361

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zeer schrander opgemerkt the End, bij deze weet ik en de andere forumleden dat je oog hebt voor detail. En voor humor.

Ok, sorry ... ik ben ietsje trager dan jij... Katsjingggggggg

https://i.ibb.co/yfcYr27/Schrander-opgemerkt-the-End.jpg

Dus eigenlijk doet de Federale politie aan ongepaste product-placement. Wie van de forumleden gaat hiermee aan de slag? » justitie.belgium.be/nl/contact/klachten

The End, in een nieuw poging om terug tot de zaak/deze foto te komen... Weet jij iets over 2 oktober 1982? Is er specifiek gebeurd op deze dag dat verband kan houden met deze foto?

362

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

Zeer schrander opgemerkt the End, bij deze weet ik en de andere forumleden dat je oog hebt voor detail. En voor humor.
Ok, sorry ... ik ben ietsje trager dan jij... Katsjingggggggg

Dank je voor de opmerking en voor het uploaden van het detail van de foto.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

363

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zaterdag 2 oktober 1982 was 2 dagen na de overval op de Dekaise... In de lijst van de gestolen wapens van Dekaise komt er geen Franchi-SPAS-12 voor...

364

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

The End, in een nieuw poging om terug tot de zaak/deze foto te komen... Weet jij iets over 2 oktober 1982? Is er specifiek gebeurd op deze dag dat verband kan houden met deze foto?

Latinus en iets dat hij op papier zet, de wie op de foto en het document zijn één en ondeelbaar

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

365

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op 5 november 1986 halen onderzoekers Lachlan en Ruth de neo-nazi Eric Lammers uit de gevangenis en rijden met hem naar de bossen van La Houssière. Lammers voert het gezelschap naar de zandgroeve. Hij verklaart: "Die plaats werd door ons gewoonlijk 'La Carrière' genoemd als we de plaats van afspraak onder ons wilden situeren." De WNP'er stelt dat 'La Carrière' door hem en zijn vrienden gebruikt werd om te schieten. Lammers gaat verder. "De dag dat Weykamp en Van Liede werden gecontroleerd door die rijkswachter in april '81 waren Van Engeland, Nemry en ikzelf daar ook. Toen de controle gebeurde hebben wij ons verstopt. Op die dag schoot ik met een automatische riotgun Franchi 8, misschien ook met een Star-pistool kaliber 22 type M1 met een geluiddemper en bril."

Nogmaals, ik ben geen wapen-expert (verre van) maar een Franchi 8 bestaat niet (dacht ik). Eric Lammers heeft dus met een bril op met een Franchi Spas-12 (correctie) geschoten in een oude steengroeve in 1981...

366

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Misschien betreft het een jachtgeweer Franchi pa8?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik ben zeker geen superfotoshopper en een bril eraf shoppen ... ik zou niet weten hoe. Toevallig dat ik vanavond wat met die foto bezig was en de berichtenstroom opmerkte. Nu is het gevaarlijk om foto's te gaan bewerken, zeker als ze van een dergelijke slechte kwaliteit zijn en andersom is de foto van zo'n slechte kwaliteit dat je hem toch wilt bewerken.

Het is de linkerzijde (voor ons rechts) van zijn gezicht die zo overbelicht is, ook zijn haar is vertekend door het licht. Dus wat ik heb gedaan is dat ik het gezicht heb gekanteld en precies tot in het midden heb gecropd, vervolgens heb ik de rechterzijde (voor ons links) van zijn gezicht gespiegeld. Ik moet waarschuwen dat bijvoorbeeld het oor niet goed is, zijn linkeroor stond beter op de foto, het rechteroor lijkt (op het origineel dus) wat afgezaagd. Maar vooral van zijn haardos krijg je een beter beeld, knijp je ogen een beetje dicht en vergelijk zo nu en dan met het origineel... dan krijg je wel een beetje beeld van hoe die eruit zag.

https://lh3.googleusercontent.com/ADiDgIUCRPB-Mx6ex2uZvrOyGwqINFVz4FYP4wxgif4UyHsCLI5loEram_-mb4yYm2LWNUyS5LMQJh2yhgDJ6ta02FflxtM5T_x-G-99C_vQzZYANSZu4ko-d768YzAOoLoy-N_yaIf4DU85C7YPD6qYa0zdaEcZO3ztwKWhzWULXOhYZDsbmzfJQ7fNUBEAOeHDVjPjlzDy8lXx-syHC1U1AD4MbgZncKomrPmn3PZ75mdkuDsH4aomKLqOsWtmqbLQRNno21_ZK1klLFIdwRjh8gGDVpaXQIxcrh1Ww5L25vGDsYjXeLeTG9xceGvj9YjmWvYuqff_PHXIGrDQBRuQl5dmjo_zmElJtAgkJRNotpz0K_kmFFHpd-jSMDk4Q-r-SQuxVo2pZmmY9sVhZRBe2c6Vrz596glB33MredrO6XPX1VzCx8iX7fAG8DZuvtAaVp-9luahF0mjDkrLnaWDBaDhVqr-Le5-e0Q3G40fvpIMqq7EYfCuv-5Fd2FRypukWdqaTWK2VVU5o1Gp_RTECeA7wW_nS9dgnof98JC6XM9vChl_QYBBRn4TtIeFYZZpflyaN7y0EWlAOujAFdPxAzIm4wfz3lNuiaPLQXnhn4nlctxe8rPgXVT2tFSsybwZNfcYQIazzMVS-Of4oHwkIBwRtIUFJT7paHtkYLD4HP36ShSFaX4GTH_e=w227-h340-no?authuser=0

