Re: Temse: 10 September
Sorry, maar Ik begrijp niet wat u bedoelt.
Het is echter eenvoudig :
Waarom kogelvrije vesten stelen als het niet ter bescherming is?
Wie weet dat er bij Colruyt de Nivelles een volumetrisch alarm is geïnstalleerd?
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1983 → Temse: 10 September
Sorry, maar Ik begrijp niet wat u bedoelt.
Het is echter eenvoudig :
Waarom kogelvrije vesten stelen als het niet ter bescherming is?
Wie weet dat er bij Colruyt de Nivelles een volumetrisch alarm is geïnstalleerd?
De “zigeuners” waren inderdaad zeer goed op de hoogte…
“Antoine Van Hove - toen politieagent in Temse, later commissaris van Temse - was die avond samen met een collega op patrouille. “We waren om 2 uur naar huis gegaan en een half uur later sloegen die gangsters toe. Dat tijdstip heb ik altijd bijzonder vreemd gevonden”, zegt Van Hove. “Ons uurrooster was trouwens kort daarvoor aangepast. Normaal draaiden we shifts van twaalf uur, vanaf 7 uur of vanaf 19 uur. Omdat er ’s nachts bitter weinig gebeurde, besloot onze toenmalige commissaris de nachtploeg af te schaffen. We moesten om 14 uur beginnen en hadden dan om 2 uur gedaan.”
In het geval van Temse lijkt er inderdaad sprake te zijn van inside information, dat ontken ik niet. Ik vraag me alleen af wat daar dan achter heeft gezeten, omdat er vóór dit "professionele" delict zó veel amateuristische delicten zijn gepleegd waar geen enkele professionele organisatie zich aan zou willen wagen/branden. Je krijgt het gewoon niet verzonnen, bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen.
Wat als Nijvel een keerpunt was? Een ontmoeting tussen een team van gewelddadige gebroken armen die kwamen voor geld, en een ander team dat de eerste gebruikte om gewelddadige handelingen te plegen. Dit verklaart waarom de Riot-Guns pas in Temse in actie komen.
Strategisch niet zo best om een overvalwagen op dat terrein te zetten. 1 rijkswachtbusje voor de ingangspoort en niemand kan weg. Vanop de weg kunnen ze alle kanten uit en alles van ver in het oog houden wat er aankomt om eventueel in te grijpen lang voordat er iemand in de buurt van de toegangspoort komt. Ze hebben trouwens de buren beschoten dus ze hielden de boel goed in de gaten.
Strategisch is het niet zo best om je auto op het fietspad te parkeren met draaiende motor in volle nacht. Als je binnenrijd met je auto, waarom zo een rijkswachtbusje voor de ingangspoort gaan parkeren als er niets verdacht gebeurd?
Strategisch is het niet zo best om je auto op het fietspad te parkeren met draaiende motor in volle nacht.
Als je binnenrijd met je auto, waarom zo een rijkswachtbusje voor de ingangspoort gaan parkeren als er niets verdacht gebeurd?
Daar zegt u het: "als er niks verdachts gebeurt"... Hoe weten de overvallers of er iets verdachts is gesignaleerd? Niet dus! Wie kan garanderen dat net die ene wakkere buur de rijkswacht niet belt? Misschien vreesden ze verschillende alarmen die ongekend waren? De reactie van de concierge en zijn echtgenote zijn ook niet voorspelbaar toch? Misschien was er een risico dat er nog een medewerker rondliep of een bewakingsagent? Zoveel onbekenden en de wet van Murphy ligt in zo een geval constant op de loer. Dus nee, mij zou je nooit met de Saab op die inrit vinden, blind voor wat er op straat op me zou af komen en waarover ik geen controle heb, zelfs geen verwittiging potentieel.
