Re: Aalst: 9 November

stiletto wrote:

Nog een reden: afrekening met personen die in het Aalsterse wonen.

Hoofdreden. Ik begrijp niet dat er nog steeds mensen zijn die menen dat de slachtoffers in Aalst willekeurig gekozen zijn. Ik las hier een tijdje geleden zelfs een denkpiste van iemand die dacht dat de familie VD Steen is uitgemoord omdat men voor shock effect een modelgezin met twee kinderen wenste te raken. Nou ja...

Even nutteloos zijn de discussies over betrokkenheid van (Oost) - Vlaamse bendes bij de uitvoering; er is minstens één getuige op het forum die beweert het vreemde Amigo telefoontje live te hebben gehoord; deze persoon komt imo niet over als een leugenaar dus een aantal leden van deze bende (vermoedelijk bende DS) moeten betrokken geweest zijn bij de uitvoering (hulp en covering maakt ook deel uit van de uitvoering).

Wat ik me dan wel weer afvraag en voor zover ik weet hier nog nooit ter discussie is gekomen; hebben de daders steeds de intentie gehad om Rebecca en David te vermoorden?

De overlevering wil dat de moordenaar richting Gilbert is gelopen en dat Rebecca richting de schutter liep om deze te stoppen. Kan er sprake geweest zijn van paniek bij de schutter wat hem meteen tot schieten heeft gebracht? Het zijn dingen die we nooit zullen weten. Ook het van dichtbij 'missen' op David is een groot mysterie.

1,072

Re: Aalst: 9 November

stiletto wrote:

Nog een reden: afrekening met personen die in het Aalsterse wonen.

Heb je daar sluitende aanwijzingen voor? Een vermoeden is nog geen bewijs. Niettegenstaande bestaan er wel veroordelingen louter op basis van vermoedens. Hier verwijst men vermoedelijk naar de slachtoffers of nabestaanden zoals ik het begrijp.

Over het procedurele heb ik mijn visie al lang gegeven inzake de Bende van Nijvel. Men manipuleerde zodanig het gerechtelijk onderzoek dat er voldoende stof ter beschikking is voor, bijvoorbeeld, Mstr. Hans Rieder en gekend als procedurepleiter. Men hoeft maar even te verwijzen naar de 'opzettelijk' verdwenen en zeer belangrijke overtuigingsstukken. Of, de redelijke termijn van het gerechtelijk onderzoek.

Over een termijn van 35 jaar zijn er al enkele belangrijke verdachte vliegen gevallen. Nieuwe confrontaties in die zin zijn sowieso al niet meer mogelijk met derden die daarvoor in aanmerking komen. Het is immers de gedrevenheid van heel wat personen dat er nog werkzaamheden worden verricht rondom de bende. Alles in overweging genomen gedurende de 35 jaar van onderzoek, maak ik me geen illusies dat er nog een oplossing in de wacht komt op basis van veroordelingen.

Na 35 jaren van onderzoek, zouden de feiten dan na 36, 37, 38, 39 of 40 jaar nog enige houvast kunnen bieden om de daders definitief en sluitend te kennen? Ik betwijfel dit ten sterkste maar ook mijn gedrevenheid zet dit nog terzijde.

Een gerechtelijk onderzoek alwaar pv's opzettelijk zijn verdwenen en pv's die zich onmiskenbaar en ontegensprekelijk mekaar tegenspreken, overtuigingsstukken die onderworpen werden aan pres toestanden. Informatie dat nooit tot op heden is onderzocht. Laat ons eerlijk zijn over de rechtvaardigheid in een procedure dat verre van sluitend is op basis van ontbrekende vernietigde overtuigingsstukken. Het geheim van het onderzoek dat op allerlei wijze grondig met de voeten is getreden. Waar kunnen wij hier nog een aaneensluitende rechtvaardigheid vinden dat voordelen zouden moeten berokkenen aan de slachtoffers en nabestaanden?

