Re: Aalst: 9 November

Wel ontzettend dapper van David dat hij dit afschuwelijke feit met ons heeft gedeeld, en het is jammer dat het nu weer een beetje in de vergetelheid is geraakt, want zoals 't Hand terecht opmerkte: dit blijft enorm belangrijk. En dan vraag ik me toch echt af: wat ben je in Godsnaam voor iemand als je dit een ander aandoet? Gedrogeerd? Dolgedraaid? Psychopaat? Machtswellusteling? Moordlustige?
Denkelijk zijn al deze omschrijvingen wel van toepassing, en dan heb je toch een beetje het gevoel van: Er zijn toch niet heel veel mensen die zoiets kunnen doen? Dat moet toch eigenlijk de stapel verdachten maar klein maken?

Neem bijv. even Fred Horion, die vermoordde wel zowat een hele familie, omdat ze een bedreiging vormden voor zijn vrijheid. En hoewel afschuwelijk kun je je er nog iets bij voorstellen. Maar dit gaat nog veel verder, hier is niets bedreigends aan voor de schutters, en om dan mensen zo beestachtig af te slachten, volgens mij zijn er echt niet zo veel mensen die dat kunnen.

Neem nu Stefa(a)n Notte, op zijn fiets op de parking van Overijse. En dan komt onze stoere killer, en die schiet dat prachtige kind werkelijk in puin. Hij doodt hem niet gewoon, nee, hij slacht hem af als een beest. Moet je die foto eens zien die even later van zijn vader gemaakt is; wat een verdriet, wat een vertwijfeling, wat een wanhoop op het gezicht van die man.

Al die mensen die nu nog leven en echt wel weten wie de bende van Nijvel vormden, kunnen die rustig naar die foto kijken? Kunnen ze dat met hun geweten overeen komen, dat ze alles wel weten maar dat ze lekker hun mond houden? "In het belang van het land", of "voor een bevriende natie".

Kunnen ze het verhaal lezen van David's meter Yvonne, die gestorven is van verdriet? Of dat verhaal van Linda van Huffelen, een prachtige jonge vrouw wiens leven totaal werd verwoest om een paar stomme kogelvrije vesten?

En dan toch niks zeggen, gewoon lekker je mond houden?

Re: Aalst: 9 November

Dit alles duidt op: psychopaten! Vandaar dat ik nog steeds de piste van onder andere de heer Adam geloofwaardig vind. Deze bende bestaat uit werkelijk zotten en werkelijke zotten waarvoor een leven niets waard is! Dit is kenmerkend en er bestaan in de loop van de geschiedenis nog wel voorbeelden van (en nee niet alleen in het woeste wilde westen) voor gewetenloze mensen. Het heeft zoals velen hier steeds aanhalen mij dunkt niets van doen met "militaire stijl, elite troepen-stijl etc) doch integendeel met gewetenloze personen waarvoor een leven van geen enkele tel is en die zich zo blijkt uit de manier van handelen (de manier waarop zij de overvallen uitvoeren) ook onfeilbaar en onaantastbaar wanen en meedogenloos zijn (zelfs voor jongelingen/vrouwen en kinderen). Dit is niet des soldaten maar des te meer des psychopaten! En neen, zovele lopen er van dit soort niet rond. Klopt.

Re: Aalst: 9 November

Ik wilde de vraag ook eigenlijk al stellen: waar zoeken we nu naar? Zouden bijv. huurlingen, of extreemrechtse rijkswachters, of wapenfreaks zich zo verschrikkelijk te buiten gaan? Als het 'in het belang van de staat' was, kun je je voorstellen dat ze gewoon een aantal mensen - en voor een extra terreur-effect een paar kinderen - hadden doodgeschoten in de buurt van supermarkten. Maar nee, dat was nog niet mooi genoeg! De slachtoffers moesten ook nog eens vreselijk lijden en werkelijk afgeslacht worden zoals je dat bij een dier nog niet eens zou willen doen.

Dit is geen buitensporig geweld, nee, het is buitensporig geweld in het kwadraat, of misschien zelfs nog meer. Dus ja, volgens mij we zoeken gestoorde, dolgedraaide, psychopathische, sadistische moordenaars. En voor mijn gevoel vallen er dan toch behoorlijk wat verdachten af.

