951

Re: Aalst: 9 November

Heldere analyse Djoop. Zoveel psychopaten die zo iets verschrikkelijks kunnen doen zullen er niet zijn.
Misschien een huurling?

952

Re: Aalst: 9 November

Djoop wrote:

Waar de meeste van jullie weinig rekening mee lijken te houden is het feit dat de gewetenloze lafheid van de daden slechts aan weinig mensen voorbehouden zijn. Dat is een bijzonder specifiek profiel.

Djoop correct wat je schrijft, Het profiel van de killer bijvoorbeeld, en het gemak en de manier waarop hij ziekelijk te werk gaat is behoorlijk uniek. Het is ook zoals P-51 schrijft het kan iedereen geleerd worden, maar het toepassen en uitvoeren zoals Aalst dat zie ik er niet veel doen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

Daarom zijn sommige details over verdachten van cruciaal belang; vermits we zeer weinig hebben op vlak van profiling. Becker zou aan een medegevangene hebben verteld dat hij geniet van het doden en hem op elk moment een alibi kan worden verschaft (is een quote uit het Rattenkwartier).  Dit soort dingen dus.

954

Re: Aalst: 9 November

edd wrote:

Heldere analyse Djoop. Zoveel psychopaten die zo iets verschrikkelijks kunnen doen zullen er niet zijn.
Misschien een huurling?

Daar zullen er helaas nog redelijk wat van zijn. Maar dit moet ook iemand zijn die zich in sociale verbanden minimaal kan handhaven en waarschijnlijk zelfs een leidinggevende rol kan vervullen. Iemand met minimaal een zekere affiniteit voor wapens en vermoedelijk een compulsieve obsessie met wapens en wapengeweld. Aangezien het overgrote deel van menselijk gedrag gebaseerd is op angst zal de ontwikkeling van deze persoon daar aan bij gedragen hebben. Dat kan de ervaring van een huurling in een oorlogsgebied zijn. Meest vormend zijn echter de eerste paar levensjaren. Het kan ook een uitwas zijn van overmatig drugs gebruik. Zo versterken bepaalde combinaties (neem rohypnol en alcohol) psychotisch gedrag. Daarnaast zou het niemand moeten verbazen als deze persoon een geschiedenis heeft met geweld tegen kinderen, waarbij je zeden misdrijven ook onder die noemer kunt plaatsen.

955

Re: Aalst: 9 November

Spectator Of Life wrote:

Daarom zijn sommige details over verdachten van cruciaal belang; vermits we zeer weinig hebben op vlak van profiling. Becker zou aan een medegevangene hebben verteld dat hij geniet van het doden en hem op elk moment een alibi kan worden verschaft (is een quote uit het Rattenkwartier).  Dit soort dingen dus.

Juist.

956

Re: Aalst: 9 November

edd wrote:

Heldere analyse Djoop. Zoveel psychopaten die zo iets verschrikkelijks kunnen doen zullen er niet zijn.
Misschien een huurling?

Ik denk ook dat we meer ' buitenlands ' moeten gaan denken . Zowel voor de organisatie als de uitvoering ! En zoals het er nu uitziet , met binnenlands medeweten van de toenmalige politiek en met ondersteunende medewerking van de ex - Rijkswacht top ! Maar bewijzen vinden is wat anders !!

957

Re: Aalst: 9 November

LEO wrote:
edd wrote:

Heldere analyse Djoop. Zoveel psychopaten die zo iets verschrikkelijks kunnen doen zullen er niet zijn.
Misschien een huurling?

Ik denk ook dat we meer ' buitenlands ' moeten gaan denken . Zowel voor de organisatie als de uitvoering ! En zoals het er nu uitziet , met binnenlands medeweten van de toenmalige politiek en met ondersteunende medewerking van de ex - Rijkswacht top ! Maar bewijzen vinden is wat anders !!

Het is toch al vaker gezegd dat het Franse huurlingen waren...

958

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:
P-51 wrote:

Geloof ik niets van ... zelfs een nitwit als PH kon deze techniek in een mum van tijd aangeleerd hebben.

Welke techniek?

P-51 wrote:

Sorry the end, maar is zit m.i. geen doordacht patroon in de brutale moordpartij die in Aalst plaatsvond.

Maakt niet uit P-51 of je het ziet of niet. Als je denkt dat ze gewoon zomaar iets willekeurig doen is dit je volste recht.

Ergens spreek (schrijf) je jezelf tegen, ik hoop dat je het beseft. Als het 100% toegedekt wordt door hogere instanties dan is het doordacht wat er gebeurt op de parking in Aalst.

Misschien heb ik me niet correct uitgedrukt. Qua uitvoering/techniek (iets wat ongetwijfeld op korte termijn aangeleerd kan worden) blijf ik bij mijn standpunt. Wat het beoogde resultaat betreft, geef ik jou gelijk : het was een geplande, georchestreerde maar vooral ongekend brutale moordpartij (met bescherming van hogerhand).

959

Re: Aalst: 9 November

Mgr wrote:
LEO wrote:

Ik denk ook dat we meer ' buitenlands ' moeten gaan denken . Zowel voor de organisatie als de uitvoering ! En zoals het er nu uitziet , met binnenlands medeweten van de toenmalige politiek en met ondersteunende medewerking van de ex - Rijkswacht top ! Maar bewijzen vinden is wat anders !!

Het is toch al vaker gezegd dat het Franse huurlingen waren...

Het woord zegt het zelf : Huurling . Eender wie of eender welke obscure organisatie kan ze inhuren . Hoofdzaak is dat de betreffende organisator onbekend / onverantwoord blijft . Wat denk je van KGB hulpje ' Rote Armee Fraktion ' ? Wat denk je van CIA hulpje Taliban ?

960

Re: Aalst: 9 November

P-51 wrote:

Misschien heb ik me niet correct uitgedrukt. Qua uitvoering/techniek (iets wat ongetwijfeld op korte termijn aangeleerd kan worden) blijf ik bij mijn standpunt. Wat het beoogde resultaat betreft, geef ik jou gelijk : het was een geplande, georchestreerde maar vooral ongekend brutale moordpartij (met bescherming van hogerhand).

Ik ben het eens met je opmerkingen, enkel het uitvoeren van wat aangeleerd is is een andere paar mauwen. Plus zeker in die tijd was kennis over technieken niet zomaar op de hoek van de straat te vinden. Zie bijvoorbeeld de vele (valse) sporen, ziet er slordig of ondoordacht uit, maar je moet maar in bezit geraken van de stukken. Plus het uitleggen of aangeleerd worden op korte tijd moet dan wel zijn van iemand die weet waar hij mee bezig is. De hogere hand zal ook wel beroep doen op iemand met ervaring of eerdere
bewezen diensten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.