541

Re: Waver: 30 September

Beste, je moet heel aandachtig het verloop van de overval in Waver bekijken en het verloop van de valse sporen. Vergeet niet dat big shot Robert Gray eerst Dekaise in de kijker gezet heeft.

Dossogne en Lekeu zijn goede vrienden (zie Groep G) plus vertrouweling van Eaton (NDB). Dat Dossogne in de namiddag al met een verhaal op de proppen komt over Dekaise waar Lekeu niet in voorkomt is een doordenkertje!

Zie naar Zimmer, en kijk nog eens naar het schema van Latinus:

Ben wrote:

Yves Zimmer was een gewezen militair en huurling in Rhodesië en afkomstig van Aarlen. Hij was een commissaris bij de gerechtelijke politie. Hij heeft meegewerkt aan het onderzoek naar de Roze Balletten. Hij was extreem-rechts en had goede contacten met Francis Dossogne. Hij heeft ook die trainingskampen gaf aan het Front de la Jeunesse in de Ardennen (zie bv. ook brief nummer 10 van Marcel Barbier van 20 juni 1986):

Er werden een tiental oefenkampen in de Ardennen georganiseerd onder leiding van militairen of politiemannen als Tony Dossogne, Robert Thomas en Yves Zimmer.

Denk je dat dit allemaal toeval is, wat die dag gebeurt?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Beste, je moet heel aandachtig het verloop van de overval in Waver bekijken en het verloop van de valse sporen. Vergeet niet dat big shot Robert Gray eerst Dekaise in de kijker gezet heeft.

Dossogne en Lekeu zijn goede vrienden (zie Groep G) plus vertrouweling van Eaton (NDB). Dat Dossogne in de namiddag al met een verhaal op de proppen komt over Dekaise waar Lekeu niet in voorkomt is een doordenkertje!

the end, DEA-agenten James Guy & Frank Eaton kregen naast hun hoofdactiviteit van drugstrafieken in kaart te brengen, ook interessante politieke informatie van rijkswachters zoals Martial Lekeu. In tegenstelling tot bovenstaande stelling durf ik eerder te zeggen dat dit op een professionele basis lag. De vertrouwen en vriendschapsband situeert zich eerder Leon François (alvorens de beschuldigingen naar Lekeu toe).

Kan jij je stelling met bronnen onderbouwen betreffende de valse sporen en vooral jouw doordenkertje? Zo kan iedereen volgen en eventueel beaamen/challengen.

543

Re: Waver: 30 September

Het feit is dat de CIA, DEA en het NDB met criminele activiteiten bezig waren, velen zijn opgesloten geweest en veroordeeld » Forum

U zegt dus dat rijkswachter Lekeu die opgevist is geweest door de Amerikanen nadat er een klacht van een 9 jarig meisje was tegen Lekeu, dat dit allemaal op professionele basis was?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

the end, aan de hand van bovenstaande post komen de linken tussen personen / instanties beter naar boven, waarvoor oprechte dank!

Negatief, ik zeg helemaal niets. smile Wat wel klopt is dat ik de paragraaf met woorden zoals 'een doordenkertje' bewust overslaag omdat we niet in blokken zitten, tenzij uw naam Ben Crabbé is natuurlijk. smile

Alle gekheid op een stokje, mijn kennis is niet zo gedetailleerd als die van jou waardoor het onopzettelijk kan lijken dat ik zaken onbewust verwaarloos.

545

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Kan jij je stelling met bronnen onderbouwen betreffende de valse sporen en vooral jouw doordenkertje? Zo kan iedereen volgen en eventueel beaamen/challengen.

Ja witse, die kan ik onderbouwen, om mij te challengen zal je nog meer dossierkennis moeten opdoen. Over de professionele werking van Lekeu, een klacht van een 9 jarig meisje, hij liep met heroïne op zak en deelde die uit aan hoertjes in Brussel, een heroïne junk reed een kogelvrij vest en wapens naar de Ardennen, en ...

