301

Re: DNA-onderzoek

Dat bedoelde ik met onder andere de blonde haren, Django. Niet alle overtuigingsstukken zijn verdwenen maar toch wel zeer belangrijke die nu van zeer groot nut hadden kunnen zijn. Op een dossier kan je uw tanden blijven stuk bijten maar de feiten eromheen zijn wat ze zijn. Een overtuigingsstuk is dikwijls meer dan voldoende zonder dat men een bekentenis hoeft te hebben. Natuurlijk is een bekentenis makkelijk om mee te werken. Het toetsen op de waarheid ervan is dan ook echter van belang.

302

Re: DNA-onderzoek

Django68 wrote:

De 'predateurs' waren volgens mij niet in staat om van binnenuit het onderzoek te saboteren. Je moet al heel dicht op het onderzoek gezeten hebben om dit te kunnen.

Voila, goed gezegd Django68; dat is de kern van de zaak. Het was François Achten, oude copain van Bouhouche en Beijer die er voor zorgde dat de Delta cel opnieuw ging duiken op een bepaalde plaats en het was eveneens Achten die in het onderzoek zat na de dood Van den Eynde.

Onderzoeksrechter Jean Kesteloot verklaarde voor de onderzoekscommissie dat Deprêtre hem dwong het onderzoek stil te leggen (wat ook gebeurde) maar ook dat een zeer belangrijk P.V. dat hij nodig had voor deze commissie spoorloos verdwenen was. Zat Achten hier ook voor iets tussen? Misschien kunnen ze Kesteloot nog eens vragen wat er in dat belangrijk PV stond (indien hij nog leeft).

Ik wil de man (François Achten) niet vals beschuldigen maar dat neemt niet weg dat we ons toch vragen mogen stellen. Dat heeft de cel ook gedaan maar ze hebben hem op een verkeerd moment aangehouden want dat was dezelfde dag dat er in de kranten verscheen dat de wet op strafvermindering aangevochten werd. Bad luck!

Lhost en François Achten allebei Alsemberg, 't is daar goed wonen.

303

Re: DNA-onderzoek

DNA-onderzoek Bende van Nijvel loopt maanden vertraging op: coronacrisis verhindert afname en analyse van 1.200 stalen

De coronacrisis heeft het DNA-onderzoek in het dossier van de Bende van Nijvel fel gehinderd. Ten vroegste eind dit jaar zullen alle stalen afgenomen zijn van de 1.200 mensen wiens naam in het dossier zit. Ook de analyses van de al afgenomen stalen liepen vertraging op.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

304

Re: DNA-onderzoek

Het kan dus wel, nu nog even die peuken terugvinden ...

De 55-jarige Earl Wilson is 35 jaar na dato aangeklaagd voor de moord op Paul Aikman. Zijn dna is een match met het dna op de sigarettenpeuken die in 1985 op de plek van de steekpartij in de Amerikaanse staat Oklahoma werden gevonden.

Lees hier verder » www.telegraaf.nl

305

Re: DNA-onderzoek

De bron van dit document is Guy Bouten. Het werd vandaag gepost op het Franstalige forum. Ik weet niet of het document authentiek is:

https://i.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/alott10.png

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

306

Re: DNA-onderzoek

Over Pierre Fourniez vind ik niets terug. Iemand?

307

Re: DNA-onderzoek

Nu snappen we ineens waarom de Bouhouche in het dagboekverhaal van Bouten een sigaretje rookte. Het feit dat Bouhouche rookte noch dronk was een fabeltje. Hier staat duidelijk: mégots fumés par Bouhouche. En waarom Beijer uitlegde hoe ze ergens de inhoud van asbakken gingen leegmaken om dat spoor ergens anders aan te brengen (weet niet meer waar ik dit gelezen heb, waarschijnlijk Franstalig forum). Het heeft dus o,o zin in deze zaak op zoek te gaan naar het DNA op de sigarettenpeuken.

308

Re: DNA-onderzoek

Misschien wel, misschien ook niet ... in dit dossier weet je maar nooit. Reacties op 'Les Tuéries'? De site ligt er momenteel uit, heb ik de indruk.

Re: DNA-onderzoek

Info is helemaal fout. PF heeft er niks mee te maken.

310

Re: DNA-onderzoek

Kan je die stelling ook motiveren aub? (Waarom heeft hij er niets mee te maken?)