Re: Opsporingsbericht juni 2020

Voor de eerste maal wordt vandaag een foto op het publiek losgelaten, een foto die meer dan 30 jaar achter gesloten deuren lag. Maar de topredacteurs van HLN kunnen er meteen een datum op plakken? Zo ontstaat inderdaad desinformatie.

32

Re: Opsporingsbericht juni 2020

CleverTrevor wrote:

Ik lees bij HLN dat de foto mogelijk is ontwikkeld op 13 maart 1982. Dezelfde dag als de diefstal in Dinant. Dat is wel erg toevallig...

Dat van die datum heb ik vermoedelijk al opgelost op pagina 1 van dit topic. smile

Trobken wrote:

Wat is dit? Het is te groot voor een knoop en heeft duidelijk dikte want er valt heel wat schaduw onder. Ik ken niks van geweren, is dit een hangend onderdeel van het geweer?

Dat was me ook al opgevallen. Ter hoogte van zijn hart hangt ook iets wat ik niet kan thuis brengen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

33

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Misschien een uurwerk of stopwatch?

34

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Volgens het RTL-nieuws is de foto in 1986 in bezit gekomen van het parket van Dendermonde. Dat maakt mijn theorie dat Michel Libert degene is die foto heeft gegeven nog iets geloofwaardiger.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De datum 13 maart 1982 zou op de achterkant van de foto gedrukt staan.

36

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Heb je daar een bron van?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

In het artikel staat dat 13 maart '82 in het opsporingsbericht staat waaruit HLN dan afleidt dat het de ontwikkelingsdatum is. Wie weet staat het er gewoon vanachter op genoteerd en is het de dag waarop er gefotografeerd werd, dat zou de link met Dinant verklaren.

38

Re: Opsporingsbericht juni 2020

De persoon lijkt wel op Claude Delperdagne (neus, mond en oren). Alleen een totaal ander kapsel… misschien een krullenpruik?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:
patrick111 wrote:

“Deze foto werd ons in 1986 bezorgd door een persoon die geïdentificeerd werd”, meldt het federaal parket. “Die gezegd heeft: de man op de foto is heel belangrijk voor het onderzoek. Dat werd onderzocht, maar zonder resultaat.”

Is Michel Libert de man die deze foto heeft gegeven? Uit de nota's van Willy Acke:

[Libert] Overhandigt foto ontvangen van onbekende in GB Kraainem in 1986, voor aanhouding
Vertoont [onleesbaar] met een riot gun
Zou dader Aalst zijn

Het onleesbare gedeelte is dat niet gewoon de letter 'p'? Als een afkorting voor 'persoon'? Onder die nota van Acke staat ook nog dit.

= in kader van ODM (ordre de mission) van BURAFEX via BKA (=Bundeskriminalamt).

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Heb je daar een bron van?

Het is een vermoeden van Faroek Özgünes, dat hij uitspreekt op het videokanaal van HLN. Het kan ook dat hij niet beseft dat Dinant op deze datum was.