Re: Nr. 22

the end: Gaat het om dezelfde verdachte van Chronos op het Franstalige forum?

72

Re: Nr. 22

Ik weet niet wie de verdachte van Chronos is, maar deze hier was een neo-nazi (is niet meer).

Re: Nr. 22

Dat er neo-nazis bij de bende betrokken waren staat voor mij vast. Zie Bernard Grandjean die bij het Front de la jeunesse actief was.

Re: Nr. 22

Uit welke bron heb je die info: Bernard Grandjean actief bij Front de la Jeunesse?

Re: Nr. 22

Deze info heeft forumlid the end gepost onder het topic Bernard Grandjean.

Re: Nr. 22

Django68, ja, nu zie ik het, op 29.03.2018

Grandjean deed zijn dienst in het jaar '83, uit dienst gegaan op 2 augustus '83. Was extreem-rechts, dicht bij CEPIC, Front de la Jeunesse en deed aan close combat.

Dan moet ik The End vragen waar hij dat gevonden heeft. Want het is wel vrij gedetailleerd. Terwijl alle anderen in de topic er het raden naar hebben wie Bernard Grandjean eigenlijk was. Ik vind namelijk niet zo direct in de daartoe bestemde registers een Bernard Grandjean die zijn legerdienst zou kunnen gedaan hebben in 1983. Ook niet de man waarvan men online een overlijdensbericht gevonden heeft, geboren in 1957.

En in het topic 'Bois de la Houssière: Mon Idée' staat in de inventaris van de brandhaard van de Bende meerdere voorwerpen, maar geen militair identificatieplaatje. Zo een identificatieplaatje is toch het eerste wat zou moeten opvallen?

Ik wil de bewering van Guy Bouten niet in twijfel trekken, maar dat bericht over Grandjean komt blijkbaar van advocaat Michel Graindorge, die verwijst naar een PV. Hij slaat daarbij enkele namen door elkaar (verwart met die van een kolonel van de inlichtingendiensten), en daarna horen we hier niets meer over. Zijn we hier wel zeker?

Re: Nr. 22

De info komt van Bouten dus kunnen we niet echt zeker zijn. Misschien kan the End uitsluitsel brengen. Behalve bij Bouten vind ik ook nergens iets terug over een identificatieplaatje. Als het waar is is het zeer belangrijk.

78

Re: Nr. 22

Django68 wrote:

De info komt van Bouten dus kunnen we niet echt zeker zijn. Misschien kan the End uitsluitsel brengen. Behalve bij Bouten vind ik ook nergens iets terug over een identificatieplaatje. Als het waar is is het zeer belangrijk.

Bij het lezen van Bouten zijn boeken ben ik meer en meer gaan beseffen vanwaar het grote budgettaire tekort vandaan komt in onze Belgische schatkist ... Iedereen werkt gewoon voor staatsveiligheid! Telkens hij een beschrijvende paragraaf eindigt over een persoon:

(...) en hij werkte ook voor staatsveiligheid of (...) en hij was ook informant voor SDRA.

Man man ... Zijn eerste boek had als meerwaarde dat hij tientallen belangrijke personen aan het woord gelaten heeft. Als zijn neerslag dan ook waarheidsgetrouw was, hoor je tenminste de leugens van de geïnterviewde personen zelf. Zijn laatste boek heb ik halverwege door het raam geflikkerd. Het papier was te hard voor het toilet.

Re: Nr. 22

Ik weet het. Maar hij heeft ook zijn journalistieke bronnen en sommige feiten zullen toch wel kloppen. Jammer dat we niet alles kunnen verifiëren.

Re: Nr. 22

club_le-happy-few wrote:

Aangezien de visser van opleiding garagist was heeft hij heel wat details aan de wagen opgemerkt: achterbank gedemonteerd, wagen pas geverfd, man op achterbank was geblesseerd aan het been, ...

Dus hier verklaart een getuigen dat de achterbank gedemonteerd is, maar dat de man op de achterbank mogelijk geblesseerd was aan het been... Lag die achterbank er dan los in, en kan men dan zien dat die los zit als er iemand op ligt? Of zou die persoon "op de achterbank" gewoon vanachter gezeten hebben zonder bank?

Als de Golf (door het herspuiten denkt men aan die van Van Camp) hier al geen achterbank meer had kunnen we ons toch enkele bedenkingen maken rond de gevonden achterbank na Beersel en de verklaringen van die "heldhaftige" getuige...