231

Re: Leon Finné

Bedankt voor je speurwerk Billy&. Ik heb geprobeerd de plaatsen van de inslagen te verzamelen (zie afbeeldingen hieronder). Ik denk dat we op basis van deze gegevens kunnen concluderen dat Finné wel degelijk daar werd vermoord.

De inslagen aan de krantenwinkel:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/overij11.jpg

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/overij11.png

De inslagen aan het woord "Maxell":

https://i.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/overij10.jpg

https://i.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/overij10.png

finn wrote:

dus....wat deed Finné daar nog een uur na sluiting.

Ik ga meestal naar een warenhuis om inkopen te doen. Ik vermoed dat Finné dezelfde bedoeling had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

232

Re: Leon Finné

Niet ballistisch mee eens, Ben, met je 100% conclusie betreffende Finné. Meer info is hiervoor nodig.

Re: Leon Finné

Kees BK, couldn't agree more!

Ben wrote:

Ik ga meestal naar een warenhuis om inkopen te doen. Ik vermoed dat Finné dezelfde bedoeling had.

In voorgaande posts heb ik meer redenen opgenoemd waarom Leon Finné geen toevallig slachtoffer is, dan het motief in Kuros zijn verhaal waar enorm geloof aan word gehecht.

Zo lang we niet weten wat zijn relatie was met Mendez & in welke vennootschap van 5 bankiers (notaboekje Acke) hij zat, zullen we nog lang zoeken.

The End (Mendez-kenner), heb jij hier meer informatie over?

234

Re: Leon Finné

Kees BK wrote:

Niet ballistisch mee eens, Ben, met je 100% conclusie betreffende Finné.

Het klopt dat wij niet kunnen zeggen dat we 100% zeker zijn. Daarvoor heb je toegang nodig tot het volledige dossier. Daarom schrijf ik ook: "ik denk dat (...)". Ik ga ook steeds uit van de meest eenvoudige oplossing omdat die ook vaak de juiste is. smile Er zijn sporen van een vuurgevecht (kogelinslagen, hulzen, ...), er ligt een lijk, ... dus is Finné daar vermoord. Weet je hoe groot de kans is dat iemand je een lijk ziet dumpen op de parking van een warenhuis? Er lopen tientallen mensen rond die dat kunnen zien, zelfs tijdens de chaos van een overval. Waarom zou je dat risico willen nemen?

Insp. Witse wrote:

In voorgaande posts heb ik meer redenen opgenoemd waarom Leon Finné geen toevallig slachtoffer is

Zelfs met al die elementen kan Finné een toevallig slachtoffer zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Leon Finné

Finné moest en zal die dag vermoord worden, dat het nu op de parking was of elders. Het was gepland om nog die dag zijn huis te doorzoeken door zowel rijkswacht als bankiers Ben. Misschien is Finné wel de reden van 2 overvallen na elkaar, who knows. Vreemd dat Finné zijn wapen niet bij had, een wapen dat hij zelf in zijn slaap figuurlijk gezegd naast zich hield.

236

Re: Leon Finné

Dat zijn flinke gaten zeg. Ik neem aan van geen 'balleke" maar een flinke kogel? De kogelinslagen in de vitrine van de krantenwinkel zijn wel een sterk punt hoor maar is Finné de enige die in de inham stond en beschoten is? Dat weten we niet. Voor het jongetje (paal ingang) en de plakker (restaurant) en de Peugeot (parking) zouden eventuele kogelinslagen op een totaal andere plaats moeten zijn. De kogelinslagen maken het natuurlijk moeilijker om hard te maken dat Finné er gelegd is.

Ik heb geen benul hoeveel kogels er in het rond vliegen en hoeveel maal er een schot gelost is. The End zou zoiets dergelijks misschien wel kunnen achterhalen? In ieder geval was de boekenwinkel al een uur toe en ja ik ga ook naar de Delhaize om inkopen te doen maar in '85 deden niet veel mannen dat hoor. Was hij geen soort macho? Niet alles door een moderne bril bekijken. Kwam hij dan toe? Of ging hij weg? Indien er geen waren gevonden zijn rond het lijk of in de auto zou dit betekenen dat hij toekwam. Is hij neergeschoten toen de de daders aankwamen of weggingen? Het hoeveelste slachtoffer was hij eigenlijk? Waar exact stopte de GTI? Want als je de parking opreed (carwash), kwam je eerst de plakkers tegen, dan Finné en dan pas de jongen. tenzij de Golf voor de deur gestopt is, dan moet je de volgorde omkeren.

Spijtig dat er geen reconstructie gedaan is. En misschien ook niet op het Vlaamse forum?

237

Re: Leon Finné

Finne was de eerste, vlak nadat ze de plakker hadden meegenomen. Daarna de jongen, daarna 3 en 4 binnen en de meegenomen plakker weer buiten als 5e.

238

Re: Leon Finné

Insp. Witse wrote:

Finné moest en zal die dag vermoord worden, dat het nu op de parking was of elders. Het was gepland om nog die dag zijn huis te doorzoeken door zowel rijkswacht als bankiers Ben. Misschien is Finné wel de reden van 2 overvallen na elkaar, who knows. Vreemd dat Finné zijn wapen niet bij had, een wapen dat hij zelf in zijn slaap figuurlijk gezegd naast zich hield.

Die conclusies die jij ligt te trekken zijn allemaal zeer voorbarig en bijgevolg nutteloos. Het is niet om vluchtig wat te lezen en aan elkaar te knopen dat je de waarheid ziet verschijnen. Zolang het CWB niet communiceert (en dat doen ze gelukkig niet want je zou wat zien) dat mr. Finné moest vermoord worden blijft hij een willekeurig en onschuldig slachtoffer dat op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.

239

Re: Leon Finné

EricF wrote:

Finne was de eerste, vlak nadat ze de plakker hadden meegenomen. Daarna de jongen, daarna 3 en 4 binnen en de meegenomen plakker weer buiten als 5e.

Bedankt EricF. Wat doen we dan met "de klappertjes" die de plakkers hoorden alvorens hun collega meegenomen werd?

240

Re: Leon Finné

Ik denk nog altijd dat Finne doodgeschoten is tijdens de overval zelf door de man die aan de ingang bleef (die was nl. al vertrokken uit winkel als de twee anderen Delhaize verlieten). Scenario is dan zo: overval is bezig wanneer Finne arriveert. Hij ziet de neergeschoten jongen liggen en denkt aan een ongeval. Parkeert vlug zijn wagen (vandaar vreemde positie auto) en stapt uit om jongen te helpen. Ziet dan een overvaller uit de Delhaize komen die op hem richt, draait zich om om weg te komen en wordt neergeschoten.