61

Re: Albert Raes

Albert Raes heeft altijd zijn beroepsgeheim ingeroepen om de namen van de mensen in het Belgische Gladio netwerk niet bekend te maken. Is dit zijn voorrecht en is hij de enige die op de hoogte was van die namen?

62

Re: Albert Raes

Imazibraine is er dus blijkbaar van overtuigd dat de Bende Van Nijvel uit gelipte rijkswachters en ex-staatsveiligheid bestaat… ik snap dan niet goed wat het Albert Raes dan goed uit komt om hierover te zwijgen?

Re: Albert Raes

Nogmaals: geen gelipte, noch geflipte rijkswachters. En ook geen ex-staatsveiligheid. Ik zeg gewoon wat Gérald Damseaux, gewezen agent van de Staatsveiligheid, schrijft in zijn mémoires. En daar komen geen geflipte rijkswachters bij kijken.

64

Re: Albert Raes

Dit is een video uit 2018:

Er is opnieuw een interessante tip binnengekomen in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Zo zou iemand van de Staatsveiligheid zijn familie gewaarschuwd hebben om niet naar de Delhaize van Aalst te gaan in het weekend van de aanslag.

» YouTube

Die persoon van de Staatsveiligheid zou ergens een hooggeplaatste geweest zijn. Als deze het wist, als mogelijke nr. 2, wat wist Albert Raes dan hierover, als nr. 1?

65

Re: Albert Raes

De tijden van mysterie zijn voorbij. Het betrof hier over de genaamde Victor Pijck. 1 Zus wonende te Aalst, hij was Peter van haar zoon. Hijzelf woonde in Overijse op enkele meters van de Delhaize, zijn vrouw was kassierster in de Delhaize. Op de dag van de overval aldaar had ze toevallig 1 dag vakantie. Was later ook werkzaam voor de NATO.

66

Re: Albert Raes

Dat is wel héél concreet. Heette die kleinzoon soms Andy?

Bedankt om dit te delen met ons HIPA, sterkte!

67

Re: Albert Raes

Is dit ooit onderzocht of zat dit lekker te pruttelen in een doofpotje?

68

Re: Albert Raes

Een mysterie was dit zeker niet aangezien Cobra dit reeds vermeldde (zonder een naam te noemen). Het verhaal van de kassierster die een dag verlof nam kennen we ook allemaal maar daar is een foutje ineslopen want in mijn herinnering werd er gezegd dat haar man rijkswachter was.

Wat het huis aan de overkant van de Delhaize betreft deed ook de ronde dat één van de daders te voet kwam en na de feiten terug dat huis binnen ging. En nu we toch aan 't roddelen zijn, ik vermoed dat oa de Delta cel bovenstaande wist aangezien onze druiventeler (Lucien) met mensen van de Delta cel de (vermoedelijk) gevolgde route samen met de cel reconstrueerde. Vlak daarna waren ze hun onderzoek kwijt. Bron: een aantal inwoners uit het dorp. Indien een getuige zijn vermoeden correct is hebben we een tweede naam en dat zou iemand van de groep Diane zijn. Voeg daar nu nog de getuigenis bij van "we waren aanwezig in Overijse maar hebben niet op dat kind geschoten".

Ik vergeet nog een caravanbewoner (aanwezig op alle mogelijke fora) en een man die bliksemafleiders plaatste (ex-huurling).

En laat ons vooral Hipa zijn laatste zin niet vergeten die in zekere zin misschien nog de belangrijkste van al is. "Was later ook werkzaam voor de Nato." (Bedankt Hipa)

69

Re: Albert Raes

Bepaalde dingen niet verwarren. Ik heb Pijck zijn adres in Overijse, zijstraat die uitgeeft op de steenweg waar Delhaize zich op bevindt. Pijck zijn vrouw de kassierster heb ik ook bij naam en voornaam. Dit alles heb ik gekregen van de kleinzoon van Pijck. Heel deftige man die me volop in moeilijke omstandigheden van alle info voorzag. Het NATO verleden is inderdaad sterk te onderzoeken aangezien ze ook alle info kregen bij de Cel. Bij mijn weten is dit terug weggezet onder een laken meten opschrift (gerust laten)! Dit zou ik niet onder roddels catalogeren.

De kassierster waarover gesproken werd met rijkswachter als man is een ander verhaal. En dat huis voor Delhaize waar een dader zich zou weggestoken hebben is een verklaring van Lucien (eigenaar van de loods) te Hoeilaart.

Re: Albert Raes

Als ik het goed begrijp:

  1. De vrouw van Van Pijck, kassierster bij Delhaize in Overijse, nam een dag vrij op de dag van de aanslag

  2. De zus van Van Pijck, woonachtig in Aalst, werd gewaarschuwd door haar broer om in het weekend van de aanslag niet naar  Delhaize in de stad te gaan.

Klopt het?