Mijn kennis van het dossier komt uit die jaren, het schema van Latinus, de link Mercier-Vega, daar zal je niet veel over lezen, nochtans staat dit met kracht aangeduid op het schema. Er zijn er niet veel die van dit stuk op de hoogte kunnen zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

the end, wat maakt Dekaise in jouw mening zo belangrijk voor de Amerikanen (diensten)? Indien je dit niet wil/kan zeggen, gaat het in de richting van drugs/wapentrafieken of eerder omwille van zijn innovatie ideeën?

547

Re: Waver: 30 September

Dit staat in de vorige post als reactie op de vraag van P-51. De richting die je aanhaalt is goed en het is de combinatie van factoren. Het zijn de persoonlijke contacten die Dekaise had via tussen personen met die internationale beruchte huurlingen. Lekeu is daar ook thuis in, Guillaume Vogeleer past daar ook in en anderen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Aangezien we de laatste weken in raadsels rond Latinus blijven dwalen, stel ik voor om een nieuwe link aan te kaarten die wel bewezen is en waarvan voldoende materiaal beschikbaar is!

Volgens de synthese-nota van de Waverse BOB deed NII (nutribel) zaken met het door de Bulgaarse geheime dienst gecontroleerde staatsbedrijf Kintex. Uit telexen die werden teruggevonden blijkt dat zowel Pourtois als NII op het kruispunt zaten van een internationale trafiek waarbij tussen Kintex en de falangistische milities wapens tegen drugs worden geruild. Op het moment dat de Waverse BOB zich grondig met de Libanese filière begint bezig te houden, zorgen de beheerders van NII ervoor dat de zaak over kop gaat. Op 25 oktober 1984 wordt het bedrijf failliet verklaard.

De Waverse bob heeft aangetoond, op basis van de klantenlijst bij Dekaise, dat Dekaise een Belgische steunpilaar van Kintex was.
Wapens worden via Dekaise & Nutribel aan Kintex geleverd, welke op hun beurt doorleveren aan het midden oosten en terro organisaties. Op deze manier wil Kintex een destabilisatie van navo landen in de hand werken. Bihay en Balfroid hebben dit in hun onderzoeksnota verwerkt, en we kennen intussen de reactie vanwege Lhost.

Bovenstaande verklaart meteen de interesse van de DEA in een figuur zoals Dekaise en de bijhorende trafieken. Willy Pourtois (een dubbelspion in dienst van de Belgische staatsveiligheid) verkocht eerst zijn info aan de US (DEA) alvorens naar staatsveiligheid te stappen.

Willy Pourtois werkte niet enkel met Dekaise, maar ook met Mendez. Heeft Pourtois een soortgelijke operatie voor Nutribel opgezet met Mendez (weapons for drugs)? Dan verklaart dit waarom Mendez nooit gelinkt mocht worden aan de bende.

Eentje voor the end, wat zei Bultot ook alweer over een import-export bedrijf in voedingswaren?

549

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Eentje voor the End, wat zei Bultot ook alweer over een import-export bedrijf in voedingswaren?

Bedoel je deze in vlees, waar Mendez ook zaken mee deed en schulden aan had?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Hoi The End, leuk om jou online te zien. Zelf doel ik op de Kintex/Nutribel insteek;

Ten slotte zou Butlot pas in 1984 ontdekt hebben wie verantwoordelijk was voor de wapenroof twee jaar eerder bij de Belgische wapenhandelaar Dekaise. Dat betrof volgens de gevluchte gevangenisbaas een afrekening, omdat Dekaise zich niet aan afspraken voor de leverantie van geluidsdempers had gehouden. Bultot: "Daar zat een import-export-firma achter die onder meer zaken deed met Libanon. Dat heb ik van jongens in de gevangenis gehoord."

Kan je iets meer info over Mendez/vlees meegeven? Dit is nieuw voor me ...