Re: Michel Libert

Dat WNP leden betrokken waren in Aalst staat als een paal boven water!

Re: Michel Libert

coconut wrote:

Je bent nummer 2 die mij die vraag stelt. Neen, de op één letter na naamgenoot heeft bij mijn weten niets te maken met WNP. Het is gewoon stom toeval. Zoals het stom toeval is dat jouw alias Bakerstreet is, de man van de lezing in Oostende was een zeer grote fan van Sherlock Holmes. Ik ben blij dat je eindelijk de docs op wikileaks ontdekt hebt. Lang geleden heb ik die uitgeplozen oa wat betreft de financiën van Dutroux en daaruit kan je niet anders dan besluiten dat Dutroux lid was van een netwerk. Een aantal personen uit d

Je dacht dus aan Jean Paul Van Bendegem?

683

Re: Michel Libert

Het is te hoog gegrepen om de aanhouding te vorderen van Wathelet Melchior als vriend en beschermheer van Vanden Boeynants. Michel Libert rekruteerde o.a. een getuige dewelke de WNP verliet nog voor de overvallen van de Bende van Nijvel plaatsvonden. Ondertussen zijn de overtuigingsstukken ook naar de eeuwige jachtvelden...

684

Re: Michel Libert

Een voormalig WNP-lid beschuldigde in 2018 Libert ervan de reus te zijn en o.a. deelgenomen te hebben aan de schietpartij in Maubeuge. De adjunct-directeur van het Delhaize-warenhuis in Aalst heeft Michel Libert geïdentificeerd als één van de daders:

(...) Pendant l’attaque d’Alost, le directeur adjoint du Delhaize a le géant devant lui. Dans son audition, il déclare que ce dernier parle un français sans accent, et qu’il ne boite pas. Et il identifie Michel L., lui aussi très ressemblant, c’est l’un des dirigeants d’un groupe d’extrême droite cité a de nombreuses reprises dans le dossier.

Bron: RTL | 26 april 2018

685

Re: Michel Libert

Daarvan zijn wij allemaal op de hoogte, Django. Ik zou verder eens moeten nakijken of er een confrontatie heeft plaatsgevonden tussen de getuige en Michel Libert. Sommige trainingen gingen ook door in het Zoniënwoud. Men spreekt zich ook uit over de wijze en de technieken die zijn uitgevoerd door de Bende. Het spreekt ook voor zich dat men geen geoefende schutter dient te zijn om o.a. met riotguns te vuren. Op welke laffelijke barbaarse wijze de slachtoffers onder vuur zijn genomen, daar spreken de autopsierapporten ook voor zich op basis van de vastgestelde inwendige sporen.

Alhier gaat het nog maar enkel om een discussie over de inhoud van een tas koffie. Kunnen we ons de cinema al voorstellen in een procesvoering rondom de Bende van Nijvel? Met de vaststelling van gemanipuleerde, ontbrekende en te betwiste overtuigingsstukken en al het ongebruikelijke erom heen?

Assisen met Voorzitter Jordens te Antwerpen » YouTube

686

Re: Michel Libert

Inderdaad, deze feiten zijn al lang en breed gekend. Ik kan me perfect de frustratie van het dissidente speurdersteam dat rond de WNP gewerkt heeft voorstellen. Weten dat ze schuldig zijn en het niet kunnen bewijzen. Een proces rond de Bende van Nijvel zal er volgens mij nooit komen. Wat minister Geens ook beweert. Je filmpje illustreert het perfect. Jammer.

687

Re: Michel Libert

Django68 wrote:

Inderdaad, deze feiten zijn al lang en breed gekend. Ik kan me perfect de frustratie van het dissidente speurdersteam dat rond de WNP gewerkt heeft voorstellen. Weten dat ze schuldig zijn en het niet kunnen bewijzen. Een proces rond de Bende van Nijvel zal er volgens mij nooit komen. Wat minister Geens ook beweert. Je filmpje illustreert het perfect. Jammer.

Niet alleen moeilijk om na 35 jaar aan te tonen en te kunnen bewijzen welke dader met welk wapen op welke plaats stond. Laat ons ook niet vergeten dat op de plaatsen van de misdaden talrijke kostbare sporen werden vertrappeld en/of uitgewist. Daarvan zijn ook nog beelden terug te vinden op welke amateuristische wijze sommige onderzoekers de sporen - "stille getuigen" - met de blote handen aanraakten.

