951

Re: Nijvel: 17 September

LEO wrote:

Indien rijkswachter Lacroix betrokken was en daderkennis had zou hij vermoedelijk mee uitgeschakeld zijn. Zijn opdracht was dan wel vervuld, maar hij bleef een risico.

Niet logisch Leo, Mededaders zijn partners. Als je die steeds zou uitschakelen, dan blijft er geen partner of medewerking over. En wat is het risico? Natuurlijk gaat hij niet vertellen dat hij meewerkte aan het uitschakelen van zijn partner.

952

Re: Nijvel: 17 September

Op het Franstalige forum stond de getuigenis van forumlid Wolf die blijkbaar heel wat inside informatie had over de feiten in Nijvel. Volgens hem heeft een klant uit Le Diable amoureux ook enkele schoten afgevuurd op de vluchtende gangsters.

Re: Nijvel: 17 September

Welk forumlid kan de PDF file, onderaan het artikel, openen?

» pnws.be/

Ik krijg dit niet vergroot en lijkt op een pagina uit een dossier. Hopelijk vermeld dit inderdaad dat de eerste golf tot doel had om vervelende getuigen uit te schakelen. Dit brengt dat zoals ik al lang vermoed een heel ander licht.

954

Re: Nijvel: 17 September

https://pnws.be/wp-content/uploads/2021/10/ballet-525x700.png

Maar alles in dat document staat reeds hier ook op dit forum, zoals de afspraak die Finné had met Golenvaux.

955

Re: Nijvel: 17 September

Bij dit document horen nog 8 pagina’s info. Deze zijn inderdaad gekend en gelezen door velen. Hier en daar zijn er nog oud-rijkswachters die dit schrijven ondersteunen met hun eigen ervaringen van vroeger. Ik kan maar één ding concluderen dat is dat er heel veel geweten is als je tot alle dossiers toegang hebt met een klik op de knop. En dat het onmogelijk is om te zeggen (wij vinden geen waarom, opdrachtgevers of daders) onmogelijk!

Het antwoord van de cel is steeds, je moet het kunnen bewijzen. Onrechtstreeks kom je steeds bij chantage en kindermisbruik die de loge als amusement hadden naast hun criminele activiteiten en net bij deze deelnemers van toen ligt het probleem vandaag. Deze wirwar van bende feiten is een levenswandel geweest van de elite van België en hun buitenlandse handel.

Zoals er ooit ene zei, bij zoeken trappen ze in hun eigen stront!

Re: Nijvel: 17 September

De fout die mensen nogal eens maken in dit dossier is de feiten isoleren en teveel de nadruk leggen op de tijdsgeest van toen. De principes van de logica brengen ons verder.

Als dit dossier nog altijd moet dood gezwegen worden zie ik twee mogelijkheden; het is ofwel een nog vandaag relevante structuur die niet in diskrediet mag worden gebracht ofwel hebben we hier te maken met zéér hoog geplaatste personen wiens functie of naam vandaag nog relevant is. Ik zou echter de nadruk leggen op structuren in plaats van op personen.

Dan heb ik het niet over Bouhouchekes, Beijers of Bultot; als het zo kleinschalig was dan hadden we wel een proces gehad meen ik. Tenzij één van deze personen beschikt over compromitterend materiaal mbt bovenstaande hypotheses waardoor de val van de Bende van Nijvel hand in hand zou gaan met andere schandalen die het daglicht niet verdragen. Dit laatste is imo niet ondenkbaar.

Als het gewoon chantage was geweest rond wat oude witte mannen met perverse trekken, dan hadden we het ook wel al geweten denk ik, zeker in het tijdskader waarin we vandaag leven. Als het gewoon wat uit de hand gelopen geweld was van een aantal extreem rechtse lui idem.

957

Re: Nijvel: 17 September

Is dit document nog ergens te vinden?

958

Re: Nijvel: 17 September

Heel moeilijk te achterhalen, maar ik blijf me vasthouden aan een buitenlandse operatie. Een organisatie die gebruik heeft gemaakt van het liederlijke leven van Belgische politici en zakenmensen. En dit sinds het 'Hospitalier' debacle in Saoedi-Arabië. De dag van vandaag weten we dat vreemde inlichtingsdiensten er nogal aparte bedoelingen op na houden. Dat er onderling tussen de afgeperste betrokkenen enkele zaken werden rechtgetrokken sluit ik niet uit.

Het is onverklaarbaar dat na al die jaren geen enkele dader of organisator tegen de lamp liep. Zelfs vandaag nog wordt het onderzoek bemoeilijkt. In de ivoren torens zitten mensen die schuldig zijn door medeweten en stilzwijgen ... Of durven ze niet praten uit angst voor hun overzeese 'vrienden'?

959

Re: Nijvel: 17 September

Spectator Of Life wrote:

Als het gewoon chantage was geweest rond wat oude witte mannen met perverse trekken, dan hadden we het ook wel al geweten denk ik, zeker in het tijdskader waarin we vandaag leven. Als het gewoon wat uit de hand gelopen geweld was van een aantal extreem rechtse lui idem.

Het hangt ervan af welke perverse trekken het zijn. Ik ben geboren in 1992. Dat beperkt mij in het inschatten van de tijdsgeest. Maar de tijdsgeest is wel zodanig opgeschoven dat er nagenoeg geen haan er naar zou kraaien, moest een politicus vandaag met een prostitué in verband worden gebracht.

Kindermisbruiik en minderjarigen, dat blijft altijd moeilijk voor mensen, ook vandaag. Ik denk dat het eerder daarom nog steeds niet geweten mag zijn. Jeffrey Epstein deed bijv. hetzelfde als wat er vermoedelijk gebeurde bij de roze balletten: handel in geheimen, handel in chantage.

960

Re: Nijvel: 17 September

Vetter wrote:

De beschuldiging van Lacroix is niet zo vreemd: Volgens de verhalen bleef Lacroix in leven omdat een kogel afketste op een van zijn epauletten. Daarna probeerde hij zich dood te houden?

Er wordt op Lacroix maar één kogel afgevuurd terwijl Morue werd afgemaakt met 24 kogels, waarvan één in de keel en twee in het hoofd. Lacroix raakt alleen licht gewond aan zijn duim, waarschijnlijk door rondvliegend glas van de autospiegel. Heel ongeloofwaardig dat de persoon die op Lacroix schoot, niet merkte dat zijn schot mis was. Zelfs niet terwijl ze zijn wapen uit zijn hand namen en zijn lichaam omdraaiden om zijn riem af te doen? Vindt niemand het dan raar dat Lacroix een heel andere behandeling kreeg van de moordenaars?

Stop that nonsense: rijkswachter Lacroix had de moed om Killer te confronteren, hij schoot hem minstens vier keer neer, liet zijn wapen twee keer stoppen, terwijl hij meerdere keren werd neergeschoten, zoals blijkt uit de kogelgaten op de combi!

Om hier te zeggen dat Groep G, de CIA of de Mossad voor iets zijn in deze trieste zaak is de diepste domheid! Of erger nog, hier begint de plot.