571

Re: Verhaal van Kuros

ikbenhetbeu73 wrote:

Hoe noem je de (wan) praktijken van dit ? Beste Vetter.

"De opdracht was om daarop met 79 manschappen verschillende doelwitten in de hoofdstad onschadelijk te maken: de kazerne, Fort Zeelandia en de marinebasis. Maar er was ook een dodenlijst, met daarop de namen van Desi Bouterse, Harvey Naarendorp, Iwan Krolis en Errol Alibux. Geen opdracht voor Van Haperens manschappen, maar voor een Belgisch doodseskader. “Bouterse omleggen was niet mijn prioriteit. Het waren mannen uit België, zoals ene Madani Bouhouche. Die hebben later de Bende van Nijvel gevormd en met hun overvallen een waar schrikbewind gevoerd.”

Zoals je in het door jou geplaatste kan lezen, was dat geen (wan)praktijk maar een opdracht. In ieder geval was Bouhouche een kerel uit één stuk die ook een onaangename opdracht durfde aanvaarden. Geef een uitvoerder niet de schuld van wat opdrachtgevers en/of de politiek bepaald hebben.

Re: Verhaal van Kuros

Vetter wrote:

Alles kan, alleen ik ben 7 jaar vrij intensief met Bouhouche omgegaan en ben daarbij  geen enkele Sliman tegengekomen. Niet zo vreemd toch dat ik grote twijfels heb aan een (bende)relatie met de Slimans?

Spreekt hier weer een account van Beijer?

Re: Verhaal van Kuros

Het blijft een merkwaardig verhaal van Kuros, ook na al die jaren.

Een bedenking die ik maak; één van de weinige keren dat Beijer echt in de problemen kwam was met een foto van de Delhaize in Aalst in het najaar van 1985. Beijer praatte zich eruit met de stelling dat deze foto's waren gemaakt in verband met zijn werk als privé detective in een zaak rond een echtscheiding.

Is dat niet teveel toeval?

En als het nu eens waarheid was tussen al zijn leugens? Zou er ook maar één speurder een ogenblik hebben gedacht dat Beijers antwoord mogelijk wel deels verband kon houden met de Bende? Is daar ooit onderzoek gevoerd of Beijer de waarheid sprak door te verifiëren wie Beijers cliënt(e) was?

574

Re: Verhaal van Kuros

Alles is goed om de aandacht af te leiden van wat er echt aan de hand was (is).  De feiten vertellen iets anders.

Veroordeelde Belg is nieuwe kroongetuige tegen Bouterse

Een 32-jarige Belg die tot acht jaar is veroordeeld wegens cocaïnesmokkel, blijkt de nieuwe kroongetuige te zijn in de strafzaak tegen Desi Bouterse. Het Openbaar Ministerie in Den Haag maakte bekend een deal te hebben gesloten met 'een verdachte' die belastende verklaringen wil afleggen tegen Bouterse. Justitie wilde niet onthullen wie deze kroongetuige is. De getuige heeft justitie informatie verschaft over de rol van Bouterse bij een cocaïnetransport uit 1997.

Maandag is in Nederland het proces tegen de voormalige Surinaamse militaire leider begonnen. Bouterse wordt verdacht van vijf drugstransporten naar Nederland en België, en van deelname aan een criminele organisatie. Hij kan daarvoor tot maximaal zestien jaar gevangenis worden veroordeeld. Het Nederlandse gerecht gebruikt de drugszaak om Bouterse te straffen voor vijftien moorden en om hem indien mogelijk politiek uit te schakelen.

Het Openbaar Ministerie legde bij de aanvang van het proces een nieuwe troef op tafel. Officier van justitie mr. Harderwijk maakte bekend dat Bouterse van een zesde drugstransport wordt verdacht. Het gaat om de invoer van 474 kilo cocaïne die verstopt zat in de motorkruiser El Primero. Het jacht was op 9 september 1997 de haven van het Nederlandse Stellendam binnengevaren. De douane ontdekte de drugs bij een 'toevallige' controle. Het hof in Den Haag heeft vier verdachten van dit transport veroordeeld. Met een van die verdachten, de 32-jarige Belg P. van L., heeft het OM nu een deal gesloten. Hij zal tijdens het strafproces tegen Bouterse als kroongetuige optreden.

De Belgische getuige wordt bijgestaan door de bekende strafpleiter G. Spong. Die heeft steeds beweerd dat de douanecontrole van de motorboot onrechtmatig is gebeurd. De Belgische justitie zou twee weken voor de drugsvondst in de woning van P. van L. een inval hebben gedaan, waarbij zeekaarten met de route van het schip zouden zijn gevonden. Volgens Spong heeft de douane daarmee misbruik gemaakt van haar recht op controle aan boord. Die klacht werd echter door rechtbank en hof verworpen.

Spong heeft beroep in cassatie ingesteld bij de Hoge Raad. Volgens de advocaat kan de uitspraak in cassatie gevolgen hebben voor de laatste tenlastelegging in de zaak-Bouterse. "Als mijn cliënt in het gelijk wordt gesteld, dan kan het niet anders dat op dit punt ook in de zaak-Bouterse vrijspraak moet volgen", aldus Spong. Hij wil geen enkele vraag over de deal van zijn Belgische cliënt beantwoorden. Die heeft waarschijnlijk strafvermindering gekregen als beloning voor zijn getuigenis.

Bron: De Morgen | 24 maart 1999

8 jaar is namelijk niet min. Afhankelijk van hoe zwaar de overtreding is, voorziet de wet (uit 1921!) dat men een gevangenisstraf tussen drie maanden en vijf jaar én een geldboete tussen 1.000 en 100.000 euro kan krijgen voor het bezit, de verkoop, de aankoop en de invoer van cocaïne. Dit bedrag moet vermenigvuldigd worden met 8 opdeciemen, wat betekent dat de boete in de praktijk tussen de 8.000 en 800.000 euro kan liggen.

575

Re: Verhaal van Kuros

Ik snap uw punt niet.

Re: Verhaal van Kuros

Hier ben ik ook even niet mee. Tiens zit op de drugs piste. De piste kuros is voor mij een piste die vooral rond vrouwen en gangsters in het Aalsterse uitgaansmilieu draait. Dancing The Fats was, voor wat het waard is, slechts op een paar honderd meter gelegen van de overvallen Delhaize.

Re: Verhaal van Kuros

Leeft Kuros nog?

Re: Verhaal van Kuros

Men spreekt hier over het ons ontvallen forumlid Kuros, dus ik vermoed dat deze persoon reeds een aantal jaar geleden is overleden.

579

Re: Verhaal van Kuros

Ik doe een tweede poging. Wat heeft dit met Kuros te maken? Bedoel je nu dat Kuros zijn vrouwenverhaal ons moest afleiden van drugtransporten? Je verhaal hierboven is uit 1999, dat is nota bene 15 jaar later.

580

Re: Verhaal van Kuros

Alles is goed om de aandacht af te leiden van wat er echt aan de hand was (is). De feiten vertellen iets anders.

» Nieuws

Citaat van een van de CWB-speurders:

"Voor een goed begrip: Van Haperen staat bekend om zijn grenzeloze fantasie."

- zogezegde - "Staatsgreep in Suriname in 1982", dat is nota bene 41 jaar geleden.