Schreef het oude boek van Ponsaers en Dupont niet op een gegeven moment: 'Monsters'. Dat was nog niet zo'n slechte benaming, hij was zelfs nog aan de voorzichtige kant!

994

Re: Aalst: 9 November

Luk paard beschrijft het goed en dan vooral meedogenloos en onaantastbaar. Er was ook een Franse bende, ik kan op de naam niet komen, die klein begon met overvallen en nadien ook alles en iedereen overhoop schoten voor weinig buit. Het is geen uitzondering.

Re: Aalst: 9 November

Inderdaad, gestoord meedogenloos en onaantastbaar.  Maar een paar gestoorde, wellicht franse, moordenaars kunnen mijn inziens nooit een verklaring zijn voor het hele bende-verhaal.  Daarvoor is er veel te veel gemanipuleerd, en er zijn ook veel meer mensen bij betrokken geweest dan die paar 'tueurs fous' 

Dat maakt de zaak niet eenvoudiger, we zoeken dus blijkbaar een stel compleet gestoorde sadisten die dienst deden in een veel groter verhaal waar ongetwijfeld ook overheids-instanties bij betrokken zijn geweest, zowel binnenlandse als waarschijnlijk ook buitenlandse.

Toch blijf ik er bij dat er wel een heleboel namen van verdachten hierdoor kunnen weggestreept.  Ik heb bijv. lang gedacht dat Stereo wel de reus was in bijv. Overijse, maar nu geloof ik dat niet meer.  Hij was ongetwijfeld een moordenaar en zware crimineel, maar ik acht hem tot zulk gestoord sadisme niet in staat, en dat geldt volgens mij voor veel van die gewone criminele namen.

De Slimans, ja die misschien wel, maar dat hebben ze dan niet op hun eentje en eigen initiatief gedaan.

Maar we dwalen een beetje af van Aalst, mijn excuses.

996

Re: Aalst: 9 November

En niet te vergeten in de laatste overvallen : De hulp van de Rijkswacht - top als onderdanig hulpje !

Re: Aalst: 9 November

Zo is het maar net Leo, maar het blijft toch in zijn geheel een moeilijk te ontwarren kluwen.

998

Re: Aalst: 9 November

Er is in dit dossier teveel toeval , teveel connecties die die het echt onmogelijk maken te geloven in kleine criminaliteit.
Er is zeker manipulatie in het dossier waarom ?
Om de uitvoerders te straffen die vermoedelijk onwetende deelnamen en de opdrachtgevers te sparen ?
Vandaag na 35 jaar is er nog steeds tegenwerking van justitie uit, begrijpen wie begrijpen kan.
Daarom mocht het ook niet verjaren om alles onder het mom van het geheim van het onderzoek te houden , lees doofpot .

Re: Aalst: 9 November

Je durft haast niet te geloven dat dat echt zo is, maar zo langzamerhand raak ik daar ook steeds mee van overtuigd. Ongetwijfeld zijn er wel eerlijke mensen bij justitie, die echt wel alles boven willen halen, maar ik ben bang dat ze behoorlijk worden tegengewerkt, al merken ze dat misschien niet eens zo direct op.

Om even terug te gaan naar Aalst, ik heb me altijd iets afgevraagd: Men zegt altijd dat de daders de radioberichten van de ordediensten konden onderscheppen en op die manier hun vluchtroute aanpasten. Maar dan zou er toch eigenlijk een redelijke antenne op die Golf hebben moeten staan? Ik heb nooit gehoord van getuigen die daar over spraken. Ik weet weinig over electronica en radio's , dus misschien is het een domme vraag. Maar ik heb in gedachten dan van die 27mc-ers uit de jaren 80, die met een knoepert van een antenne op hun auto rondreden, maar als het over de bende-Golfs gaat, hoor je daar eigenlijk nooit over. Of had je voor het ontvangen van berichten van de ordediensten aan een klein antennetje genoeg?

1,000

Re: Aalst: 9 November

Dit staat hier ergens:

In die tijd ging je gewoon in Sluis, Hulst of een ander Nederlands grensdorp in de lokale Tandy of bij een andere electronicaboer een scanner kopen en kon je perfect meeluisteren.

Ze hadden nog geen geincripteerd netwerk dat is pas begin tot halverwege jaren 90 gekomen. Ergens anders heb ik gelezen dat een gaatje in het dak volstond om de antenne van de gestolen boordradio door te streken.