Re: Roger Beuckels

Er wordt in de zaak Bende van Nijvel sowieso met percentages gesmeten alsof het niets is. De broer en de ex-vrouw van Bonkoffsky zijn er voor 100% zeker van dat die laatste de reus was. De speurders zijn er voor 99% zeker van dat dat niet zo is. Nu is Bouten er 100% zeker van dat Beuckels de killer is. Mag ik Bouten een fantast noemen? Als het niet mag, dan doe ik het toch. Niet omdat Bouten denkt dat Beuckels de killer is, want dan kan hij heel goed denken. Maar omdat hij er 100% zeker van zegt te zijn.

Als Bouten nu een fantast is, dan is hij dat altijd al geweest. Fantast word je niet zomaar. Met alle consequenties van dien.

Re: Roger Beuckels

Dan zullen wij met zijn allen moeten kunnen bewijzen dat Beuckels niet de killer is. En indien hij het niet was, dan moeten we niet vrezen dat we zijn naam onterecht genoemd hebben. Voor mijn part mag zijn naam de geschiedenis in gaan als een killer. (Killer in naam van wie?)

Ik herinner mij nog levendig hoe ik als kind gehersenspoeld werd om die paar centjes die ik kreeg in zo'n negertje te steken dat dan dank u knikte. Om die arme negertjes te helpen. Als je dan bedenkt dat zo'n killer misschien zelfs op datzelfde moment een hoofd afhakte van zo'n negertje ... dan word je toch woedend of misselijk of ...

Waar ik ook blijf mee zitten is het verhaal van Van Haperen en het feit dat Bouhouche én nog een aantal andere Belgen in Suriname zouden meegedaan hebben aan de coup van Desi Bouterse. Indien dit waar is, wie waren dan die andere Belgen?

93

Re: Roger Beuckels

Eric Donkaew wrote:

Er wordt in de zaak Bende van Nijvel sowieso met percentages gesmeten alsof het niets is. De broer en de ex-vrouw van Bonkoffsky zijn er voor 100% zeker van dat die laatste de reus was. De speurders zijn er voor 99% zeker van dat dat niet zo is. Nu is Bouten er 100% zeker van dat Beuckels de killer is. Mag ik Bouten een fantast noemen? Als het niet mag, dan doe ik het toch. Niet omdat Bouten denkt dat Beuckels de killer is, want dan kan hij heel goed denken. Maar omdat hij er 100% zeker van zegt te zijn.

Als Bouten nu een fantast is, dan is hij dat altijd al geweest. Fantast word je niet zomaar. Met alle consequenties van dien.

What’s all the fuss about? Blijkbaar denken velen dat als je het boek koopt het gesneden koek is en we allemaal weten wie/hoe/wat er gebeurd is. Je moet het boek lezen als ‘de waarheid volgens Guy Bouten’, net zoals je hier allerlei hypotheses leest. Alles wat in boekvorm komt is al lang geweten bij de CWB en is het bijgevolg nooit de gehele waarheid. Besef trouwens dat de gehele waarheid nooit meer achterhaald kan worden.

Re: Roger Beuckels

» YouTube

Aha ... bijkomend argument ivm Beuckels vond Bouten blijkbaar in het feit dat de 2 speurders van de cel Jumet die de nabestaanden van Beuckels gingen ondervragen uit de cel gezet zijn.

95

Re: Roger Beuckels

Het spoor van Beuckels wordt met de dag interessanter. Bij Bouten zijn vorige boek was er ook commentaar en zelfs van een andere auteur dat er nooit iets van bakte. Voor het geld en de roem moet Bouten het niet meer doen. En Inderdaad, de 2 speurder die van het onderzoek zijn gegaan waren er 2 die te dicht kwamen.

96

Re: Roger Beuckels

Iets wat ik altijd frappant heb gevonden is het gegeven dat Jean-Marie Tinck daderkennis zou hebben opgedaan toen hij samen in de gevangenis zat met Jean-Luc Baugniet. Overigens een stelling die meermaals op het forum geponeerd is, maar waar ik nooit de bron/bevestiging van gezien heb.

Het was Bouten die het wereldkundig maakte dat hij Baugniet was gaan interviewen en dat deze laatste 'de waarheid' over de bende wou verkopen (wat dan weer tegengesproken werd door Jumet als antwoord op een parlementaire vraag).

