681

Re: Philippe De Staerke

irrelevant, denk ik ... geen link met de Bende van Nijvel. Als we het over politieke partijen gaan hebben die in de jaren 80 geen propere handen hadden, zijn we snel klaar. Daar is al voldoende info op deze site over te vinden.

682

Re: Philippe De Staerke

Inderdaad geen link met Bende van Nijvel. Maar deze zaak toont wel aan dat er wel kan veroordeeld worden zonder mat. bewijzen. En dat politieke benoemingen van rechters nooit een goed idee waren. Daar dragen de slachtoffers in deze zaak wel de gevolgen van.

683

Re: Philippe De Staerke

Door de WNP ? die  "hackten" al avant la lettre. het staat zelfs op het forum " De rijkswacht zat in die periode met hetzelfde probleem, vertelde de toenmalige chef van de BOB-infosectie Roger Tratsaert aan Raf Sauviller en Hilde Geens. Hij had vastgesteld dat FJ-leider Francis Dossogne hem informatie kwam leveren over een linkse leerkracht van Vilvoorde die woordelijk getapt was aan de computer van hun eigen rijkswachtafdeling, het CBO." . Een aantal WNP leden hebben dit trouwens bevestigd. Telefoonlijnen werden rechtstreeks afgetapt en beluisterd.  Die info kwam dan op fiches terecht . Zo kon er ook onder jouw naam naar de cel of naar de rijkswacht gebeld worden zonder dat jij je daar bewust van was. Idem ditto met dit forum. Het is perfect mogelijk om hier te posten onder alias van iemand anders. Het is zelfs mogelijk in je huiskamer te kijken via je TV en ik meen mij te herinneren dat die techniek een tijdje geleden toegepast is om de reactie's te zien of horen van sommige verdachten bij het uizenden van een bepaalde TV uitzending.

Ik heb ooit mijn eigen foto zien verschijnen ( foto van mij  voor mijn PC) in een email gericht aan mij verstuurd door mijn eigen email. Dat was schrikken. We worden altijd en overal gevolgd in ons doen en laten en heel vaak hebben we daar zelf toestemming voor gegeven zonder ons daarvan bewust te zijn. Ik heb daar leren mee leven.

684

Re: Philippe De Staerke

Ik raad iedereen aan die zich een mening over De Staercke wil vormen het hoodstuk over hem te lezen in Beetgenomen door Hilde Geens. Er staat ondere andere in hoe De Staercke samen met zijn broer Leon en Istvan Farkas ervan verdacht werd in 1980  drie Franse gangsters vermoord te hebben. Met een van die wapen die hiervoor gebruikt werden werd ook een oude vrouw bij een roofmoord omgebracht. De bende gebruikte ook wapens voor verschillende feiten, iets wat not done is in het misdaadmilieu. Salesse en verschillende anderen, waaronder zelfs zijn broers gaven te kennen dat ze doodsbang waren voor hem.Een van de broers stapte naar de politie en zei "Doe iets aan onze Johnny, hij heeft er ik weet niet hoeveel van kant gemaakt" (Hilde Geens)
Alle speurders van de Delta cel die door haar geïnterviewd werden waren overtuigd van zijn betrokkenheid. Ik kan me moeilijk inbeelden dat al die speuders manipulators of incompetent waren. Integendeel.

685

Re: Philippe De Staerke

En hier zie je het probleem waarmee iedere speurder geconfronteerd word : Gebrek aan bewijzen .
...er van verdacht werd..? en verder ...met één van de wapens....oude vrouw omgebracht ...? En nog ...doe iets aan onze Johnny....hoeveel van kant gemaakt ...? Alhoewel voor dat laatste duidelijk 'daderkennis ' aanwezig is . Dat PDS geen lieverdje is weten we ondertussen . Iemand moet duidelijk een stevige stok achter de deur hebben om PDS voor hun kar te kunnen spannen . Chantage is een werkzaam middel in het gangster milieu .

Re: Philippe De Staerke

Weet iemand of PDS Robert Becker kende ?

687

Re: Philippe De Staerke

Mevrouw GEENS haar beschrijvingen komen niet altijd overeen met wat in PV's en onderzoeksverslagen te lezen staat, Django. Haar gedrag naar slachtoffers en nabestaanden toe is ook niet keurig of netjes te noemen. Angst om aangesproken te worden op haar verkeerde weergave of eigen interpretatie veronderstel ik dan.