Komt nog bij, dat, als hun intel goed is georganiseerd, ze weten dat er na 02h00 geen patrouilles meer rondrijden. Dus dat parkeren op de kant van de weg valt wel mee. Herinner u dat ze in Nivelles moedwilllig zich op de kant van de weg hebben gezet om hun achtervolgers te beschieten. Ze kiezen confrontatie boven verschuilen, blind zijn of vluchten. Omdat ze daarop getraind zijn...dat zegt al wat.
Wil enkel bedoelen dat dit geen amateur-boefjes waren.
Wat als Nijvel een keerpunt was? Een ontmoeting tussen een team van gewelddadige gebroken armen die kwamen voor geld, en een ander team dat de eerste gebruikte om gewelddadige handelingen te plegen. Dit verklaart waarom de Riot-Guns pas in Temse in actie komen.
Extreem gewelddadig waren ze al vanaf het begin, zoals in Maubeuge en Waver, maar toen was het nog enkel om aan de politie te kunnen ontsnappen. Met de moord op Van den Eynde werd duidelijk dat ze er ook geen moeite mee hadden om weerloze, onschuldige slachtoffers af te maken, zodat deze niet meer tegen hen konden getuigen waarschijnlijk. Van daaruit is het geweld steeds verder geëscaleerd, maar het spreekt voor zich dat ze een supermarkt niet gaan overvallen met een .22 long riffle (het wapen dat tot die tijd veel door hen gebruikt werd).
Ik ben geen wapenkenner, maar heb ik het goed dat zo'n .22 LR toch best wel een groot wapen is dat niet zomaar in je zak stopt?
Ik denk in ieder geval dat ze gewoon van inbraken zijn overgestapt op overvallen en dáárom ook andere wapens zijn gaan gebruiken.
Komt nog bij, dat, als hun intel goed is georganiseerd, ze weten dat er na 02h00 geen patrouilles meer rondrijden. Dus dat parkeren op de kant van de weg valt wel mee. Herinner u dat ze in Nivelles moedwilllig zich op de kant van de weg hebben gezet om hun achtervolgers te beschieten. Ze kiezen confrontatie boven verschuilen, blind zijn of vluchten. Omdat ze daarop getraind zijn...dat zegt al wat.
Correct!
Maar als ze alles zo goed overdacht en georganiseerd hadden, waar waren ze dan in godsnaam mee bezig in Maubeuge, in Auberge du Chevalier en in Nijvel? Waarom dan Anderlues? Om een paar marginale criminelen waar zij niets mee te maken hadden een alibi te bezorgen? Anderlues heeft immers enkel enige zin gehad indien die moorden bedoeld waren om een alibi te verschaffen aan degenen die op dat moment vast zaten (wat ook algemeen gedacht werd), want de opbrengst was praktisch nihil.
Ik zal het nog één keer zo simpel mogelijk uitleggen, want je bent blijkbaar erg traag van begrip.
Het recht zal pas zegevieren als de werkelijke daders gepakt worden (voor zover ze nog niet dood zijn). Jij denkt echter dat jouw waarheid de enige juiste is en denkt dus ook dat er geen gerechtigheid zal zijn voordat déze waarheid bewezen wordt. De waarheid hoeft wat jou betreft niet meer gevonden te worden, want je meent hem al te kennen. Er zijn echter meerdere opvattingen mogelijk, die hier op het forum ook uitgebreid besproken worden en waarvoor argumenten worden aangedragen door deze en gene. Het dossier kent vele verschillende verdachten, waarbij het ook wemelt van de zigeuners, maar om de één of andere reden vindt jij dat belachelijk en mag ik het daar van jou niet over hebben omdat ik daarmee de slachtoffers zou kwetsen. Dat laatste slaat gewoon helemaal nergens op en is geen argument tegen mijn hypothese maar een drogreden.
Ook nu ga je dit nog steeds niet snappen waarschijnlijk, daarom hoop ik maar dat Ben het je/jullie een keer uit gaat leggen, want naar mij luister je toch niet.
Bende van Nijvel → 1983 → Temse: 10 September