111

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

En hield men geen rekening met het plotse verschijnen van een boswachter? Tenslotte werd vriend Dutroux ook ingerekend door een boswachter terwijl gans de politiemacht hem zocht.

Mijn idee wat het tijdverschil kan invullen: zou het niet kunnen dat er zich tussen Aalst en het bos een safe-house bevond waar de wapens werden ingeleverd en hun persoonlijke bezittingen opnieuw werden overhandigd. De persoonlijke bezittingen zouden dan de pakken zijn die achter de koffer van de auto lagen in afwachting van een andere wagen die hen kwam oppikken. Daarom een afspraak aan een herkenbaar en makkelijk te vinden Y- kruispunt.

Ik schrijf maar m'n gedachtengang neer hoor.

112

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Ik persoonlijk denk dat gans het verhaal rond het Bois de la Houssière een groot dwaalspoor is met de reden dat er nooit of nooit iets is gevonden of het is er telkens bewust gelegd. Een hond of kat doet nooit zijn behoefte in zijn eigen nest, en wat de reus betreft: hij is door 3 getuigen die los van elkaar staan springlevend gezien aan het Stro Kappelletje in Denderleeuw terwijl hij de koffer probeert dicht te doen. Ik ga mij nog beter formuleren: ik geloof geen bal van wat Eddy Vos naar buiten brengt alles wat hij vertelt is een dwaalspoor. Eddy Vos stuurt iedereen altijd naar het Bois de la Houssière en laat iedereen altijd op plekken zoeken waar hij zeker is dat ze niks gaan vinden.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Net als alles in de zaak hangt ook hier een geurtje aan. Vroeger had ik nog enige hoop dat men de waarheid of toch een deel, nog zou vinden. Dat sommige daders nog zouden hun straf in ontvangst nemen.

Maar daar ben ik meer dan een jaar geleden van afgestapt. Volgens mij is het helemaal gedaan. Tenzij er zich een juridisch mirakel voltrekt, denk ik niet dat we ooit gaan weten hoe de vork in de steel zit. Laat staan dat de schuldigen zich ooit moeten verantwoorden.

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Op de eerste plaats vind ik het zeer moedig van Philippe Clerbois om deze getuigenis neer te zetten daar dit volkomen niet in anonimiteit heeft plaatsgevonden. Dat Philippe Clerbois mogelijk vatbaar was voor invloed van een 3e persoon tijdens de hypnose laat ik graag in het midden. Wat mij enorm interesseert is het volgende, en daarvoor heb ik jullie hulp nodig.

  • We weten intussen dat Haemers meermaals herkend is (aan het rondpunt in Aalst, in de winkel, aan het bos van la houssière).

  • We weten dat de killer mogelijk geraakt is bij de vlucht uit Aalst.

  • We weten nu dat hij mogelijk gestorven is aan zijn verwondingen opgelopen tijdens de vlucht uit Aalst.

Naast de moedige getuigenis van Philippe Clerbois wordt er in de media niets verteld over deze nachtelijke gebeurtenis in het bos van La Houssière. Toch beweert Eddy Vos bij hoog en laag dat de killer gestorven is tijdens de vlucht uit Aalst en blijft hij meermaals zoeken in het bos van La Houssière. Of Eddy Vos heeft tunnelvisie, of hij heeft bewijzen gevonden die wij niet mogen kennen (wat ik eerder geloof).

Kunnen jullie mij vertellen wanneer de getuigenis heeft plaatsgevonden ivm het droppen van de wapens in Ronquières? Ik vind deze getuigenis niet meteen terug op het forum. Ik weet wel dat iemand met "mr. docteur" werd aangesproken. Mogelijk is deze eveneens gecontacteerd betreffende de verwondingen van de killer, of was zijn locatie het safe house na de raid? Heeft mr. Docteur laten weten dat de wonden fataal waren en:

  1. 1 groep gaat de killer vermoorden & begraven

  2. gaat een andere groep wapens droppen ter misleiding (geen Aalst wapens) om een vals spoor te leggen.

Hoe zien jullie dit?

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Philippe Clerbois is gisteren overleden. R.I.P.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Mijn condoleances aan zijn naasten.

Philippe heeft zijn getuigenis gedaan bij het CBW maar heeft daarnaast ook vragen op of via de forums altijd welwillend beantwoordt.
Daarvoor nogmaals, maar nu helaas postuum, bedankt!

Boem

117

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Langs deze weg betuig ik ook mijn medeleven aan de familie en vrienden van Philippe Clerbois.

Verder on topic maak ik me de volgende bedenking:

Het is geweten dat vlakbij de plaats waar de Golf geparkeerd stond met het (vermoedelijke) lijk van de killer ernaast op de grond, er een plek is gevonden waar sporen van een flinke brandhaard zichtbaar waren. Zelfs de bomen waren verschroeid dus is er een flink vuurtje gestookt geweest. Iedereen is dus op zoek naar het lijk van die dooie killer maar wat ik nog niet gelezen heb is dat de oorzaak van die brandhaard kan liggen in een (poging) dat lijk daar ter plekke te cremeren en zodoende dit bewijsmateriaal kwijt te raken. En bijgevolg stonden die 2 kompanen misschien te wachten op een ploeg die benzine kwam brengen.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Een zeer moedige getuigenis. De grootste contradictie blijft voor mij echter het enerzijds herkennen van de bekende verdachten (Haemers) en anderzijds het grote vermoeden van een dode Killer op de grond.

Nu, zoveel jaren later, is het vermoeden van betrokkenheid van de bekende gangsters in Aalst enkel nog groter geworden, en toch is er uit al die bendes niemand spoorloos verdwenen in November '85. Of het zou een huurling moeten zijn die deel uitmaakte van het commando; maar dan zou het al toeval zijn dat net deze dodelijk getroffen werd. En zelfs als het een buitenlander was, we spreken hier over The Killer van de Bende van Nijvel, dat is geen koorknaap; ik neem aan dat er in het licht van deze piste ook wel eens onderzoek zal zijn gevoerd naar verdwenen criminelen uit de buurlanden eind '85. Nee, het feit dat de Killer zou gestorven zijn die nacht kan ik niet rijmen met alle andere kennis omtrent de Bende in Aalst. Waarmee ik de integriteit of eerlijkheid van de getuige niet in twijfel trek, maar we mogen ook niet vergeten dat het hier een korte oogopslag van jongeren na een avondje uitgaan betreft.

119

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Het zijn gissingen of een dader al dan niet dodelijk getroffen is. Zolang men geen lichaam of overblijfselen heeft gevonden is het in deze bijzonder moeilijk. In het Zoniënwoud ligt er ook ergens een lichaam verborgen. De juiste plaatsbepaling heeft men nooit kunnen achterhalen gezien het uitgestrekt gebied.

De vraag blijft ook wat Patrick Haemers mogelijks nog kenbaar had willen maken.

120

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Ik denk niet dat er maar één "killer" geweest is. The Killer? Neen dus ... wapens werden gewoon doorgegeven, teams werden anders samengesteld. De Bende an sich bestaat niet, meerdere bendes uit de "uithoeken" van de samenleving : dat wel. Rechtstreekse opdrachtgevers (B&B) : dat ook.