611

Re: Philippe De Staerke

Klopt het dat De Staerke perfect Nederlandstalig is ook in zijn schrijven?

612

Re: Philippe De Staerke

vhs1240 wrote:

Mannekes, efkes serieus: Philippe De Staerke heeft destijds in zijn brief aan Panorama zijn aandeel in de Bende van Nijvel toegegeven. Waar discussiëren we nog over eigenlijk? Mag ik aub nog iemand verdenken die zijn schuld ook heeft toegegeven?

Oké, hij heeft het toegegeven en later weer ontkent. Waarom gelooft u het toegeven wel, en het ontkennen later niet? Verdiep u zelf eerst een beetje meer in de materie, voordat u wat zegt.

Re: Philippe De Staerke

Philippe De Staerke is destijds geïnterviewd voor één of andere Bende-reportage. Stond vroeger op YouTube. Hij heeft een Johan Museeuw-achtig stemmetje en zwarte kringen / wallen rond zijn ogen. Daarnaast ook zenuwachtig / hyperactief (een beetje à la Louis De Funès in bepaalde komische films). Dus zeker een figuur die herkend zou kunnen worden op basis van zijn gedragingen.

614

Re: Philippe De Staerke

Philippe De Staerke, is afgestraft. Hij heeft zijn tijd uitgezeten en hij is niet schuldig bevonden aan De Bende van Nijvel. Heel erg jammer voor een aantal mensen, maar zo werkt het rechtssysteem gelukkig.

615

Re: Philippe De Staerke

Let’s agree to disagree

616

Re: Philippe De Staerke

kenza wrote:

Klopt het dat De Staerke perfect Nederlandstalig is ook in zijn schrijven?

Bij het laatste interview dat hij gaf kon hij alleen Frans, zijn vrouw wel Nederlands.

617

Re: Philippe De Staerke

Django68 wrote:

Ook De Staerke heeft een bericht de wereld ingestuurd.

Dat betekent ook dat hij het forum volgt als je dit leest. Hij heeft het namelijk ook over de noordfranse gangsters.

618

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

Waarom gelooft u het toegeven wel, en het ontkennen later niet?

Wel, omdat het echt wel een heel groot risico was om voor de rest van zijn leven in de bak te vliegen. Onschuldige mensen zouden zoiets nooit riskeren, psychopaten daarentegen ... Voor zulke lui is het leven een spel waarin je grote en kleine inzetten kan plaatsen op je gokken, met als mogelijk gevolg grote of kleine winsten of verliezen (voor altijd in de cel <-> vrij en niet meer vervolgbaar).

619

Re: Philippe De Staerke

LEO wrote:

Toch raar hé! Dat men een schurk , waartegen het Parket geen geldige bewijskracht voor begane misdaden kan formuleren, hier vlotjes en zonder steekhoudend bewijs naar de slachtbank wordt gevoerd. Ik weet niet meer wie, maar een forumlid deed de volgende uitspraak: "De Staerke behoort bij de bende van Nijvel, punt!". Ik zou voorstellen om deze riskante uitspraak te delen met de CWB, voorzien van een duidelijke bewijskracht!

Qua nietszeggende bladvulling scheren we eens te meer hoge toppen. AUB hé zeg!

Helemaal mee eens LEO. Het nieuwe forumlid vhs1240 gaat in zijn allereerste post direct aangeven dat Bonkoffsky niets met de zaak te maken kan hebben, maar gaat vervolgens wel zonder bewijzen Philippe De Staerke beschuldigen.

Manipulatie?

620

Re: Philippe De Staerke

edd wrote:

Manipulatie?

Serieus? Komaan zeg. Er zijn hier wel al wat leden gepasseerd die misschien eventueel wel de boel zouden proberen manipuleren (met wisselend succes). Het is ook wel degelijk mogelijk dat dit nieuwe lid bij dat clubje hoort. Maar ... om hem hiervan te beschuldigen op basis van wat hij over bepaalde zaken/personen denkt, dat gaat toch wel wat ver.

Ik geloof persoonlijk wél nog dat Bonkoffsky er op een of andere manier iets mee te maken heeft, maar wat precies? Maar dat Philippe De Staerke er iets mee te maken heeft geloof ik ook. Het is ook niet omdat hij er ingeluisd zou zijn (wat ik dus wel degelijk aanneembaar vind), dat hij er niets mee te maken kan hebben!

Een groep kinderen kan bv. belletje-trek gaan doen, en er dan 1 iemand laten voor opdraaien. Dat is niet eerlijk, maar het is niet omdat die 1 iemand door de anderen opgeofferd, in de val gelokt en verstoten werd, dat hij er niet bij was.