Re: Christian Smets

BAX wrote:

Er is een zekere Christian Smets (de echte?) vanalles aan het spuien op de facebookpagina "tueries du Brabant/bende van Nijvel" over het dossier. Iemand die dit volgt?

Dank je wel, nu wel.

102

Re: Christian Smets

Voor een voormalig lid van staatsveiligheid staat zijn fb pagina wel erg open. Ook te zien dat hij 2 accounts heeft en bevriend is met schrijfster Annemie Bulté.

103

Re: Christian Smets

Op deze pagina staat ook een foto van Claude Dubois

Re: Christian Smets

@Red Rooster Als overlever is  het hier voor mij dikwijls een bron van ergernis, iets zoals "I can't get no satisfaction" Ik liet het forum links liggen maar betrap er me op dat ik de laatste tijd een klein beetje addicted ben. Af en toe kom ik eens piepen en u slaagt erin om af en toe een glimlach op mijn gezicht te toveren. Een frisse wind en kennis van bepaalde materies doen wonderen. "Don't stop" zou ik zeggen. De vorige waarvoor ik uit mijn bed kwam was Pontius maar hij/zij ging er soms wel met de heel grove borstel door al stuurde hij de nabestaanden  niet naar Pilatus. Ook nog een fijne zondag voor de andere leuke mensen hier.

105

Re: Christian Smets

@benhetbeu: bedankt.  Ik kan niet geloven dat dit niet opgelost kan geraken.  Het kan en het mag gewoon niet.
Maar er zijn overtreffende trappen, andere forumgebruikers zoals Tiens doen me vaak op het puntje van mijn stoel gaan zitten.

Ik help je zo hard hopen dat je de waarheid weldra uit gerechtelijke bron mag vernemen.
Recht op recht.
Moed kerel, oprecht veel moed.

106

Re: Christian Smets

@Tiens: ik bedoelde jou natuurlijk. :-)

@benhetbeu: je hoeft en mag geen namen melden, doe ik bewust ook niet. 
Maar heb jij ook een idee -door jouw inzage in jouw deel van het dossier- wie Eddy Vos bedoelt met die 2 meter 5 centimeter?
Geen naam, gewoon of je het kan afleiden uit de kennis die jij hebt van het dossier... ?

Re: Christian Smets

U gelooft het of niet, ik heb geen inzage in het dossier. Dit is een bewuste keuze  opdat niemand mij op de rooster moet leggen. Ik heb  geen flauw vermoeden wie er bedoeld wordt. Het onderzoek laat ik over aan de CWB.  Binnen 3 jaar is het erop of eronder. De wetenschap dat een Mevrouw zich uit de naad werkt samen met haar ploeg geeft me nog de nodige portie geduld. Binnen 3 jaar zie ik wel hoe ik erover denk.
De fijne zondag was bedoeld voor iedereen van goede wil, die zich keurig gedraagt dus heb ik niemand willen uitsluiten. Er is spijtig maar helaas nog niemand in geslaagd mij op het puntje van  mijn stoel te doen zitten, mij uit mijn vel doen springen daarentegen.....

108

Re: Christian Smets

Blijkbaar was het Héléna Ruiz - de toenmalige vriendin van Calmette - die Smets de bijnaam “Canard” heeft gegeven. Hij had namelijk een eend op zijn wagen.

Bron: Terrorisme in België - Paul Ponsaers

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

109

Re: Christian Smets

Deze originele informatie over de bijnaam van Smets komt blijkbaar uit een verhoor van de moeder van Latinus:

(...) Je tiens à préciser que Héléna Ruiz était l'amie de l’ancienne maîtresse de Smets (Canard). Elle lui avait même un jour cousu une robe. L'amie de M. Smets était d'origine tunisienne et était infirmière dans un hôpital bruxellois. C'est Héléna Ruiz qui avait donné le surnom "Canard" à Smets. A l'époque, Smets avait un canard sur sa voiture et un jour, voyant passer la dite voiture, elle a fait la réflexion : "Tiens, voilé le canard", d'où lé surnom qui lui est resté.

Bron: Verhoor moeder Paul Latinus | BOB Waver | 21 juni 1984

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

110

Re: Christian Smets

Canard zou overleden zijn. Nog geen officiële bevestiging denk ik.