Re: Nijvel: 17 September

De fout die mensen nogal eens maken in dit dossier is de feiten isoleren en teveel de nadruk leggen op de tijdsgeest van toen. De principes van de logica brengen ons verder.

Als dit dossier nog altijd moet dood gezwegen worden zie ik twee mogelijkheden; het is ofwel een nog vandaag relevante structuur die niet in diskrediet mag worden gebracht ofwel hebben we hier te maken met zéér hoog geplaatste personen wiens functie of naam vandaag nog relevant is. Ik zou echter de nadruk leggen op structuren in plaats van op personen.

Dan heb ik het niet over Bouhouchekes, Beijers of Bultot; als het zo kleinschalig was dan hadden we wel een proces gehad meen ik. Tenzij één van deze personen beschikt over compromitterend materiaal mbt bovenstaande hypotheses waardoor de val van de Bende van Nijvel hand in hand zou gaan met andere schandalen die het daglicht niet verdragen. Dit laatste is imo niet ondenkbaar.

Als het gewoon chantage was geweest rond wat oude witte mannen met perverse trekken, dan hadden we het ook wel al geweten denk ik, zeker in het tijdskader waarin we vandaag leven. Als het gewoon wat uit de hand gelopen geweld was van een aantal extreem rechtse lui idem.

1,022

Re: Nijvel: 17 September

Is dit document nog ergens te vinden?

1,023

Re: Nijvel: 17 September

Heel moeilijk te achterhalen, maar ik blijf me vasthouden aan een buitenlandse operatie. Een organisatie die gebruik heeft gemaakt van het liederlijke leven van Belgische politici en zakenmensen. En dit sinds het 'Hospitalier' debacle in Saoedi-Arabië. De dag van vandaag weten we dat vreemde inlichtingsdiensten er nogal aparte bedoelingen op na houden. Dat er onderling tussen de afgeperste betrokkenen enkele zaken werden rechtgetrokken sluit ik niet uit.

Het is onverklaarbaar dat na al die jaren geen enkele dader of organisator tegen de lamp liep. Zelfs vandaag nog wordt het onderzoek bemoeilijkt. In de ivoren torens zitten mensen die schuldig zijn door medeweten en stilzwijgen ... Of durven ze niet praten uit angst voor hun overzeese 'vrienden'?

1,024

Re: Nijvel: 17 September

Spectator Of Life wrote:

Als het gewoon chantage was geweest rond wat oude witte mannen met perverse trekken, dan hadden we het ook wel al geweten denk ik, zeker in het tijdskader waarin we vandaag leven. Als het gewoon wat uit de hand gelopen geweld was van een aantal extreem rechtse lui idem.

Het hangt ervan af welke perverse trekken het zijn. Ik ben geboren in 1992. Dat beperkt mij in het inschatten van de tijdsgeest. Maar de tijdsgeest is wel zodanig opgeschoven dat er nagenoeg geen haan er naar zou kraaien, moest een politicus vandaag met een prostitué in verband worden gebracht.

Kindermisbruiik en minderjarigen, dat blijft altijd moeilijk voor mensen, ook vandaag. Ik denk dat het eerder daarom nog steeds niet geweten mag zijn. Jeffrey Epstein deed bijv. hetzelfde als wat er vermoedelijk gebeurde bij de roze balletten: handel in geheimen, handel in chantage.

1,025

Re: Nijvel: 17 September

Vetter wrote:
Alex wrote:

Het blijft interpreteren....als ik iemand wil liquideren ga ik er zo geen zootje van maken. Het was op zijn zachtst gezegd een moeilijk concept dat ze dan uitgedokterd hadden. Maar ook ik sta open voor deze piste...de bende blonk niet altijd uit in intelligentie en schutterskwaliteit op het terrein. Het in de soep laten draaien van het onderzoek is wel goed gelukt.  Lacroix zou ik niet zo maar "beschuldigen"  Dankzij Lacroix werd de dispatch op de hoogte gebracht ..en werd het politiealarm geactiveerd, wat doe je daar dan mee? Om het wat spannender te maken voor zijn ' vrienden'  ?  En van de groep G was dan al lang geen sprake meer. Die' groep' heeft zijn geboortejaar allicht  niet overleefd.

De beschuldiging van Lacroix is niet zo vreemd: Volgens de verhalen bleef Lacroix in leven omdat een kogel afketste op een van zijn epauletten. Daarna probeerde hij zich dood te houden?
Er wordt op Lacroix maar één kogel afgevuurd terwijl Morue werd afgemaakt met 24 kogels, waarvan één in de keel en twee in het hoofd. Lacroix raakt alleen licht gewond aan zijn duim, waarschijnlijk door rondvliegend glas van de autospiegel. Heel ongeloofwaardig dat de persoon die op Lacroix schoot, niet merkte dat zijn schot mis was. Zelfs niet terwijl ze zijn wapen uit zijn hand namen en zijn lichaam omdraaiden om zijn riem af te doen? Vindt niemand het dan raar dat Lacroix een heel andere behandeling kreeg van de moordenaars?

Stop that nonsense: rijkwachster Lacroix had de moed om Killer te confronteren, hij schoot hem minstens vier keer neer, liet zijn wapen twee keer stoppen, terwijl hij meerdere keren werd neergeschoten, zoals blijkt uit de kogelgaten op de combi!

