451

Re: Patrick Haemers

Daar daders en opdrachtgevers overleden zijn is chantage niet meer mogelijk, maar de beerput moet volgens justitie gesloten blijven. We mogen de actoren niet kennen dat wordt nog steeds een goed bewaard geheim.

452

Re: Patrick Haemers

Boemerang wrote:

Beste Coconut, ik denk dat je dat verkeerd leest.

Je leest dat inderdaad verkeerd. Het antwoord zit in de zin daarvoor. Hij heeft het over de criminele milieus waarbinnen Haemers werkte:

Patrick Haemers was betrokken geweest in illegale activiteiten van diverse milieus.

Die ex-collega's in de volgende zin gaat dus over zijn "collega's" in dat criminele milieu:

Uit schrik dat hij zou gaan klikken zagen bepaalde ex-collega’s hem liever dood dan levend in de handen van de Belgische Justitie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

453

Re: Patrick Haemers

Waar lees jij het woord "criminele" Ben? Ik las "illegale" en "diverse" milieus. Gangsters doen per definitie illegale dingen. En ik situeer gangsters in één milieu, namelijk het criminele milieu. Bij "illegaal" denk ik eerder aan mensen die legale dingen horen te doen. Ik zeg niet dat ik gelijk heb, ik zeg dat het minstens voor interpretatie vatbaar is. Zonder Van Brussel en co zat Haemers mss nog altijd waar hij toen zat en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dat effectief de bedoeling was.

Re: Patrick Haemers

Inderdaad en ik treed Ben bij. Begrijpend lezen is hier van belang.

455

Re: Patrick Haemers

Dat met "ex-collega's" door de schrijver ex-collega's van Haemers worden bedoeld is wat mij betreft niet voor andere interpretatie vatbaar.

Als met "ex-collega's" zou worden verwezen naar ex-collega's van de schrijver doet de volgende zin immers zeker mijn wenkbrauwen fronsen: "Aldus kwam Justitie aankloppen bij de Belgische Luchtmacht om te onderzoeken of de opdracht kon uitgevoerd worden". Een lezing alsof het om de ex-collega's van de kolonel gaat komt dus hierop neer: "omdat mensen uit het leger Haemers dood wilden, werd het leger ingeschakeld om hem over te vliegen". Dat is volgens mij niet wat de schrijver wenste te zeggen.

Om alle twijfel weg te nemen zou de schrijver zelf uiteraard best worden gecontacteerd.

456

Re: Patrick Haemers

Hoeveel - al dan niet accidentele - collega's heeft Patrick Haemers dan niet gehad? Moeten we hem op basis hiervan vrijpleiten? Wat zijn dan de concrete elementen om hem volledig los te koppelen van wat we maar de Bende van Nijvel zullen noemen? Gaan we de getuigen nogmaals schofferen of niet?

457

Re: Patrick Haemers

Stel, ik zeg stel, dat Haemers ingehuurd was door Bouhouche, dan zou het mij niet verbazen dat Bouhouche alle effectieve daders of killers van de feiten dood wou zodat ze hem niet konden verklikken. Bouhouche, is een ex-collega van de kolonel, aangezien Bouhouche rijkswachter was en de rijkswacht toen deel uit maakte van het leger ...

458

Re: Patrick Haemers

De cipiers van dienst nog eens ondervragen.

459

Re: Patrick Haemers

Madani Bouhouche heeft - onrechtstreeks - wapens overhandigd aan Patrick Haemers. Daar bestaat een PV van. Geen idee waarom dit nog niet eerder in dit forum vermeld stond.

Sorry ima-eh Verastenhoven...

Verastenhoven wrote:

Voor de rest geen enkele ambitie om hier, zoals jij, een salvo van honderden posts van reeds gekende info te herkauwen en te doen alsof ik het warm water heb uitgevonden.

J. Elise, commissaris van de gerechtelijke politie te Brussel maakte dit rapport dat begin juni werd overgemaakt aan de procureur-generaal te Mons.

"Tevens bestaat er een verband persoon/wapen dankzij de diefstal van FAL’s en FNC's bij Mendez, op 15 mei 1985. Die wapens werden in het kader van de zaak Haemers op 7 februari 1989 teruggevonden in een box van het Apollocomplex te Ukkel. Pas in december 1991 wijst het onderzoek uit dat Bouhouche de wapens aan de genaamde (…) afstond. Die laatste bezorgde ze aan (…) die ze aan (…) en (…) verkocht."

En hier de bron » pure.uvt.nl

Jammer dat de namen - het onderzoek loopt nog - hier in puntjes moeten staan. Namen zijn gekend. Wie zei er ook weer dat deze namen in het dossier staan?

460

Re: Patrick Haemers

» kw.be/nieuws/