251

Re: Juan Mendez

Waar ik op doel is heel specifiek. Het zit hoog zoals coconut post. Het schema van Latinus verteld heel veel over Mendez. Misschien is FN veel belangrijker dan Bouhouche. Wie wist er nog beter dan Bouhouche hoe het er ten huize Mendez aan toe ging? Wat zeggen zowel Finne als Bultot?

Ben wrote:

Omstreeks 7u40 vertrekt Juan Mendez thuis, op weg naar Herstal hoewel hij ziekteverlof heeft genomen.

Bron: Loden jaren | Paul Ponsaers

Over de 'crime scene':

Hij is neergeschoten met 6 kogels. Alle portieren zijn afgesloten. Er wordt geen sleutel van de wagen gevonden. Ook de sleutelbos van Mendez is verdwenen. De handrem is opgetrokken. De wagen staat in "dood punt". De aktetas van Mendez, met persoonlijke zaken en documenten van FN, is onaangeroerd.

Bron: Loden jaren | Paul Ponsaers

In een zaak van belastende documenten waarom is er enkel de sleutelbos meegenomen? Moorden op die manier en enkel moeite doen om de sleutelbos mee te nemen van iemand waar er maanden eerder is bij ingebroken en er blijkbaar niet gevonden is wat ze zochten? Als het schema van Latinus bekeken wordt en op basis van uitspraken van Mendez zelf en zijn werktrein zit het misschien in die hoek de geheimen waarover het gaat. Vega is niet veraf in wat hij zegt over de bende.     .

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Juan Mendez

the end wrote:

Wat huurde Mendez aan Immobilière Meulemans? Zou het dus een tweede huis van Mendez in Jette kunnen zijn? Bouhouche had ook zijn winkel in Jette.

Puur speculatief: zou het kunnen dat Mendez de huur betaalde van de wapenwinkel van Bouhouche? En Bouhouche er de wapens verkocht die Mendez verdonkeremaande bij FN? Zo zou er makkelijk een zakenconflict kunnen ontstaan zijn.

Re: Juan Mendez

Finné zou instaan voor de financiële kant van Mendez (zegt Bultot). Een spraakziek persoon zoals Mendez zal mogelijk Finné ingelicht hebben van geplande aanslagen.

254

Re: Juan Mendez

Witse, Bultot en Mendez deden samen zaken, Finne was al vroeger op de hoogte dan anderen zie het tijdstip van de verklaring aan Vernaillen. Dat Bultot genoemd wordt als dader van de moord op Mendez heeft te maken met het feit dat ze samen zaken deden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Juan Mendez

the end, in mijn stelling heb ik het niet over een vernoemde staatsgreep zoals hij tegen Vernaillen verklaarde. Ik durf eerder te zeggen dat Mendez zijn mond heeft voorbijgepraat tegen Finné over aanslagen in Aalst & Overijse. Daarom wist Finné dat Overijse aan de beurt ging komen & dat er kinderen gingen volgen.

256

Re: Juan Mendez

Kinderen als vooropgesteld target? Om de overval nog ernstiger en dodelijker te laten lijken als dat hij al was? Waarom kind in Eigenbrakel niet en Overijse wel? 2 verschillende ploegen? Op kinderen schieten met een smile op uw gezicht in Aalst is een ander type dader dan tijdens de eerste wave?

257

Re: Juan Mendez

Je gaat voorbij aan de feitelijke gegevens. Finne heeft over veel meer gepraat dan de staatsgreep. Vlak voordat Mendez tegen zijn vriendin zegt dat er mogelijks kinderen vermoord zullen worden om een doel te bereiken worden er 2 moorden gepleegd. Erna start er een onderzoek in Overijse waar een vriend van Finne onderdeel van is.

Erbij als Fiine wist dat er iets zou gebeuren, en als de feiten in 85 nu bekeken worden, het is niet letterlijk een staatsgreep, maar de bende had wel de staat in zijn greep.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Juan Mendez

Beste the end, laat me nu even de proef op de som nemen, mijn nieuwsgierigheid neemt het soms over.

  • Over wat heeft Finné veel meer gepraat dan de staatsgreep?

  • Welke moord is er gepleegd & wie is er onderzocht?

Wanneer ik de feiten van 85 bekijk kunnen we zoals Vos zegt een Chinees laten opdraaien voor de gehele organisatie.

Deze post is zéker niet slecht bedoeld, integendeel. Echter op de gehele lijn heb ik nog niets nieuws over Finné / Mendez gelezen die niet in boeken te vinden valt. Tenzij we het hebben waar jij naartoe werkt, maar dat weet volgens mij niemand ... Dus als je belangrijke informatie hebt, gelieve deze dan te delen.

259

Re: Juan Mendez

Dat is zo, in de boeken kan je niet lezen hoe de vork echt aan de steel zit, anders zou het dossier verder staan. Over proef op som, moet je bij jezelf de vraag stellen, hoe zou jij kunnen weten wie de waarheid zegt. De boeken vertrekken steeds vanuit dit standpunt, dit is niet het mijne.

De feiten van '85 je kan er niet zomaar iedereen laten voor opdraaien, het is juist het tegenovergestelde. Vos zegt trouwens ook tot waar hij mocht zoeken. Waar Vos niet mocht zoeken is niet van toepassing voor mij.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Juan Mendez

Vanwege het Amerikaanse congres komt er een verbod op de bewapening van de Contra's. Indien dit achter de schermen gebeurd moet dit via privé-handelaren gebeuren waarvan er al ettelijke op dit forum vernoemd zijn.

Een persoon die bij het opmaken van valse certificaten uitspringt is Juan Mendez. Deze laatste persoon weet perfect welke wapens binnen en buiten kwamen in de beginjaren 80. Zijn maatje Bouhouche komt al snel op de proppen om ontvreemde FN wapens (door Juan) te laten witwassen en in te schrijven op de naam van Pourtois. Deze wapens zijn vrij van enige blaam en kunnen doorverkocht worden, of ingezet bij criminele activiteiten.

De verklaring van Douglas Stowell wekt mijn interesse wanneer hij bij een interventie van de politie zegt dat hij vanuit Luik komt waar er een meeting met Juan Mendez heeft plaatsgevonden. Zij de vrouw van Mendez niet dat hij in puorto rico zat? Even nadien gebeurd er iets verschrikkelijk in Aalst.