Re: Opsporingsbericht juni 2020

Insider wrote:

En Luk, voor de goede orde: Claude Delperdange is niet vermoord door zijn vrouw!

De toen 43-jarige Delperdange werd op 12 juli 1991 met een jachtgeweer neergemaaid door zijn echtgenote. Zij was het huiselijke geweld beu was. De rechtbank oordeelde dat ze uit wettige zelfverdediging handelde.

Insider: Waarom heeft de rechtbank dan geoordeeld dat ze uit wettelijke zelfverdediging handelde?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Kun je daar wat meer over kwijt, the end? Puzzelen is leuk maar zou je zo vriendelijk willen zijn om het eerste stukje te leggen? En niet doen zoals Libert, Beijer en consoorten ... die gooien nl. de heleboel steeds weer overhoop.

Ja waarom gooien Libert en consoorten steeds weer alles overhoop, wie vindt dat nu normaal?

213

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Kun je daar wat meer over kwijt, the end? Puzzelen is leuk maar zou je zo vriendelijk willen zijn om het eerste stukje te leggen? En niet doen zoals Libert, Beijer en consoorten ... die gooien nl. de heleboel steeds weer overhoop.

Wel, de x-nota heeft met de bende te maken, terug kerend het opgeven van de cel bij de SV die onderzoek deed naar extreem-rechts is in die context opgegeven. De verkeerde naam op de foto staat in relatie met beide. Je kan dit niet los van elkaar zien, het heeft ook een direct gevolg voor het statuut voor de slachtoffers. Want wat als het echt een foto is van een dader, dit in combinatie met de x-nota die echt over de bende gaat is niet min! Beide feiten info uit 86 nog voor de zakken gevonden zijn in 86, die er maar kort inlagen. Ook wat als dit nog eens (die foto) ongeveer rechtstreeks in relatie staat met wat ze in Nijvel uit het onderzoek gelaten hebben onder druk van?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

214

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Die X-nota ... dat gaat toch over die "wacko" zoals omschreven door Raes, neem ik aan. Ik mis het eerste concrete puzzelstukje, the end ... en wat hebben ze in Nijvel dan effectief uit het dossier gehaald onder druk van? Ik kan wel puzzelen, maar raadseltjes oplossen: no way, the end.

215

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Al zeker twee getuigen duiden Michel Libert aan als man op "Bende van Nijvel-foto"

Al minstens twee getuigen duiden Michel Libert aan als de man op de foto die vorige week werd verspreid door het parket in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Eerder raakte al bekend dat Libert de foto van de onbekende man zélf aan de speurders overhandigde in 1986, hoewel hij dat zelf betwist. Niet alleen heeft hij die foto afgegeven, hij staat er ook zelf op, zegt auteur Guy Bouten. Ook de getuige die twee jaar geleden nog stelde dat Libert de Reus van de Bende was, wijst de ex-kopman van Westland New Post aan als de man op de foto. Libert zelf ontkent.

Bron » www.tvoost.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Interessante reportage en de gelijkenis tussen de twee foto's is treffend! Maar in je eerdere berichten zei je dat de persoon op de foto niet vermeld is op dit forum, terwijl Libert dat wel is. Dus is de naam toch niet zo onbekend als je liet uitschijnen.

217

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nogmaals: hou rekening met de chronologie van de tussenkomsten van Michel Libert. Die zijn op zijn minst toch wel verdacht en tonen eveneens aan dat hij vaak het geweer van schouder veranderd heeft ... ook nu nog. Mijn excuses voor de foute beeldspraak.

218

Re: Opsporingsbericht juni 2020

vlaerenko wrote:

Maar in je eerdere berichten zei je dat de persoon op de foto niet vermeld is op dit forum, terwijl Libert dat wel is.

Ik heb enkel gezegd dat er iemand mij heeft gecontacteerd en heeft gezegd dat hij die man op de foto herkent. De naam van die man heb ik nooit gedeeld omdat die niet op het forum wordt vernoemd. Is dat dezelfde man als op die foto? Dat weet ik niet, dat moeten de speurders uitzoeken.

vlaerenko wrote:

Interessante reportage en de gelijkenis tussen de twee foto's is treffend!

De foto in kwestie:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/michel10.png

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Dus als ik het goed begrijp heeft de man die u gecontacteerd heeft niet de naam van Libert laten vallen, maar dat van een andere man aangezien Libert wel op het forum wordt vernoemd. Correct?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik vind bovenstaande foto echt niet op de opsporingsfoto lijken. Libert heeft een scherper en smaller gezicht. Niet dat dit hem minder verdacht maakt, trouwens.