11

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Waar is dit te koop?

12

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik heb een exemplaar besteld bij de Standaard Boekhandel.

13

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Aan die lijkenprikkerij geef ik geen cent.

14

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Volgens de website van de Standaard boekhandel zullen dit enkele hoofdstuktitels zijn:

  • Sporen die naar de opdrachtgevers leiden

  • Een meedogenloze huurling

  • De memoires van Bouhouche

  • Het geheime parcours van de Staatsveiligheid

  • De financiering van een 'gestructureerde organisatie'

  • Sporen en valse sporen

  • Is Bouhouche springlevend?

De omschrijving (zoals gepost door Ben) doet vermoeden dat Guy Bouten bij de theorie(en) blijft die hij voorheen heeft ontwikkeld. Ik hoop echter dat dit niet een recyclage is van hetgeen hij reeds heeft geschreven. Zeker zijn boek "De Bende van Nijvel: verraad, manipulatie, geheime diensten" vond ik teleurstellend op dat vlak daar het mij teveel deed denken aan "De bende van Nijvel en de CIA".

De twee hoofdstuktitels met betrekking tot Bouhouche trekken toch onmiddellijk de aandacht. Zou Bouten echt memoires of iets dergelijks van Bouhouche in handen hebben gekregen of is het slechts een verkooptruc? Dat Bouhouche nog leeft, geloof ik niet bij gebrek aan enig bewijs daaromtrent. Het "lijk van Bouhouche" is anderzijds voor zover ik mij herinner nooit goed geïdentificeerd geweest dus onmogelijk is het zeker niet. Wie weet verrast Bouten ons, zoals hij indertijd ook deed met het nieuws dat Bouhouche was gestorven.

In beginsel zal ik het boek aanschaffen maar ik zal het toch eerst even doorbladeren in de boekhandel om er zeker van te zijn dat het iets toevoegt.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hij zou ook de killer geïdentificeerd hebben.

16

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Django68 wrote:

Hij zou ook de killer geïdentificeerd hebben.

Dat zou mooi zijn! Hopelijk ook met naam en gelijkend op robotfoto en bewezen connecties met "the Usual Suspects "

17

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hij zal vermoedelijk verder hypotheses bouwen bovenop zijn voorgaande hypotheses die gebaseerd zijn op loutere veronderstellingen. Bij het opbouwen van deze hypotheses gebruikt Bouten 1 vuistregel: de meest spectaculaire mogelijkheid, is de juiste. Als er in dat boek ook maar 1 nieuw bewijsstuk is die zijn hypotheses kan ondersteunen, dan koop ik het.

18

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik ga het boek zeker kopen! Guy Bouten heeft er zijn levenswerk van gemaakt om de Bende van Nijvel te ontmaskeren. Ik denk niet dat Guy Bouten het nog voor de centen doet maar eerder om zijn gelijk te halen en dat komt iedereen die het goed meent ten goede. Ik ben benieuwd.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

de vraag is of zijn veronderstellingen onderbouwd zijn, of dat deze eerder naar zijn 'gelijk halen' wijzen. Maar daarvoor zal ik eerst het boek in huis moeten halen. smile Haha

20

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Interview met Guy Bouten n.a.v. zijn nieuw boek:

Over de Bende van Nijvel: ‘Er zijn zeker méér doden gevallen, maar met andere wapens’

In zijn nieuwe boek Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen onthult onderzoeksjournalist Guy Bouten de naam van de ‘killer’ van de Bende van Nijvel.

De Bruggeling Roger Beuckels was het ‘bloeddorstig monster’ van de Bende van Nijvel, die in de jaren tachtig een reeks bloedige overvallen pleegde op Delhaizewinkels. De hele groep stond onder de logistieke leiding van ex-rijkswachter Madani Bouhouche. Beiden zijn overleden en gecremeerd – al zijn er aanwijzingen dat Bouhouche wel nog in leven zou kunnen zijn.

Die krasse beweringen staan in het nieuwe boek van journalist Guy Bouten: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen – De Bende van Nijvel, de CIA en de Staatsveiligheid (Uitgeverij KRITAK).

Lees hier het hele interview » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube