231

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Django68 wrote:

Heb je je bedenkingen aan de cel overgemaakt the end? Blijkbaar is de huidige onderzoekscel van veel feiten niet op de hoogte. Het lijkt  erop dat de kennis van het dossier niet ver rijkt. Een vorm van geheugenverlies.

Het grootste deel van de onderzoekers zijn pas in 2018 en 2019 toegetreden tot de Cel op basis van hun eigen keuze tot mutatie. Dat men niet alles weet in zulk omvangrijk dossier is ook evident. Indien men dan nog opsporingen dient uit te voeren waarop je stuit met ontbrekende stukken in het dossier maakt het er niet eenvoudiger op. Vooral dat er belangrijke informatie is verdwenen dat in relatie staat met andere stukken die opduiken.

Waarover ik huiver inzake de burgerplicht in verband met misdrijven, dat burgers met toegekomen informatie erop rekenen dat een ander het wel zal doorgeven aan het Parket, de Onderzoeksrechter of de Cel. Terwijl men weet dat de mogelijkheid erin bestaat dat door beroepsredenen personen zich kunnen beroepen op het bronnengeheim. Met andere woorden dat eventueel belangrijke informatie niet doorstroomt en niet kenbaar wordt gemaakt dat nuttig kan zijn voor het gerechtelijk onderzoek.

232

Re: Opsporingsbericht juni 2020

“De foto van de man met een geweer uit het dossier van de Bende van Nijvel, die het parket vorige week verspreidde, blijkt genomen tijdens een schietoefening in Leopoldsburg...”

Bron » Nieuws

233

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Beste mannen, jullie haantjesgedrag zal jullie niet veel verder brengen. Het zijn blijkbaar de vrouwen die er voor zorgden dat we eindelijk licht zien aan het einde van de tunnel.

» Nieuws

Proficiat Mevrouw Capelle en Mevrouw  Marie-Jeanne weduwe Palstermans. En ook proficiat aan Eddy Vos die de moed had een pv op te maken ivm verdwenen stukken. En aan forumlid J. die een leugen van Libert wit op zwart kon bewijzen. En aan mezelf omdat ik mij herinnerde dat een verpleegster in Aalst sprak van een Carl Huybrechts kapsel. Zo weten we tenminste dat één van de daders een krullenbol was ...

"De verpleegster die rond 19u00 (op 9 november 1985) in Aalst een Golf zag rijden met gedoofde lichten, had het over een man met blonde krullen, een kapsel zoals tv-vedette Carl Huybrechts."

» Forum

234

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik had direct door dat de foto niet in Bois de la Houssière genomen was.

235

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Beetje ernstig opzoekingswerk gedaan. Volgende tips kunnen de speurders verderhelpen.

Krullen. Voormalig lid Diane. Linkeroor flapt meer dan rechteroor. Het gaat waarschijnlijk om MF. Heeft er trouwens een tijdje uitgezien als een Huybrechts-lookalike. Is gevlucht naar Scientology. Komt maar zelden voor in de naamlijst van de bende.

En nu ook nog even over dat wapen, de SPAS, dat ook maar zelden voorkomt in de bestaande literatuur. In een interview met de ex van De Staerke, gepubliceeerd door Guy Bouten in 2008, is er een passage uit november 1985 waar De Staerke, Eckhardt en Leclerc het postkantoor van Sint-Gillis wilden overvallen. De Staerke en zijn vriendin rijden naar het appartement van Eckhardt in Halle. Ze zegt het volgende:

"Ik bleef in de wagen en zag hoe hij (Johhny) aanbelde en daarna met veel gebaren zijn twee vrienden de huid vol schold. Daarna deed hij me teken om met de wagen tot aan de voordeur te rijden om ongezien een langwerpige zak in de auto te verstoppen. Ik vermoed dat het opnieuw om geweren ging. Enkele dagen later heeft hij de zak in de Zenne gegooid. In die periode lag er een witte ondoorzichtige plastic zak bij ons in de kleerkast. Er stak een Colt .45 in en opnieuw zo'n geweer met een pompsysteem waarvan de loop gedeeltelijk was afgezaagd en voorzien was met een speciale ijzeren kolf. Er staken ook jachtpatronen in en verder een legervest en kakibroek. Ik herinner het me nog zo goed omdat Johnny me op een avond verplichtte naar Buizingen te rijden tot aan een brug over een riviertje. Hij is dan uitgestapt en toen hij terugkwam was de plastic zak verdwenen."

Hiermee kunnen jullie misschien verder.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er is een ex-rijkswachter die M.F. heet op Facebook. Met foto's erbij en bij zijn vind-ik-leuks ook een like voor Scientology. Als dit de M.F. is die bedoeld wordt, woont hij dus gewoon terug in België en niet meer in Florida. Lijkt niet meteen op de foto.

237

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Wat mij betreft heeft die foto niets of weinig te maken de feiten. Dwaalspoor. Maar dat is slechts een persoonlijke mening. En ik kan totaal verkeerd zitten.

238

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik vermoed dat M.F overleden is in 2015.

Komaan jongens, dat moet toch niet moeilijk zijn. Ex-lid Diane, krulhaar. Lees Bouten, pag. 401.

239

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Buck wrote:

Komaan jongens, dat moet toch niet moeilijk zijn. Ex-lid Diane, krulhaar. Lees Bouten, pag. 401.

Blz.41 in zijn laatste boek?

240

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Er is en blijft iets dat ik niet snap. Het is hier reeds vermeld. Er was een gelijkaardige tweede foto met meerdere mensen op. Logica zou dan toch zijn dat ze die anderen gaan ondervragen. Of Libert zijn geheugen wat gaan opfrissen ...

Wacht, we kunnen het ook nog anders oplossen. Insider sprak lang geleden van Bouhouche "en andere Belgen" die samen met hem in Suriname zaten. Insider, wie waren die andere Belgen? Zeer goed getrainde mannen mag ik aannemen? Mannen met wat "hit and run" techniek achter de kiezen? Mannen die ook trainden in Leopoldsburg?