Ook nog interessant: Beijer heeft het over Le Congolais ivm de aanslag op Vernaillen. 'Le Catangais' de bijnaam zijn van zowel Baugniet als van Beuckels.

Mijn vraag: linkt Bouten Baugniet aan Beuckels op de een of andere manier in zijn laatste boek?

97

Re: Roger Beuckels

coconut wrote:

» YouTube

Aha ... bijkomend argument ivm Beuckels vond Bouten blijkbaar in het feit dat de 2 speurders van de cel Jumet die de nabestaanden van Beuckels gingen ondervragen uit de cel gezet zijn.

Dat kan betekenen dat er een invloed is op de Cel die het donkere post-koloniaal verleden niet omgespit wil zien worden, los van het Bende verhaal. Begrijpelijk toch? Maar het is tegelijk ook een aanwijzing dat diezelfde invloed misschien ook het Bende-onderzoek tegenwerkt op andere vlakken.

Dat zegt wel heel veel over wat er achter die invloed schuilgaat....

Re: Roger Beuckels

Juist ja. En dan denk ik in de eerste plaats aan staatsveiligheid. Het was oa Schlicker die erg tegengewerkt werd, het was ook hij die zei dat hij ontdekt had dat er achter de WNP een veel grotere organisatie schuil ging. Een van de mensen die ons meer had kunnen vertellen maar die zwaar afgedreigd werd (via zijn kinderen zelfs) en die weigerde nog over de Bende te spreken.

Misschien moeten we er de commentaar van Sack op het vorige boek van Bouten nog eens bijhalen en ons eens afvragen wie van de twee er het meeste naast zat of loog (met hetgeen we ondertussen weten).

Bon, nogmaals Sack

"Eric Sack deed nogal smalend over de rijkswachters die een complottheorie vermoedden. De BOB’ers Bihay en Balfroid zweefden, de dappere François Raes was niet eerlijk, zelfs niet verstandig, zijn collega Vanden Daele die het drugsdossier met VDB ontdekte en in verdachte omstandigheden stierf, pleegde gewoon zelfmoord, net als Latinus. En ik kon daar nog een paternoster namen toevoegen: Martial Lekeu was een opschepper die waarheid en verzinsel door mekaar haspelde, de groep G bij de rijkswacht betekende niet meer dan een clubje nazi's met grootheidswaanzin, het lidmaatschap van kolonel Lhost bij de groep G of van kolonel Mayerus bij WNP en de CIA was niet bewezen, enzovoort."

Ik ga vriendelijk en beleefd blijven maar op dit ogenblik hecht ik meer geloof aan de theorie van Bouten dan aan de theorie van Sack.

Re: Roger Beuckels

Ben wrote:

Los van zijn eventueel lidmaatschap van WNP zouden Beuckels en Elnikoff wel zeer goede vrienden geweest zijn.

Heb je dit losstaand van een bron van Bouten, Ben? Als jouw informatie juist is brandt hier de lamp en wordt deze lamp zéér zéér warm.

100

Re: Roger Beuckels

Wij vermoeden dat dit klopt. Wij hebben al een aantal maanden de naam van een andere huurling bevriend met een andere WNP 'er. Groot probleem, he is alive and kicking. En gewapend. Zijn verleden is een kopie van dat van Beuckels. Aan de deur gezet bij het leger met vergoeding die bleef doorlopen. Ook zijn naam zit in het dossier, net zoals die van Beuckels. Dat Bouten naar buiten komt met de naam Beuckels is voor ons dus een godsgeschenk.

Dat de Bende niet opgelost geraakt ligt dus niet aan de speurders! De enigen die we moeten viseren zijn de magistratuur en de politici. Sinds 11 oktober  2014 is de heer Koen Geens minister van justitie. Op dit moment koninklijk opdrachthouder. Dag en nacht bezig met de Bende dus. En met een persoonlijk engagement.

"Het enige wat ik als uw Minister van Justitie vandaag kan doen, is mijn diep en oprecht medeleven betuigen, mijn blijvend persoonlijk engagement uitdrukken om met de middelen die ter beschikking staan de zaak in de goede richting te helpen duwen, en mijn luisterbereidheid en effectieve inzet herhalen naar de slachtoffers."

Bron » www.koengeens.be