Om terug te komen op DE STAERKE en de feiten te Aalst van 09.11.1985. Ik verwijs naar het Proces Verbaal nummer 1727 dd. van 12 april 1986 uitgaande de Rijkswachtbrigade te Aalst. Betreffende het verhoor van een slachtoffer/ooggetuige. Dit verhoor had dus plaats vijf maanden na de feiten en geen drie jaar na de de feiten zoals ik op het forum alhier lees.

Het desbetreffend verbaal maakt het voorwerp uit inzake voorlegging van video opnamen en fotoalbums aan het slachtoffer D.J.R. Dit slachtoffer herkent de persoon met nummer 8 als deze die op hem schoot aan zijn gestalte en zegt dat deze op de videofilm magerder is dan op het ogenblik van de feiten.De persoon onder nummer 8 was DE STAERKE Philippe.

Foto album nummer 1 dat men voorlegde: Slachtoffer getuige herkent de persoon op foto nummer 29. Dezelfde lichaamsbouw als op de videofilm. Het betreft opnieuw de persoon van DE STAERKE Philippe.

Foto album nummer 2 dat men voorlegde: Slachtoffer getuige wijst foto nummer 6 aan, namelijk de rechter bivakmuts die identiek is als deze gedragen door de dader. Het betreft de bivakmuts in beslag genomen bij KARAFILIS Vasilios.

Foto album nummer 3 dat men voorlegde: Slachtoffer getuige wijst foto nummer 2 aan, namelijk de mantel gedragen door de dader. Het betreft de mantel in beslag genomen bij MOUSSA Alain.

pyrénéen wrote:

Weet iemand of PDS Robert Becker kende ?

De families DE STAERKE, BECKER  en BOGAERT kenden inderdaad elkaar. Sint Pieters Leeuw!

688

Re: Philippe De Staerke

Wat ik niet begrijp van De Stearcke is als ze u zo bij uw kloten hebben dan laat je dat toch niet zo en ga je op zoek naar de echte daders
Of weet hij meer en is hij doodsbang ?

689

Re: Philippe De Staerke

Toen De Staercke werd geconfronreerd met het Samsonite koffertje waarin de wapens zaten die hij in het bos van Pepingen begraven had werd hij lijkbleek en liet hij zich ontvallen, "Het is gedaan met mij. Ik ben gekozen op basis van mijn dossier." "Mafiosi praten niet" was ook een van zijn uitspraken. Moussa en Karaflis zeiden onaafhankelijk van elkaar dat de bende in verschillende operaties configureerde in opdracht van Julien De Staercke. Bultot ronselde in de gevangenis. Na de arrestatie van Bouhouche hielp Julien Bultot het land uit
(Hilde Geens)

690

Re: Philippe De Staerke

kenza wrote:

Of weet hij meer en is hij doodsbang ?

De STAERKE Philippe doodsbang? Dat mag je verwerpen, Kenza. Niet uit het oog te verliezen dat er hier in Absurdistan ook een 'omerta' geldt in milieus van misdaden. Zoals onder andere twee Belgische motorclubs met wereldwijde vertakkingen. In een verslag daterende van 07 februari 1989 uitgaande de Cel Delta staat inmiddels te lezen hoe een slachtoffer/ooggetuige de schrik om het hart sloeg betreffende zijn getuigenis in verband met DE STAERKE Philippe.

In een informatief verslag van Zaterdag 28 januari 1989 komt ook naar voor dat slachtoffer/getuige verklaarde dat door zijn uitlating in zigeunertaal, de schutter achteruit zou zijn gedeinsd, op zijn passen is teruggekeerd en verder in het wilde weg heeft geschoten in de ri!chting van het "Brico-center". Dit slachtoffer was er zeker van dat hij door zijn instinctieve uitlating, en aan niets anders, zijn leven te danken had. Die verklaring is vervat in het verslag van de GPP'ers ROMELART en MOORTGAT als door de B.O.B.'ers LEMMENS en COLMAN en betreft een herhaling van zijn vroegere verklaringen.