Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Er is effectief sprake van een verblijf 'rond de Mont Ventoux' op één site. Hierbij staat echter geen bron vermeld, noch enige indicatie waar deze informatie vandaan komt. Allemaal erg vaag dus, zonder ook maar één concreet aanknopingspunt.

In 2000 gemeld aan speurders, als dit effectief zo is, dan moet hier info van bekend zijn bij het gerecht (tenzij het een fabeltje is of het PV zoals zo vaak 'verdwenen' is).

Hoe weet de informant waar Toumaniantz zich ongeveer schuilhoudt? Is hij nog steeds man of vrouw? Heeft hij nog contact met hem?

'En 2000 un informateur signala aux enquêteurs Belges que Toumaniantz vivait dans le Sud de la France, aux environs du Mont Ventoux'

Bron » /users.skynet.be

72

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Mooie streek daar, overigens ... Als dat zo zou (geweest) zijn, dan kan Heinrich Toumaniantz niet de killer/reus geweest die tijdens of na de raid in Aalst gedood werd (door Nevens of door mede-daders). Moeten we het misschien nog iets (maar niet veel) zuidelijker gaan zoeken? Iemand een "gokje" wagen?

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Vos wist op het einde van zijn carrière 1 ding duidelijk te zeggen 'als iemand mij concreet kan zeggen waar Heinrich Toumaniantz zich bevind, mag hij mij meteen wakker bellen'. Blijft een hot topic suspect!

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Op de plaats die door Philippe Clerbois werd aangewezen werden kogeljoppen gevonden van 9 mm kogels die passen in een Ingram, eenzeldzaam wapen dat door de bende werd gebruikt. Als die hypothese niet klopt dan stel ik me voor de zoveelste keer de vraag: hoe komen die kogels daar, net op die plaats?

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Ten eerste, het was niet exact op de aangewezen plaats. Ten tweede, de kogelkoppen waren compatibel met een Ingram in kaliber 9x19 mm maar niet enkel met een Ingram en in dat kaliber was het helemaal niet zo'n zeldzaam wapen in die tijd. Wat wél zeldzaam was is een Ingram in kaliber 9x17 mm (9 mm short of .380 ACP). Alleen, die kogelkop lijkt zéér sterk op de kop van een 9x19 mm, is enkel (gemiddeld, er bestaan varianten) iets lichter. En er werden geen hulzen gevonden, enkel kogelkoppen. Wie weet hoe en wanneer die er terechtkwamen. Er is veel tijd verstreken tussen het moment dat Clerbois zijn verklaring naar buiten kwam (jaren na de feiten) en het vinden van die koppen. Ik zou maar wat graag het gedetailleerde wetenschappelijk rapport van het onderzoek van die kogelkoppen, meer bepaald de exacte samenstelling van het lood erin en de mantel kunnen lezen. Er is immers referentiemateriaal (Aalst).

Als het anders is, zeg het me want ik zou het heel graag weten maar met uitzondering van Eddy Vos heb ik nooit een onderzoeker categoriek horen zeggen dat die kogelkoppen compatibel zijn met degene afgevuurd in Aalst.

Je weet ook wat ik denk over het verhaal Clerbois ...

76

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Hetgeen Eddy Vos hier letterlijk in het interview in HUMO editie 6 februari 2024 over zei is:

Een lijk hebben we er niet meer gevonden, maar wel 9 mm-munitie die past in een Ingram-geweer, een zeldzaam wapen zoals er bij Dekaise werden gestolen.

...dat gekoppeld wordt aan de vondst in Ronquières:

Wat de speurders van Dendermonde een jaar later uit het kanaal Brussel-Charleroi hebben opgevist, kwam precies overeen met de uitrusting van één man: één lange jas, één wapen, één kogelvrij vest - terwijl er zeven gestolen waren in Temse. In de opgeviste zakken zaten ook hulzen van de riotguns waar De Killer mee heeft geschoten.

Re: Opgravingen Bois de la Houssière

Ja en cruciale stukken van die 'uitrusting' en munitie waren netjes verdeeld over twee zakken, er zou er maar één niet gevonden kunnen geweest zijn.

Wie me de kwestie van dat bloed/DNA en een jaar onder water kan uitleggen....ik ben benieuwd.