241

Re: Jezus-Eik: Loods

Het is een andere invalshoek dan de mijne Lio, ms niet beter maar zeker en vast ook niet slechter. Allons y, let's go! De laatste keer dat hij zijn onderzoek kwijt geraakte kennen we. Dat was op het ogenblik dat hij er voor 99 procent zeker van was dat hij met Bonkoffsky op het juiste spoor zat. Hoog tijd dus om daar af te stoppen. De broer van Bonno was verbijsterd, David ook, wij ook.

Wanneer is dat de vorige keren gebeurd? (Bij de loods?) En waar dan nog moest de loods kloppen. Wie kan daarover iets vinden?

242

Re: Jezus-Eik: Loods

Telkens er vanuit justitie iets te dicht bij de waarheid gezocht wordt is het afgeblokt lijkt mij. De voorbeelden zijn legio... En telkens geven ze de indruk te zoeken; opgravingen, huiszoeking na 30 jaar? DNA op kogelvrije vest ... dan weer te weinig DNA enz ... De pv's en bewijslast die spoorloos verdwijnt. We hebben geen toegang tot het dossier dat is het grootste probleem, we kunnen enkel gissen en verbanden leggen maar daarom is dat nog niet de waarheid.

Er moeten toch getuigen zijn die weten wat de gebroeders Poilvache in die loods deden en wie daar exact gezien is? De Staerke, Murat Kapllan in de nabijheid dan is Haemers ook niet ver weg.

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

Het is een andere invalshoek dan de mijne Lio, ms niet beter maar zeker en vast ook niet slechter. Allons y, let's go! De laatste keer dat hij zijn onderzoek kwijt geraakte kennen we. Dat was op het ogenblik dat hij er voor 99 procent zeker van was dat hij met Bonkoffsky op het juiste spoor zat. Hoog tijd dus om daar af te stoppen. De broer van Bonno was verbijsterd, David ook, wij ook.

Wanneer is dat de vorige keren gebeurd? (Bij de loods?) En waar dan nog moest de loods kloppen. Wie kan daarover iets vinden?

voor zover ik weet is Jean-Philippe Görtz zijn onderzoek niet kwijtgeraakt in de volgende onderzoeken, maar hij was bv. als speurder betrokken in het onderzoek ivm Johhny Mottry (de moord op Marc Leblanc; 05 oktober 1988), en ook in het onderzoek betreffende Leopold Storme (de moord op zijn ouders en zijn zus; 17 juni 2007).

244

Re: Jezus-Eik: Loods

Ben, een paar posts hoger heb je een stuk gebracht uit een getuigenis van Lucien waar hij sprak over een Renault Turbo als overvalswagen. Je repliceerde dat je geen weet had van andere getuigen die over een andere wagen spraken dan een Golf (GTI). Dit staat op je forum:

Zoals gewoonlijk zagen de getuigen verschillende auto's. De meesten hadden het over een blauwe Golf van een ouder model. Een ooggetuige was praktisch zeker van dat de Golf geen GTI was. Hij viel op omdat hij slecht geparkeerd stond.

Bron: Hilde Geens

Ik ben er nog altijd 95 procent zeker van dat ik ergens gelezen heb; 's anderendaags opende ik de krant en er stond dat de overvalwagen een Golf GTI was, ik viel van mijn stoel. (Kan woordelijk wat verschillen). Ik ga voort op mijn geheugen. Wat ik me niet meer herinner is of dit dezelfde was die getuigde dat hij slechts een koplamp van een wagen moest zien om de wagen te herkennen, en dat bleek geen Golf.

Het is niet dat ik kost wat kost gelijk wil krijgen, maar ik probeer gewoon te vermijden dat Lucien altijd opnieuw als ongeloofwaardig naar voren gebracht wordt.

245

Re: Jezus-Eik: Loods

Ik begin ook meer en meer te geloven dat de loods het schuiloord was bij de eerste reeks. En vooral via de Welriekendedreef kun je via eenzame veldweg de loods bereiken. Maar voor Aalst blijft Kester mijn hot spot.

246

Re: Jezus-Eik: Loods

coconut wrote:

"Ce hangar était fréquenté par diverses personnes comme des membres de la famille De Staerke, Bouhouche, d'autres gangsters, des gendarmes, Leroy et Reyniers. Le fils d'une employée de la maison royale y venait aussi."

Zelfs als het al zou kloppen dat al die mensen in de loods kwamen - wat me zeer straf lijkt - dan nog is het totaal niet zeker dat er link is met de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jezus-Eik: Loods

Of deze loods al-dan-niet een schuiloord van de bende was, kunnen wij als forumleden niet ontrafelen door gebrek aan informatie. Toch zou ik deze locatie niet snel afschrijven wetende dat ook Nitelet, Mendez, Kapllan aan deze streek verbonden zijn.

Ik begin net zoals Kenza te geloven dat deze locatie een bepaalde rol gespeeld heeft, al lijkt de tweede reeks even interessant als de voorgaande.

248

Re: Jezus-Eik: Loods

'85:

  • Groene Golf in Erps-Kwerps

  • Grijze Golf in Delhaize Eigenbrakel. Opel zet een dader af en vertrekt. Zijn ze dan met 3 of 4 in de Golf weggereden... met of zonder achterbank?

  • Groene Golf onderweg naar Overijse met gesticulerende man op achterbank ... in auto met of zonder achterbank?

  • Groene Golf met man/vrouw gespot vooraan parking Delhaize Overijse

  • Blauwe Golf, GTI of niet, rijdt weg met de daders in Overijse

86 of 87:

Golf GTI en R5 turbo worden gespot in loods bij onderzoek naar moord op Joodse autohandelaar. Euhhhh is de loods dan blijven voortbestaan, zelfs tot lang na Aalst? Of had de inhoud in 86/87 niks te maken met het Bende-verhaal maar eerder autosjoemelaars? En wat is er met dat (rijdend) materiaal gebeurd na de inval? Zijn die 2 broers ter plekke opgepakt voor de moord op de joodse autohandelaar?

249

Re: Jezus-Eik: Loods

Ben wrote:

Zelfs als het al zou kloppen dat al die mensen in de loods kwamen - wat me zeer straf lijkt - dan nog is het totaal niet zeker dat er link is met de Bende van Nijvel.

Op verzoek van het Federaal Parket is er vorig jaar door de CWB onderzoek uitgevoerd rondom de loods. Daaruit is geen enkele aanwijzing of het minste spoor aan het licht gekomen dat verder onderzoek kon vergen.

250

Re: Jezus-Eik: Loods

Dat wisten we al Bossi. Bedankt voor je opmerking en tussenkomsten hier en elders.