21

Re: Roger Beuckels

ele9 wrote:

mag ik dit uiterst vreemd vinden? (En het forum toch een beetje in vraag stellen?)

Dat mag jij zeker ... smile

rizzz wrote:

Dit is de foto van Roger Beuckels hierboven maar dan met een aging filter erop:

Cool, hoe doe je dat?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Roger Beuckels

Ben wrote:

Cool, hoe doe je dat?

Als je een iPhone/iPad hebt kan je FaceApp gebruiken, da’s wat ik hier gedaan heb. Op Android zullen er ook wel gelijkaardige apps bestaan.

Re: Roger Beuckels

Rizzz... Kan je dit eens doen met de foto's van Bouhouche?

Re: Roger Beuckels

Op de eerste plaats wil ik zelf het boek gelezen hebben alvorens een voorzichtige uitspraak te doen. Heeft er iemand weet of Bouten deze keer bewijzen heeft om Beuckels aan te duiden? Of gaat het eerder om een nieuwe naam in zijn piste van strategie van de spanning te passen?

Re: Roger Beuckels

Ik heb het boek van Bouten niet gelezen maar waarom zou hij de killer kunnen zijn (met nadruk op kunnen).

Ten eerste zijn profiel:

"In Denemarken spreken we over de Brabant Massacres, en daar heb ik ook een theorie over: misschien was Roger Beuckels daarbij betrokken. (Ene 'Beukels' is ooit genoemd als de piloot die Hammarskjölds vliegtuig neerhaalde. Brügger kwam uit bij Roger Beuckels, die als Belgische huurling in de jaren zestig actief was in Congo, maar dat bleek een vals spoor, nvdr.). Ik kan dat niet bewijzen, maar zijn profiel past bij de Bende. In mijn documentaire komt zijn neef Jan Beuckels aan het woord, een voormalige politieman. Beuckels heeft drie keer in de gevangenis gezeten. We hebben naar zijn dossier gevraagd, maar dat bleek gewist. Ik vermoed dat Beuckels met de Belgische geheime dienst samenwerkte of erdoor beschermd werd."

Ten tweede de link met WNP en indien ik mij niet vergis komt dit aan het licht door zijn neef:

"Ze hebben na zijn dood wel ooit mensen uit zijn entourage en familie ondervraagd omdat hij ook contacten had met de extreemrechtse organisatie WNP."

Ten derde treffende gelijkenis met de robotfoto. Ten vierde een verwonding ten tijde van een overval. Ten vijfde is het verdacht dat zijn dossier gewist is (hij heeft drie maal in de gevangenis gezeten). Ten zesde; ook een naam van een andere huurling die samen met hem voor Denard werkte komt voor in het dossier.

Geen idee of Bouten nog andere elementen gevonden heeft dan wij. Wait and see.

Re: Roger Beuckels

Plus: Beuckels heeft als huurling in Katanga gevochten. Ook Jean-Luc Baugniet, (die overigens de bijnaam Le Katangais heeft) was daar actief. Baugniet zat ooit samen met Jean Marie Tinck in de gevangenis en het is van hem dat Tinck zijn daderkennis haalde. Baugniet is een van de spilfiguren in het bendedossier.

Re: Roger Beuckels

Volgens Bouten introduceerde Elnikoff Beuckels bij de WNP.

28

Re: Roger Beuckels

En geeft Bouten ook een bron van die informatie?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Roger Beuckels

... of andere mogelijke connectie via Lammers zijnde goede vriend van X die samen met Beuckels in Kongo zat.

30

Re: Roger Beuckels

Robertvandeurnen wrote:

Rizzz... Kan je dit eens doen met de foto's van Bouhouche?

Tuurlijk, ik heb em geplaatst in de Madani Bouhouche draad.