Re: Alain Moussa

Straffeloos of niet, als de namen van de nog levende daders bekend raken zullen ze sowieso niet veel meer moeten buitenkomen.

82

Re: Alain Moussa

Maandag jl, is er een gesprek geweest met Onderzoeksrechter Martine Michelle, HIPA. Het was naar mijn oordeel toch positief te noemen wat haar onderzoek betreft. Probeer het weinige toch nog positief in te zien, HIPA. Het is nodig!

83

Re: Alain Moussa

Man neergeschoten te Sint-Joost-ten-Node

De 34-jarige Alain Moussa, een man uit het Brusselse milieu, werd in de nacht van donderdag op vrijdag neergeschoten en gewond in hotel “L’Aigle d’Or”, Marktstraat 15, midden in de rosse buurt van Sint-Joost-ten-Node.

De man die vuurde, de 34-jarige Joegoslaaf Ramadan Dodac is voortvluchtig. Een van de mannen die Dodac vergezelde, een zekere Ben, kon worden aangehouden. Het zou om een afrekening gaan tussen mannen uit milieu.

Donderdag omstreeks 21u bevond Alain Moussa zich samen met zijn vriendin, de 26-jarige M.V. in de bar van het hotel “L’Aigle d’Or”. Beide werden er door drie mannen hardhandig aangepakt en zodanig geslagen dat ze zich moesten laten verzorgen in het Brugmannziekenhuis te Jette.

Beiden keerden na middernacht naar het hotel terug. Moussa kreeg er met vier kerels te maken, die hem op de grond gooiden en met twee kogels kwetsten aan de schouder en de heup. De man die schoot bleek Ramadan Dodac te zijn. Deze wist echter met zijn drie gezellen, onder wie Ben, te ontkomen. Enkele uren later kon Ben worden ingerekend.

Moussa onderging intussen een heelkundige ingreep in het Sint-Pietersziekenhuis te Brussel. Zijn toestand wordt bevredigend genoemd. Hij zei geen commentaar te kunnen geven bij wat gebeurde. Hij wou alleen kwijt dat het in het milieu de gewoonte is de zaken onder elkander te regelen, zonder tussenkomst van de politie.

Bron: Gazet van Antwerpen | 14 september 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

84

Re: Alain Moussa

Ook over Philippe Beneux valt inderdaad heel wat te zeggen. In het boek van Reyniers-superflik komt Beneux bijvoorbeeld ook voor, alleen is zijn naam hier met 2 x n geschreven:

Bij een tweede anekdote die moet aantonen waarom ik Peelos - de man die van zichzelf beweert dat hij een IQ van 134 heeft - als tuchtofficier heb buitengekegeld, is Philippe Benneux betrokken. Op een zeker ogenblik had Peelos zich in het hoofd gehaald dat Benneux vertrokken was naar het Spaanse Estepona, samen met een hoer. Peelos belde naar de guardia civil om zijn collega te laten checken: hoelang verbleef hij daar, met wie, hoeveel geld deed hij op...

Toen ik dat vernam, trok ik naar Overijse. Ik botste op de politiecommissaris die een goede vriend is van Benneux. Ik zei: "Kan ik de vrouw van Benneux eens spreken?" Hij antwoordde: "De vrouw van Benneux? Die zit in Estepona.” Philippe Benneux was met zijn vrouw en zijn kind op reis. Het zou om te lachen zijn indien al die onderzoeken binnen de brigade niet zo' n zenuwachtige sfeer hadden gecreëerd.

85

Re: Alain Moussa

Interessant, want ook in het verhaal van de druiventeler, eigenaar van de loods in Overijse komt de commissaris voor.

86

Re: Alain Moussa

Moussa? Atletisch figuur? Knappe kerel? Grootte?

Re: Alain Moussa

Knappe kerel kan je zelf over oordelen, er staan een aantal foto's van hem in dit topic. Voorts ben je me voor met je vraag fenix, de grootte van deze man is nergens te vinden.

Re: Alain Moussa

Een knappe vent is een baas.

Spectator Of Life wrote:

Knappe kerel kan je zelf over oordelen, er staan een aantal foto's van hem in dit topic. Voorts ben je me voor met je vraag fenix, de grootte van deze man is nergens te vinden.

89

Re: Alain Moussa

Ik dacht mij te herinneren dat Bely de onbekende beschreef als een knappe kerel (niet op het forum). Dat is niet echt mijn mening over Moussa om het zacht uit te drukken. Een drugverslaafde gangster en pooier die bars bewaakte doet mij eerder kokhxxxen.

Staat deze foto van een jonge Moussa op het forum? » www.sudinfo.be

Re: Alain Moussa

Deze foto stond reeds op het forum. Knap is relatief, je zou op basis van die foto bijvoorbeeld kunnen stellen dat de man met de juiste kledij niet mager geschouderd is.

Ik denk dat het ook niet veel uitmaakt; hier aantonen dat Moussa en Philippe De Staerke al dan niet betrokken waren. Er zijn reeds veel aanwijzingen meen ik voor deze twee namen; als dat telkens dwaalsporen zijn is de man achter de bende een waarlijk genie. Hebben ook al elkaar lopen beschuldigen, voorvallen bekend enz. Dat het bizar is allemaal. Je vraagt je af wie hier met wiens voeten aan het spelen is.