771

Re: Michel Libert

kenza wrote:

Wat is ML zijn alibi voor Aalst ? En als ze zoals een paar jaar geleden ML oppakten voor ondervraging wat leggen ze hem dan ten laste ?

Libert is door verschillende bronnen ervan beschuldigd geweest de reus te zijn. Sommige verklaringen over Libert kloppen echter niet. Zo werd het als een feit geaccepteerd dat de adjunct directeur van de Delhaize in Aals die oog in oog stond met de reus Libert formeel had herkend. De man in kwestie verklaarde tegen David Van de Steen dat hij nooit zoiets beweerd had. Eddy Vos verklaarde in zijn afscheidsinterview dat er heel veel sporen in de richting van WNP wezen. Misschien zelf té veel.

772

Re: Michel Libert

Ik denk dat Libert hier de waarheid spreekt. Integraal overgenomen van het franstalige forum. Ik denk dit omdat het overeen komt met de versie van Bougerol , Marlair, kolonel X , en zelfs ten dele met de versie van Van Haperen om de meeste bekenden te noemen. Bij voorkeur te lezen in de oorspronkelijke taal. Hier de vertaling van Google » tueriesdubrabant.1fr1.net

Léon Roufosse vroeg me Michel Libert een lijst met vragen te stellen. Hieronder: de vragen (van Léon Roufosse) en de antwoorden van Michel Libert:

Mijnheer,

Hier zijn mijn antwoorden per item:

We weten dat Beijer en Bouhouche hete dossiers van de gendarmerie aan Latinus hebben toevertrouwd

Klopt. .. en meer dan waarschijnlijk in een hiërarchische operationele relatie.

Die ook op een gegeven moment in de buurt van Beijer was.

Ik kan dit niet bevestigen.

Michel was ook heel close met Beijer.

Onjuist. Ik heb hem maar twee keer kort ontmoet.

We weten ook dat er stroomopwaarts van het WNP een politiek-militaire structuur bestond

>

Wiens doel het was om Europa in het algemeen te destabiliseren

Nooit.

En België in het bijzonder

Dit punt moet worden besproken met historici, ervaren en objectieve journalisten en eerlijke magistraten (met deze drie categorieën zal dit ons veranderen van bals en volksvergaderingen).

En dat Belgische politici (Gol) zich waarschijnlijk lieten verleiden door het avontuur

'Zeker' en niet... 'waarschijnlijk'.

Die hun belangen dienden

Dit aspect van de zaak is glashelder gezien het aantal informatiemissies dat aan ons (WNP en anderen) werd toevertrouwd en die veel later bleken te zijn, absoluut buiten elke zogenaamd antibolsjewistische context.

En hun verlangens

Dit aspect staat buiten kijf.

Deze structuur was geautoriseerd om een alliantie aan te gaan met maffia's, criminelen en roofdieren van alle overtuigingen,

Klopt.

Wat verklaart waarom de moorden in Waals-Brabant werden uitgevoerd door een of meer groepen die op bevel handelden.

Dit is duidelijk.

De NAVO-officier Maurice Eugène André die Latinus rekruteerde

Ik heb Maurice Eugène nooit gekend, noch van hem gehoord op mijn operationele niveau destijds.

En was de eerste die hem de basisprincipes van spionage leerde, werkte voor deze structuur.

In die zin is er niets bijzonders. Ik leerde mijn vaardigheden en leertijd vanaf mijn 16e in het netwerk van mijn vader (Michel van den Hauwe) en werd ter beschikking gesteld van Paul Latinus, in administratieve breuk (hij was inderdaad erg rommelig) zodat ik het weer aansluit op de globale structuur.

Ook Bougerol werkte voor deze organisatie.

Daar bestaat geen twijfel over.

Bougerol en Maurice Eugéne André stonden heel dicht bij Claude Meessen die zelf heel dicht bij Francis Dossogne en Baron de Bonvoisin stond.

Ik ben nooit op de hoogte gebracht van de details van majoor Bougerol's specifieke web van invloed en affiliatie. Ik had, zoals elke jonge manager die onderworpen is aan zijn hiërarchie, een discretieplicht en

Michel vertelde nadat Latinus de WNP had verraden, aan een lid van de SE dat dit verraad de dood verdiende

Klopt

en dat hij ervoor ging zorgen; deze SE-inspecteur is door de politie verhoord en heeft een verklaring afgelegd. We hebben de PV.

Heel goed maar ... verkeerd in de uitdrukking van de uitgewisselde woorden ....

Ik zei dat ik in deze zin en met alle nodige argumentatie zou verwijzen naar mijn hiërarchie (PAL / Herr Wilhelm) discipline en dat ze dienovereenkomstig haar best doet. Helaas hing Paul Latinus zichzelf in de tussentijd op na een diep hartzeer (wat het onderwerp was van de conclusie van onderzoekers op basis van, zo werd mij verteld, overtuigende en geverifieerde elementen). Wat is de mening van Michel over bovenstaande, kende hij deze mensen?