1,073

Re: Aalst: 9 November

Zonder dan ook nog in overweging te nemen dat getuigenissen en verklaringen nooit door de rijkswacht in pv's zijn opgenomen. De rijkswacht deed het af als onzin en dat was het men liet slachtoffers in verbijstering achter door onwil. Wat de familie van David betreft zou het kunnen dat die iets wisten over bepaalde personen of zaken zelfs zonder dat ze het zelf beseften en daardoor slachtoffer werden, maar niets is bewezen. De dader grijnsde naar David en schoot daar moet je toch een sadist voor zijn en met een moord meer of minder niets inzitten, een gewetenloos iemand dus die gewoon is om te moorden. De theorie om verschillende slachtoffers naar Aalst te lokken daar geloof ik niet in dat is gewoon praktisch niet uitvoerbaar.

1,074

Re: Aalst: 9 November

Tru Dat wrote:

De theorie om verschillende slachtoffers naar Aalst te lokken daar geloof ik niet in dat is gewoon praktisch niet uitvoerbaar.

Hier deel ik volledig uw mening.

Het gezin van David heeft men dus volledig getroffen. De M.O. was dus zowel buiten als binnen waaronder het gezin is gevallen.

1,075

Re: Aalst: 9 November

Voor mij is de rijkswachttop als opdrachtgever meer en meer betrokken eventueel geholpen door SDRA het SAC of Mossad.
Mossad is een grote mogelijke speler en dan Met Bouchouche en Beijer als logistiek met aanwervingen van criminelen die al dan niet wisten waaraan ze deelnamen of via chantage moesten deelnemen en alles toegedekt en gemanipuleerd door hogerop.

1,076

Re: Aalst: 9 November

Tru Dat wrote:

Voor mij is de rijkswachttop als opdrachtgever meer en meer betrokken

De Rijkswacht heeft in het verleden al meer dan eens bewezen dat ze valse pv's opmaakten en binnen hun korps een organisatie hebben opgericht waarvan geen enkele andere politiedienst of magistraat daarvan op de hoogte was. Parlementaire onderzoekscommissies hebben totaal tegenstrijdige vaststellingen gedaan. Zelfs vastgesteld dat binnen het Comité P tegenstrijdige rapporten werden opgemaakt. Niet verwonderlijk als men weet dat ook enquêteurs binnen het Comité P ex Rijkswachters zijn.

De geheimhouding binnen de Rijkswacht bestond er ook in om magistraten van noodzakelijke informatie te onttrekken. Dit gaat niet alleen over de BVN. De Rijkswacht werd op meerdere vlakken in een positief daglicht gesteld met ruggensteun vanuit de politiek.

Van het hoogste tot het laagste orgaan zou men het schuldig verzuim kunnen inroepen.

1,077

Re: Aalst: 9 November

Bossi wrote:
Tru Dat wrote:

De theorie om verschillende slachtoffers naar Aalst te lokken daar geloof ik niet in dat is gewoon praktisch niet uitvoerbaar.

Hier deel ik volledig uw mening.

Het gezin van David heeft men dus volledig getroffen. De M.O. was dus zowel buiten als binnen waaronder het gezin is gevallen.

Met deze theorie kan ik niet akkoord gaan .. volgens mij zijn er op een aantal raids, waaronder Aalst, wel degelijk 1 doelbewust slachtoffer gemaakt. Ook stel ik me de vraag waarom er zo veel 'bekenden' in de buurt van Aalst waren die zich degelijk hebben laten zien.

1,078

Re: Aalst: 9 November

Wie waren die benden die zich lieten zien in Aalst?
Hoe en waar lieten die bekenden zich zien?

1,079

Re: Aalst: 9 November

wie waren die bekenden die zich lieten zien ? moest het zijn.

1,080

Re: Aalst: 9 November

Tru Dat wrote:

wie waren die bekenden die zich lieten zien ? moest het zijn.

https://bendevannijvel.com/2020/06/28/m … ummer-een/

Waarom waren een aantal individu's die avond aanwezig?
Of waren zij bij voorgaande aanslagen ook aanwezig, maar konden zij in de auto blijven?