Daarbij de bedenking dat veel personen zich ook hebben laten inschrijven op de gerechtelijke balies als gerechtsdeskundigen. Destijds kon praktisch elk persoon zich laten inschrijven waarvan uiteindelijk hun amateurisme aan het licht kwam. Niet alleen in ballistische onderzoeken. Op dit gebied is er over de jaren heen gelukkig wat verandering gekomen zoals o.a. de perimeter op een plaats delict. Helaas zijn er tot op heden ook nog steeds wantoestanden vast te stellen. Op een plaats delict begint pas het echt onderzoek waar de vaststellingen stoppen van de eerst toekomende vaststellers.

Het is bijzonder frustrerend om een gerechtelijk onderzoek over te nemen waar over de jaren heen o.a. het amateurisme schering en inslag is geweest.

Zo lijkt het me ook moeilijk, om in de gekende omstandigheden, dat een onderzoeksrechter een levenspartner aan de tand zou voelen ivm bepaalde overtuigingsstukken. Voor de medebrenging en aanhouding van Delta leden leek het blijkbaar iets makkelijker.

Wat de strafprocedure betreft, kan ik verwijzen naar Professor Fijnaut inzake de discriminatie die hij aanduidde in verband met de verlenging van de verjaringstermijnen in deze zaak ten opzichte van andere strafrechtelijke zaken. 

Misschien zal Covid 19 nog wel in de zaak worden opgeworpen wat me geenszins zou verwonderen in gans de soap van de Bende van Nijvel.

688

Re: Michel Libert

gar wrote:

Zelfcensuur is een keuze, uiteraard. Meer vindingrijke personen hebben allang de genealogische data gecheckt. Het wachten is op iemand die ze openbaar maakt.

Ik kan hier op niet veel prat gaan, en de meesten op dit forum hebben duidelijk een kennis die honderden mijlen verder strekt dan de mijne over het hele Bende van Nijvel-verhaal, maar ik mag zeggen dat ik wel iets ken over samenzweringstheorieën. En voornamelijk waarom ze aangegrepen worden. Dit is geen censuur, ik vraag me enkel af wat een mogelijke seksuele voorkeur en afkomst te maken heeft met de aanslagen. Ja je kon er (zeker in de jaren tachtig) mee afgeperst worden. Ga jij bij afpersing dan mensen overhoop knallen in Delhaizes?

689

Re: Michel Libert

Bedankt voor je reactie, die ik nu iets beter kan plaatsen. Het gaat mij om de pretentie iets te zijn (in sociaal-politieke zin), wat men niet is. De Amerikanen spreken van 'Hollywood nazi's' bijv. Blijkens een bovenstaand citaat wantrouwde zelfs een ideologisch gemotiveerd iemand als Bert Eriksson indertijd de zaak. Van de VMO en Front de la Jeunesse kan men zich voorstellen dat het ideologische organisaties waren (hoewel ze ongetwijfeld sterk geïnfiltreerd waren). WNP (vernoemd naar een café) is ideologisch kleurloos en lijkt niet een reële organisatie te hebben vertegenwoordigd en kan alleen aantrekkingskracht hebben uitgeoefend op labiele en suïcidale personen. De link met de Bende van Nijvel is niet per se duidelijk. Afgezien dan van die mogelijk verkenningsacties.

690

Re: Michel Libert

Bossi wrote:

Donderdag 31 oktober 1985 te Aalst waar Christian Elnikoff en Jean-Paul Dauphin formeel zijn herkend. In het kader van de feiten te Overijse komt Michel Libert perfect overeen met de robotfoto van 27 december 1985.

Als ik me verder niet vergis was het Moreaux die het verband met het Ministerie van Landsverdediging en extreem rechts opmerkte. Wat het Ministerie van Landsverdediging betreft, hebben wij vorig jaar een bewijs kunnen aanleveren dat aan verder onderzoek is onderworpen.

Donderdag 31 oktober 1985. Betreft het dan de waarnemingen door de joggers in het Osbroekpark? Hebben zij beide heren formeel herkend? Dat is eerlijk gezegd de eerste keer dat ik dat hoor. Hebt u dat ergens gelezen, gehoord, ...? Ik zou graag een bron hebben om dit te bekijken.

Een gelijkenis met een robotfoto is in mijn ogen nietszeggend. De al dan niet correcte weergave van de dader daargelaten, moet worden opgemerkt dat intussen reeds tal van personen zijn herkend in de robotfoto's.

Over de "herkenning" van Libert in Aalst werd hier reeds gediscussieerd (pagina 20 e.v. van dit topic). Heel wat getuigen zeggen dat de daders bivakmutsen droegen, anderen hebben het over andere soorten vermommingen. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in de verhalen dat het m.i. onmogelijk is om te stellen dat een van de daders met 100% zekerheid herkend werd. Laat ons ook niet vergeten dat David Van de Steen Patrick Haemers herkende in de reus te Aalst.