Om hier te zeggen dat Groep G, de CIA of de Mossad voor iets zijn in deze trieste zaak is de diepste domheid! Of erger nog, hier begint de plot.

1,026

Re: Nijvel: 17 September

Als je Franstalig bent C.P., schrijf dan in het Frans want hier kan ik niets mee. Wat ik duidelijk wil maken is het scheppen van verwarring. Alles draait om het liquideren van Fourez en Dewit, maar voor het oog, wordt een totaal ander scenario gepresenteerd.
Kijk eens terug wat daar allemaal gebeurde: hoe raakten Cocu en trawanten in het Nijvel-verhaal betrokken? Waarom precies kwamen Morue en Lacroix op het alarm af? ( Kijk nog eens naar het vreemde verhaal rond Morue.) Dan het achtervolgingsverhaal met de soap bij Le Diable Amoureux en de Saab Turbo en hoe vreemd, er rijdt ook nog iemand in een nagemaakte rijkswachtauto rond?
Hoeveel dwaalsporen wil je hebben? Zo is er geen touw aan vast te knopen. En al deze dwaalsporen gaan ten koste van het onderzoek waar het om zou moeten draaien, de liquidatie van Jacques Fourez en Elisa Dewit.

1,027

Re: Nijvel: 17 September

@Vetter :

"En hoe vreemd, er rijdt ook nog iemand in een nagemaakte rijkswachtauto rond" ('s nachts aan de Diable Amoureux).

Inderdaad, die Toyota vermomd als politie- of rijkswachtauto.
Ik verwijs naar naar mijn post 767 dd. 20 december 2018 om 21:21 in deze topic.
Wat deed die auto daar ? Was dat het voertuig dat het koppel Fourez-Dewit heeft gedwongen om naar de Colruyt te rijden ?
Of was dat ook een dwaalspoor ? Werd dat allemaal grondig onderzocht door het gerecht ? We weten het niet...
Welk genie zat erachter om al die dwaalsporen te leggen ?

1,028

Re: Nijvel: 17 September

Vetter wrote:

Als je Franstalig bent C.P., schrijf dan in het Frans want hier kan ik niets mee. Wat ik duidelijk wil maken is het scheppen van verwarring. Alles draait om het liquideren van Fourez en Dewit, maar voor het oog, wordt een totaal ander scenario gepresenteerd.
Kijk eens terug wat daar allemaal gebeurde: hoe raakten Cocu en trawanten in het Nijvel-verhaal betrokken? Waarom precies kwamen Morue en Lacroix op het alarm af? ( Kijk nog eens naar het vreemde verhaal rond Morue.) Dan het achtervolgingsverhaal met de soap bij Le Diable Amoureux en de Saab Turbo en hoe vreemd, er rijdt ook nog iemand in een nagemaakte rijkswachtauto rond?
Hoeveel dwaalsporen wil je hebben? Zo is er geen touw aan vast te knopen. En al deze dwaalsporen gaan ten koste van het onderzoek waar het om zou moeten draaien, de liquidatie van Jacques Fourez en Elisa Dewit.

Voor meer bestandvardigheid :

- Er waren geen Mossad, CIA, OSS, GVP/ESR, SAC (de noeuds), of XYZ in Nijvel

- Er waren geen "Borains", of "Brainois" in Nijvel

- Er waren wel (pure hypothèse van mij, maar ik ben niet ver van de waarheid)

Schieter N°1 : TS met twee handwapen (een 7,65 N°1, een FN150 .22) en een jagdgeweer Winchester 1200 Defender cal.12 (zo gezegd RG N°2)

Schieter N°2 : XS met een handwapen ( een Ruger of S&W 38/357) en een jagdgeweer Winchester 1200 (door de CBW RG N°1 genoemd). Was ook de bestuurder van de Saab.

Schieter N°3 : MP lag in de door van het magazijn en schoot met zijn Colt 1911 .45

Vierde man: EM, de man met den "Oxypack".

Andere leden van de bende die waren mischien erbij met een andere onbekende wagen: PV, PM. De eerste was gewon met het scannen van radiofrequentie van policie/rijkswacht.

Alle die personnen waren aktieve met het proxenetisme milieu.

-  Als U wil iets meer (in het frans) lezen:
https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t3538 … -alsemberg

-  Mijn post van 3 december 2021
https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t3179 … embre-1983

https://tueriesdubrabant.1fr1.net/t3543 … maquereaux

1,029

Re: Nijvel: 17 September

Het lezen en begrijpen via een vertaalmachine kan erg moeilijk zijn C.P.. Het gaat niet om een nieuwe hypothese van jouw, maar over het leggen van valse sporen. Hoe jij op de Mossad, CIA en anderen komt is mij een raadsel? Mijn stelling was en is nog steeds: Hoe zijn Fourez en Dewit bij de Colruyt terechtgekomen? Om welke reden zijn zij daar vermoord? Waarom al die dwaalsporen?

Jouw hypothese zal hier helaas niet bij helpen, die creëren alleen meer mist.

1,030

Re: Nijvel: 17 September

Cocu , Vittorio en co waren daar ... ze hebben samen meer dan honderd maal bekend en info prijs gegeven die je alleen kon weten wanneer je er die nacht bij was.