Re: Luciano Bender

Mincky, als ik er helemaal zeker van was dan had ik niet "een Luciano Bender" geschreven natuurlijk. wink

Ik moet dit ook later nog even op het Franse forum zetten, het doel van het plaatsen van die foto is een bevestiging, dat er personen zijn die zeggen... ja, die herken ik of ja, dat is hem.

Origineel heeft hij een babietje op de arm... daarom vind ik het niet helemaal gepast om een directe link te zetten. Het is ook iets dat me opviel, ik zal eerlijk zeggen dat ik niet veel op heb met babies maar als ik een baby op de arm heb krijg zelfs ik een niet te onderdrukken smile en vertederde blik op mijn gezicht.

Ruf, ik mail het je wel even door.

32

Re: Luciano Bender

Ok, helder Boemerang. Dank je.

33

Re: Luciano Bender

Weet u al wat meer Boemerang? (Over de foto, wel/niet DE Bender) ?

Re: Luciano Bender

Dat zal zo'n vaart niet lopen Mincky... als er al ooit iets van komt.

35

Re: Luciano Bender

Ruf Nachtergaele wrote:

Via welke bron op internet, in welke context, heb je dit gevonden?

Ik vermoed via het Facebook-profiel van Luciano Bender. Dit is er ook nog eentje van Bender in het Vreemdelingenlegioen in 1970:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/lucian10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Luciano Bender

Ben wrote:

Bender kende waarschijnlijk ook Martial Lekeu.

Als Bender idd. Martial Lekeu kende dan kun je het wel schudden. Martial Lekeu was volgens mij een tussenpersoon die zowel contact had met de uitvoerders als met de opdrachtgevers.

37

Re: Luciano Bender

Tuurlijk kenden die mekaar, zie nummers inschrijving:

Golden Eagle was een parachutistenclub van kolonel Militis in Betrix (in de Belgische Ardennen). In de parachuteclub Golden Eagle is Marcel Barbier lid 128, Martial Lekeu 146 en Luciano Bender 160.

En waarom kunnen we het nu schudden Stropkens?

38

Re: Luciano Bender

Wat bijvoorbeeld Bender betreft kan je er denk ik gif op innemen dat men niet over zijn DNA beschikt. Indien ik mij niet vergis zit die sinds eind jaren 80 veilig en wel in Argentinie. Hij is bij mijn weten zelfs niet verhoord. Het enige verhoor dat ik van hem heb kunnen vinden zou in Parijs geweest zijn en dat was i.v.m. Operatie Parma. Verbeter mij aub indien bovenstaande niet zou kloppen. Heb hier tot in den treure gezegd dat die man niet naar Belgie gekomen was om te kaarten met vader en zoon Vanden Eynde (hetgeen hij in werkelijkheid wel scheen te doen). Mocht Bender geen bendelid geweest zijn dan nog had hij contacten met een zeer groot aantal verdachten of mensen hier op het forum vermeld.

Het zou absoluut zeer nuttig geweest zijn hem minstens te verhoren.

39

Re: Luciano Bender

fenix wrote:

Indien ik mij niet vergis zit die sinds eind jaren 80 veilig en wel in Argentinie.

Wanneer hij exact naar Argentinië is verhuisd, weet ik niet. Hij heeft na zijn vlucht (je kan het niet anders omschrijven) uit België eerst nog in Frankrijk gewoond.

fenix wrote:

Het enige verhoor dat ik van hem heb kunnen vinden zou in Parijs geweest zijn en dat was i.v.m. Operatie Parma. Verbeter mij aub indien bovenstaande niet zou kloppen.

Ben je daar zeker van? Ze zijn wel naar Parijs gegaan maar volgens mij niet om Bender te verhoren. Hij woonde volgens mij toen in Zuid-Frankrijk.

fenix wrote:

Heb hier tot in den treure gezegd dat die man niet naar Belgie gekomen was om te kaarten met vader en zoon Vanden Eynde (hetgeen hij in werkelijkheid wel scheen te doen).

Dat hij Marc Vanden Eynde kende, staat volgens mij vast. Maar ik heb geen informatie dat hij ook José Vanden Eynde kende.

fenix wrote:

Mocht Bender geen bendelid geweest zijn dan nog had hij contacten met een zeer groot aantal verdachten of mensen hier op het forum vermeld.

Amen!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Luciano Bender

Het ding is ook dat met Bender de SAC hypothese zeer dichtbij komt.

Stel je eens voor dat alle verhalen met betrekking tot linken slachtoffers in Aalst op zuiver toeval berusten en dat Aalst niets meer was dan een politieke terreur aanslag waarbij slachtoffers louter willekeurig vielen. Stel je daarbovenop nog eens voor dat ze het in Eigenbrakel - Overijse zelf weggeven door hun keuze van maskers, de Franse politici.

Zo maar een gedachtenexperiment, die men vanuit een tunnelvisie ook over andere hypotheses kan maken, maar toch.