Verder sluit ik me aan bij het verzoek aan het CBW om er een professionele forensische fotoshopper op te zetten en ik zou ze eveneens willen oproepen om ook die 2e foto te openbaren, evt met andere personen er vanaf geknipt.

368

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op de achterkant van het fotopapier staat, zo neem ik vooralsnog aan, '02 10 1982', terwijl de foto geruime tijd daarvoor kan zijn geschoten.

Top, Boemerang.

369

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Dit is een Franchi SPAS-12 met een geluidsdemper. Snelle fotosoep, sorry voor het slordige knip-en plakwerk ...

https://i.ibb.co/wJTNDcn/Dit-is-geen-Renault-R4-in-een-steengroeve-in-Lessines.jpg

Darty wrote:

Op de achterkant van het fotopapier staat, zo neem ik vooralsnog aan, '02 10 1982', terwijl de foto geruime tijd daarvoor kan zijn geschoten.

Waarom staat er dan dit op de website van de Federale politie?

13 - 3 - 1982

https://i.ibb.co/SXgf9Bg/Schermafbeelding-2021-01-12-om-00-02-24.png

Ga jij binnen exact 2 maanden eens in het bos rondlopen om te kijken of je dan ook zoveel blaadjes aan de bomen ziet hangen als op die foto Darty?

De politie communiceert niet over deze datum. Toch heb ik deze zien staan, ik ben geen uil. Datum 13-3-1982, waar slaat dat dan op? Foto is pas in 1986 aan het Gerecht overhandigt door Libert.

370

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik verzend mijn berichten duidelijk te snel. Nogmaals mijn vorige citaat:

Trobken wrote:

Op 5 november 1986 halen onderzoekers Lachlan en Ruth de neo-nazi Eric Lammers uit de gevangenis en rijden met hem naar de bossen van La Houssière. Lammers voert het gezelschap naar de zandgroeve. Hij verklaart: "Die plaats werd door ons gewoonlijk 'La Carrière' genoemd als we de plaats van afspraak onder ons wilden situeren." De WNP'er stelt dat 'La Carrière' door hem en zijn vrienden gebruikt werd om te schieten. Lammers gaat verder. "De dag dat Weykamp en Van Liede werden gecontroleerd door die rijkswachter in april '81 waren Van Engeland, Nemry en ikzelf daar ook. Toen de controle gebeurde hebben wij ons verstopt. Op die dag schoot ik met een automatische riotgun Franchi 8, misschien ook met een Star-pistool kaliber 22 type M1 met een geluiddemper en bril."

Waarom is die foto dan TOEN door de onderzoekers verkeerdelijk aan Leopold Bousmanne, een andere WPN toe geschreven? En bleef dat ook meer dan 30 jaar. Nochtans hebben verschillende mensen dit beeld opnieuw te zien gekregen, zo getuigde ook Hilde Geens. Het is dus niet zo dat deze foto of verbrand werd of onderaan in een schuif werd gelegd (wat wel eens gebeurde met een nieuwe ballistische expertise die wel correct was en een bepaalde rechter in zijn onderzoek niet goed uit kwam ...) Waarom bevraagt het gerecht NU opnieuw deze foto? Wat is de trigger hiertoe om dat nu opeens wel te doen, het stond gewoon gebeiteld dat dit Leopold Bousmanne was.

De WPN bestond maar uit een tien a vijftien leden... Dit was geen straatbarbecue. Als ze van de 15 -tal leden de mensen schrappen die er zeker niet konden bij geweest zijn in 1981 (of vroeger, niet later) dan hou je niet veel mogelijkheden over...

Mijn inziens weten ze best wel wie er dus op de foto staat maar zoeken ze de persoon die deze foto gemaakt heeft of een van de laatste overblijvers die er bij dit momentum bij was. Reden dat ze de foto niet te scherp willen communiceren. Ze zoeken niet de man op de foto. Ze zoeken dé man die de geportretteerde kan herkennen omdat hij (zij) er bij was!