(Zie hierboven)

Weet hij ook waarom Bernard Mercier zich nooit zorgen heeft gemaakt of zelfs maar is gehoord?

Richt zich tot de Vaticaanse autoriteiten, de Burafex-ambtenaren, de invloedrijke mensen van zijn voormalige Belgische politieke wereld, zijn economische relaties, zijn speciale relaties die gebruik hebben gemaakt van zijn transactiebevoegdheid in de Modulmed-affaire (Eurosystem Hospitalier) , tot zijn invloedrijke media relaties, zijn toenmalige nationale veiligheidsreferenten en de 'diepe staat' die ons zorgen baart en die ik niet kan beweren te bereiken.

Dus Burafex, Gol, Bougerol, Latinus, Bouhouche, Beijer, Mercier.

Nog voor er één aanslag begon heeft men er voor gezorgd dat alle betrokken diensten buiten (letterlijk en figuurlijk) het leger werden gebracht (rijkswacht was toen onderdeel leger). Dat en dat alleen was de reden waarom Bouhouche en Beijer Ari begonnen. Dit laatste is een persoonlijke mening. Mijn enige probleem is dat al deze "bekentenissen" nooit over 1985 gingen. Of ten minste die van Bougerol niet.

773

Re: Michel Libert

Als Michel Libert de waarheid zou spreken (beter nog : gesproken hebben), was dit forum overbodig. Herlees zijn "antwoorden" op het Spas 12-verhaal (twee maal verteld, twee verschillende versies) aub. Een cruciaal gegeven in dit dossier waar hij niet bepaald consequent mee omgegaan is. En Van Haperen mogen we stilaan en definitief schrappen van het lijstje "geloofwaardige" getuigen. Tenzij het antwoord op al onze vragen ergens in Suriname verborgen ligt.

774

Re: Michel Libert

Was het maar zo simpel zoals jij hierboven suggereerde. Michel Libert was God niet hé, en heel waarschijnlijk een klein steentje van een grote rots. En met een klein steentje ga je de rivier niet verleggen. WNP , CCC, Loge, ... allen zijn ze gebruikt en geïnfiltreerd door de Staatsveiligheid, de CIA en waarschijnlijk zelfs door de Mossad. Met welk doel? Minstens politieke en economische conditionering. Zelfs de huidige oorlog in Oekraine lijkt mij op dit ogenblik eerder een economische dan een politieke conditionering. Schieten doen ze vooralsnog alleen in Oekraine maar zowat de helft van de wereld draagt de economische gevolgen. En wat was er dan eerst, de kip of het ei?

De Bende van Nijvel bestond niet en bestaat niet. Het is of was niet meer of niet minder dan een valse vlag. Hilde Geens neemt zichzelf beet als ze de Bende ziet als een soort gevolg van de zaak François. Het is een autistische visie van de zaak waarin men zich blind staart op de details maar het overzicht verliest. En natuurlijk zijn die details belangrijk indien men wil overgaan tot vervolging van de kleine vissen. De haaien van deze wereld ga je heus niet vangen met een vislijn.

Natuurlijk is dit forum belangrijk. Wij houden hier een soort volksvergadering over die vreselijke feiten. Tot een consensus zullen we nooit komen. En wat de juridische waarheid betreft ... is of was dit symptomatisch in het onderzoek.

"De Waverse BOB-leden die het desbetreffende onderzoek verrichtten werden zopas uit de BOB verwijderd. Twee werden overgeplaatst naar de geüniformeerde dienst, een derde ging met vervroegd pensioen." (*)

Een vierde speurder pleegde zelfmoord.

775

Re: Michel Libert

Da's het drama rond de Bende van Nijvel-saga kort maar bondig samengevat, Fenix. Al blijf ik denken dat Michel Libert een grotere rol toebedeeld moet krijgen dan sommigen suggereren. Hopelijk zal de toekomst het uitwijzen; ondanks alle negatieve berichten daaromtrent blijf ik in het onderzoek van Marianne Capelle geloven ... da's een pitbull die niet snel loslaat, hé. Als directe betrokkenen het hiermee niet eens zijn, dan lees ik het (eigenlijk niet) graag.

776

Re: Michel Libert

fenix wrote:

Natuurlijk is dit forum belangrijk. Wij houden hier een soort volksvergadering over die vreselijke feiten. Tot een consensus zullen we nooit komen. En wat de juridische waarheid betreft ... is of was dit symptomatisch in het onderzoek.

Mijn dagen zijn geteld maar mijn jongste kleinzoon kent het verhaal van de Bende van Nijvel en ook het forum. Hij heeft me beloofd de evolutie op te volgen ...

777

Re: Michel Libert

Ik mag hopen dat jouw dagen niet geteld zijn door ziekte. Niemand hier weet hoeveel dagen er nog komen. Gelukkig maar.

778

Re: Michel Libert

Dit blijft toch wel een hele interessante getuigenis » Nieuws

779

Re: Michel Libert

De Post van 24 november 1989 » Daders

Re: Michel Libert

Heeft Michel Libert ooit iets gedaan? Behalve spreken.