Het zal dus de "klasseerder" geweest zijn, de laagste in rang. De Bonaventure Verastenhoven.

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Nu worden alle pijlen op de bewuste magistraat gericht maar minstens even belangrijk is de vraag hoe komt het dat niemand vanuit de overheidsdienst Justitie een rappel gestuurd heeft naar het parket van Brussel over het uitleveringsverzoek.

(...) En is er dan geen controle? "Jawel", zegt Heymans. "De dienst uitlevering had dat actief moeten opvolgen, dat verzoek lag er al een jaar. Dus de FOD Justitie had had toch al eens moeten informeren." Ook dat is niet gebeurd. Conclusie? Ook het controlemechanisme heeft gefaald. (...)

Bron » www.vrt.be/vrtnws/

17

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Van Quickenborne neemt ontslag na grove fout van Parket » www.hln.be/binnenland/

Alweer ... de zoveelste fout ... Wat velen ontgaan is, is het feit dat Van Quickenborne na zijn verklaring over de grove fout van Dirk M. door het parket op de vingers werd getikt. Men heeft fijntjes laten weten dat het parket één en ondeelbaar is.

Volgens forumlid De Ronne in een ander topic moeten we stoppen met onze pijlen op Dirk M. te richten gezien ook het controlemechanisme bij Justitie blijkbaar niet gewerkt heeft. Ik zou kunnen opwerpen dat Dirk M. ondertussen wel weet dat die controlemechanismen niet werken.

Toegegeven, in de pers heeft men het nu (wat het verleden van Dirk M.) betreft vooral over het sexschandaal. Sex verkoopt altijd goed. Maar het is vooral het feit dat deze man omkoopbaar bleek dat we in ons achterhoofd moeten houden. Zelf geeft hij toe zogezegd misbruikt te zijn door enen Koen Blijweert op momenten dat hij alleen en neerslachtig was. Deze Koen Blijweert had overal pionnen (lees mensen die hij kon omkopen), zo ook bij de belastingen (ook in dit topic door mij aangehaald). Zo kreeg Koen Blijweert de tip dat hij belastingcontrole ging krijgen. En wat deed onze eenzame neerslachtige rechter ... de boekhouding van Koen Blijweert in beslag nemen zodat de belastinginspectie er niet aan kon (en zo kan ik hier bladzijden vol schrijven over het verleden van onze Topprocureur).

Gezien dat verleden, wie of wat had er baat bij dat het dossier Abdesalem Lasoued (door justitie een flinterdun papiertje genoemd) ongewild in de verkeerde kast terecht kwam (er werd zelfs gepreciseerd dat die kast zich fysiek niet in het bureau van de topprocureur bevond).

Ik stel mij dan ook volgende concrete vragen:

  • Waar was deze Abdesalem in 2016?

  • Wie was de werkgever van deze Abdesalem (in België)? Was het bijvoorbeeld een groot bedrijf dat zelfs sociale lasten betaalde voor deze "illegaal"?

  • Waarvoor werd deze Abdesalem in ander landen veroordeeld? (Noorwegen? Drugs? Mensensmokkel?)

Wie zich afvraagt waarom ik hier over doorboom heet dit topic niet gelezen.

Zal eindigen met een quote van Leo in dit topic. "Een vos verliest zijn haren, maar zijn streken niet". Wordt daar dan geen antecedentenonderzoek gedaan? Neen Leo, dat wordt blijkbaar niet gedaan.

Het deksel van de beerput lichten BETEKENIS & DEFINITIE: negatieve zaken aan het licht brengen.

Voorbeelden:

Snoek had niet anders verwacht. 'Post had al gedreigd, indien hij zou worden ontslagen, de deksel van de beerput te lichten. Ik noem dat chantage.' Al in het begin van 1994 kreeg Post bewijzen in handen van vermeende fraude gepleegd door Hoogendijk. De voorzitter had - heel slordig - declaraties op het kopieerapparaat laten liggen. Post kreeg ze onder ogen, kopieerde ze en gaf de originelen terug. Hij deed er echter niets mee. Pas toen de geruchten over vermeende fraude het afgelopen jaar steeds sterker werden, kwam Post met bewijzen.
Meppeler Courant, 1996)

18

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Ter herinnering » nieuwsblad.be

Marc Senelle was niet alleen advocaat van Blijweert, Carla Galla maar ook van Fourrez Dewit. Dat was dus de vriendenkring van Merckx.