961

Re: Nijvel: 17 September

Als je Franstalig bent C.P., schrijf dan in het Frans want hier kan ik niets mee. Wat ik duidelijk wil maken is het scheppen van verwarring. Alles draait om het liquideren van Fourez en Dewit, maar voor het oog, wordt een totaal ander scenario gepresenteerd.

Kijk eens terug wat daar allemaal gebeurde: hoe raakten Cocu en trawanten in het Nijvel-verhaal betrokken? Waarom precies kwamen Morue en Lacroix op het alarm af? (Kijk nog eens naar het vreemde verhaal rond Morue.) Dan het achtervolgingsverhaal met de soap bij Le Diable Amoureux en de Saab Turbo en hoe vreemd, er rijdt ook nog iemand in een nagemaakte rijkswachtauto rond?

Hoeveel dwaalsporen wil je hebben? Zo is er geen touw aan vast te knopen. En al deze dwaalsporen gaan ten koste van het onderzoek waar het om zou moeten draaien, de liquidatie van Jacques Fourez en Elisa Dewit.

Re: Nijvel: 17 September

Vetter wrote:

En hoe vreemd, er rijdt ook nog iemand in een nagemaakte rijkswachtauto rond.

Inderdaad, die Toyota vermomd als politie- of rijkswachtauto. Ik verwijs naar naar mijn post 767 dd. 20 december 2018 om 21:21 in deze topic. Wat deed die auto daar? Was dat het voertuig dat het koppel Fourez-Dewit heeft gedwongen om naar de Colruyt te rijden? Of was dat ook een dwaalspoor? Werd dat allemaal grondig onderzocht door het gerecht? We weten het niet... Welk genie zat erachter om al die dwaalsporen te leggen?

963

Re: Nijvel: 17 September

Voor meer bestandvardigheid :

  • Er waren geen Mossad, CIA, OSS, GVP/ESR, SAC (de noeuds), of XYZ in Nijvel

  • Er waren geen "Borains", of "Brainois" in Nijvel

Er waren wel (pure hypothèse van mij, maar ik ben niet ver van de waarheid):

  • Schieter N°1: TS met twee handwapen (een 7,65 N°1, een FN150 .22) en een jachtgeweer Winchester 1200 Defender cal.12 (zo gezegd RG N°2)

  • Schieter N°2 : XS met een handwapen (een Ruger of S&W 38/357) en een jachtgeweer Winchester 1200 (door de CBW RG N°1 genoemd). Was ook de bestuurder van de Saab.

  • Schieter N°3 : MP lag in de door van het magazijn en schoot met zijn Colt 1911 .45

  • Vierde man: EM, de man met de "Oxypack".

Andere leden van de bende die waren misschien erbij met een andere onbekende wagen: PV, PM. De eerste was gewoon met het scannen van radiofrequentie van politie/rijkswacht.

Alle die personen waren actieve met het proxenetisme milieu.

964

Re: Nijvel: 17 September

Het lezen en begrijpen via een vertaalmachine kan erg moeilijk zijn C.P.. Het gaat niet om een nieuwe hypothese van jouw, maar over het leggen van valse sporen. Hoe jij op de Mossad, CIA en anderen komt is mij een raadsel? Mijn stelling was en is nog steeds: Hoe zijn Fourez en Dewit bij de Colruyt terechtgekomen? Om welke reden zijn zij daar vermoord? Waarom al die dwaalsporen?

Jouw hypothese zal hier helaas niet bij helpen, die creëren alleen meer mist.

965

Re: Nijvel: 17 September

Cocu , Vittorio en co waren daar ... ze hebben samen meer dan honderd maal bekend en info prijs gegeven die je alleen kon weten wanneer je er die nacht bij was.

966

Re: Nijvel: 17 September

En dan komen we terug bij de posts van "Wolf" op Les Tuéries.

Re: Nijvel: 17 September

Alex wrote:

Cocu, Vittorio en co waren daar ... ze hebben samen meer dan honderd maal bekend en info prijs gegeven die je alleen kon weten wanneer je er die nacht bij was.

Een van de borains beschreef na zijn arrestatie eind 1983 ook een wapen dat we pas in 1985 zullen zien: een R-G "pistoolgreep", volgens hem gebruikt in Nijvel. Het is daarom onmogelijk om hem dit detail toe te fluisteren.

968

Re: Nijvel: 17 September

C.P.. Je bent inderdaad al veel langer met dit thema bezig en heel plausibel. Toch zijn het allemaal sporen die ons wegleiden van de liquidatie van Fourez en Dewit. Weet je iets concreets over hoe Fourez en Dewit bij de Colruyt zijn gekomen. Of er inderdaad sprake was van een valse rijkswachtauto en wat Alex en pyrénéen zeggen: Cocu en Vittorio waren daar? P-51, onder welke rubriek kan ik de postings van 'Wolf' vinden?

Re: Nijvel: 17 September

Edmond Masson was misschien de man van de Oxypack. Het zou interessant zijn foto te laten zien aan Paul André. Had Monmon ook een bezoek gedaan in Denuit garage? Misschien kan Michel Jadot ook iets zeggen op de foto van Monmon. Paul André heeft gezegd dat de personen die interest toonden voor de Oxypack geen mensen van Eigenbrakel waren. Mogelijk maar de daders kenden Eigenbrakel.

970

Re: Nijvel: 17 September

Vetter » tueriesdubrabant.1fr1.net