Re: Gebruikte maskers

Haemers was zeer zeker aanwezig, daar geloof ik in om redenen die ik je wel eens op jet juiste topic vertel. Toen VDB ontvoerd werd, zijn er eveneens heel wat dossiers verdwenen die hem kunnen linken aan Bouhouche. Ik denk dat ze de hele show op hem willen schuiven. Net zoals ze De Staerke als loopjongen gebruikt hebben maar voor de media als koning weerspiegelde.

22

Re: Gebruikte maskers

Wat ik ook heel belangrijk vind, is dat er een pruik gevonden is dat door de CWB als heel interessant wordt beschouwd in de buurt van de persoon op de foto dat de CWB vrijgaf voor info. Deze pruik werd paar dagen na Aalst gevonden.

Re: Gebruikte maskers

kenza: je hebt het over Bousmanne Leopold?

24

Re: Gebruikte maskers

Het schijnt toch niet Leopold te zijn?

25

Re: Gebruikte maskers

Neen het gaat niet over Leopold. Zijn naam is bekend en ook onder bepaalde forumleden.

Re: Gebruikte maskers

Boemerang wrote:

En was er in het Franstalige niet ook wel eens sprake van een masker van Giscard of zo iemand? (Bron onbekend of simpelweg klets?)

Ja klopt, twee Franse politici werden in interviews met getuigen genoemd maar honderd procent zeker leek de herkenning van de maskers niet. Dit waren Jacques Chirac (die in '85 nog steeds burgemeester van Parijs was en die tussen '74 & '76 premier van Frankrijk was, een functie die hij opnieuw zou bekleden tussen '86 & '88) dus Chirac was toen wel degelijk al een heel bekend politicus en de andere was Valéry Giscard d'Estaing, eveneens een conservatief en Frans president tussen '74 & '81.

Dat masker van Giscard d'Estaing kwam dus uit een interview met een getuige, ik heb dat ooit een getuige zien zeggen op één of ander interview dat op YouTube staat maar ik meende dat ze zei: "een masker van een Franse politicus zoals Giscard".

Re: Gebruikte maskers

Ik hoorde in de Podcasts van Philippe Lacroix (Bende Haemers) dat zij maskers van Franse politici gebruikten bij overvallen.

» podcasts.apple.com

Leuke podcast overigens!

28

Re: Gebruikte maskers

In Genval omschrijven minstens twee getuigen de vermomming van één van de drie daders als een "grote neus met een nepbril".

"Het viel mij onmiddellijk op dat een van deze twee mannen een soort carnavalsmasker droeg dat ik kan omschrijven als een bril met een valse neus en snor."

Dat zal zoiets zijn:

https://media.s-bol.com/RW914xEm2jR/550x510.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

29

Re: Gebruikte maskers

Ik vraag me ook meer en meer af of er een bewust verschil zou zijn met de overvallen in Eigenbrakel/Overijse waar men met maskers (al dan niet Franse politici) werkt, en de overal in Aalst, waar de 'reus' een zwarte pruik aan heeft met een donkere fond de teint / schmink. Ik vraag me af of dit een connotatie is met het feest van Sint-Maarten in Aalst in deze periode.

Anderzijds stel ik me de vraag of Brusselse/Franse gangsters zover zouden denken en zich bewust zo gaan kleden met pruik en schmink. Het feest van Sint-Maarten is hen toch compleet vreemd? Het had toch 'simpeler' voor hen geweest om opnieuw met maskers te werken? Voor mij persoonlijk een aanwijzing dat er toch misschien een link en een spoor bestaat met het lokale gangster en misdaadmilieu ter plaatse.

Re: Gebruikte maskers

Ha een intrede op dit forum met een interessante vraag. Op een paar weken tijd kan er veel veranderen. Een dominante speler in een bepaald misdaad circuit in een zeker land kan zijn volledig monopolie verliezen als er een nieuwe machtige speler vanuit een Noordelijker of Zuidelijker land opduikt. Het kan dan zomaar zijn dat die nieuwe speler een aantal pionnen heeft gedomicilieerd in de buurt van het latere plaats delict waardoor ze de lokale gebruiken beter kennen dan de eerstgenoemde groep. Uit beleefdheid doen ze elkaar wel nog eens de groeten. Misschien heeft Etienne gelijk als hij stelt dat de duivel in de details zit.