141

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er zijn veel mensen aangehouden geweest of in verdenking gesteld. En veel zijn er 'zogezegd' op verkenning geweest of opdrachten uitgevoerd voor de WNP of de staatsveiligheid. Maar niemand weet iets over de de Bende van Nijvel. Raar?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Dat was me ook al opgevallen. Ter hoogte van zijn hart hangt ook iets wat ik niet kan thuis brengen.

Ter hoogte van zijn hart kan het Spanjekruis zijn. Michel Libert verzamelde die lees ik.

143

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Moest Michel Libert eens durven spreken zouden er al veel dingen veel duidelijker worden. Als voormalig hoofd van de WNP.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

En nu zie ik ook een scoutsfoto van Michel Libert met de “horloge”.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er is terug wat hoop, maar ik verwacht geen doorbraak.

Er waren meerdere daders, verschillende "ondersteuners", daar komen een lijst feiten bij die niet in geniep zijn uitgevoerd. Dat creëert enorm hoeveelheid verschillende getuigen of mensen die hun kunnen verraden. Tot op vandaag niets. Mensen kunnen hun mond niet houden. Zeker over zo iets ernstig en met zo veel betrokkenen.

146

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er zijn verschillende mensen die meer weten. Maar gewoon niet durven omdat ze bang zijn wat er allemaal gaat komen achteraf. Over een familielid of kennis, geloof me.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nog wat meer gebaseerd op het Michel Libert-topic: hij heeft zijn scoutshemd aan met FSE emblemen? Maar is hij linkshandig?

148

Re: Opsporingsbericht juni 2020

patrick111 wrote:
P-51 wrote:

Niet Saucez ... volgens Hervé zou het om Philippe Bataille kunnen gaan (bron: Les Tuéries).

Of "Siegfried", gezien deze post van zenga.

  • Bataille Philippe: Lentestraat

  • Bataille Thierry: Lentestraat (ander huisnummer dan Philippe)

  • Keymeulen Geert (alias Siegfried): geen adres gekend

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Bekijk deze post van Ben eens als je een adres wil.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik zou weleens willen weten waarom deze foto zo belangrijk is dat de speurders de identiteit van de man willen weten. Ik ben er redelijk zeker van dat er wel meer foto's in het dossier zitten met personen waarvan we niet weten wie het zijn. Tot dusver kregen we zulke foto's nooit te zien. Dat roept vragen op.

Wat maakt dit individu zo interessant? Het wapen? Terwijl er geen ballistisch onderzoek zou zijn dat dit wapen aan de bende linkt? Of omdat de foto van Libert komt? Terwijl ze Libert zelf al dertig jaar zonder resultaat aan de bende proberen te linken? Hij gaat toch niet opeens uit de biecht klappen als hij zelf die foto heeft bezorgd? Is er soms een andere reden, bijvoorbeeld een sterke aanwijzing dat de persoon op de foto echt een bendelid was? Zónder dat men zijn naam kent? Of denkt men wel zijn naam te kennen en wordt er enkel een bevestiging gezocht?

Ik hoor zeggen dat ze nog eens alles uit de kast willen halen, met het oog op de verjaring. Het komt over als een wanhoopspoging. En dat doet weinig goeds vrezen. Want al die tips moeten weer nageplozen worden en dat is een job waarmee de speurders gemakkelijk weken of maanden zoet zijn... en ondertussen tikt de klok.