431

Re: Robert Beijer

Beijer op RTBF » www.rtbf.be

432

Re: Robert Beijer

Ik vind dat de journalist wel z'n werk goed doet: hij laat een aantal zaken open: je hoeft de lezer niet te spellen wat hij hoeft te denken. En daarom dat ik ook vind dat beheerder dit op deze site goed doet. Hoe alles open.

Natuurlijk komt er tussen de lijnen heel wat informatie naar boven. De vraag stellen, is ze dikwijls al beantwoorden.

Het feit dat de speurders alles uit de kast halen om hem te klissen. Beijer kan zich dan wel in de slachtofferrol wenden. Het wijst er toch maar weer eens op dat de speurders dat een zeer belangrijk spoor vinden. Beijers Russische verhaal ? Veel mist, geef ik toe. Maar misschien een deel van waar?

En Beijer begint weer over die foto's in Aalst. Het geeft toch weer aan wat er in z'n hoofd rondspookt.

Ik vind dat de lezer genoeg informatie krijgt om z'n eigen oordeel te vellen. In mijn geval: Beijer is De Bende Van Nijvel. Geen probleem dat andere mensen een ander standpunt innemen.

433

Re: Robert Beijer

fenix wrote:

Allez Ben, geef het nu maar toe dat ze ook gedurende een tijd jouw winkel overgenomen hebben ...

Indien ze dat gedaan hebben, hebben ze mij er in ieder geval niet voor betaald. wink

Patrick111 wrote:

Aan theorietjes geen gebrek bij Beijer. Elke zoveel jaar komt hij met een nieuw verhaal op de proppen.

Los van de persoon “Beijer” vind ik het aanpassen van je theorie niet verdacht. Er is een gigantisch verschil tussen mijn eerste theorie over de Bende van Nijvel en mijn huidige “ik weet het niet”-theorie, en alle andere theorieën die ik daartussen heb gehad.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

434

Re: Robert Beijer

Ben: Voortschrijdend inzicht.

Re: Robert Beijer

Zou dat Russische verhaal ook geen rookgordijn zijn? Het ligt er te dik op. Net als bij Farcy, zijn facebook is ook een halve Rusland-fanpagina... is dat niet te opzichtig.

436

Re: Robert Beijer

Ofwel verzint Beijer het Russische verhaal volledig. Waarom? Wat wil hij dan verbergen? Nam hij bewust de keuze om criminelen te ronselen waarvan hij wist dat ze kinderen gingen afknallen? En wil hij doen alsof hij al van in z'n wieg geen keuze had, maar voorbestemd was om Russisch agent te worden die verplicht was om criminelen te ronselen die kinderen afknallen? En wat als motief? Wraak op staatsveiligheid? (Zoals wraak op Rijkswacht na z'n overplaatsing binnen rijkswacht?)

Ofwel verzint Beijer het Russische verhaal gedeeltelijk. En heeft hij alles in handen tot 1985. Hij is de spilfiguur tussen opdrachtgevers en uitvoerders. En laat hij in 1985 z'n structuur kapen door russen, en heeft hij geen andere mogelijkheid dan criminelen te ronselen die opdracht krijgen kinderen te vermoorden. En dus verzint hij een verhaal dat hij reeds van in z'n wieg gelegd was voor deze bedenkelijke rol, waar hij niet zelf voor 'koos'.

Ofwel spreekt hij volledig de waarheid. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat deze mogelijkheid zeer onwaarschijnlijk is.

In elk geval: het feit dat hij iets deels of volledig fantaseert wijst erop dat hij toch iets serieus te verbergen heeft.

437

Re: Robert Beijer

Sammy, zou het kunnen dat je Beijer zijn boek niet gelezen hebt? Je schreef:

sammy wrote:

Veel mist, geef ik toe. Maar misschien een deel van waar?

En Beijer begint weer over die foto's in Aalst. Het geeft toch weer aan wat er in z'n hoofd rondspookt.

Neen Sammy, dan is dat van die foto's hetgeen waar hij ons wil naar toe leiden omdat hij wil dat we niet direct aan andere dingen denken.

Ik weet niet wie of welke speurder op het idee kwam van die filmmaatschappij op te richten om op die manier Beijer te klissen maar ik denk dat dit alvast een van de manieren is om Beijer te pakken. Ik was alvast blij verrast toen ik dit las en van mij krijgt het speurdersteam een dikke proficiat. Het toont aan dat ze alles uit de kast halen. Want wees maar zeker dat Beijer ook alles uit de kast haalt. En onrechtstreeks toont dat natuurlijk zijn betrokkenheid aan.

Re: Robert Beijer

Laten we ook zijn nep-alibi voor Aalst niet vergeten, en ook niet het 'adres' (weeral toeval) van de alibi-gever. Als je hem daarmee gaat confronteren gaat hij geagitteerd reageren.

439

Re: Robert Beijer

Dit schreef ik op 29 maart 20232:

Tiens wrote:
steinerprag wrote:

Het dossier van de aanslag op Herman Vernaillen maakt integrerend uit van het Bendedossier.

Da’s A. Het eindigt bij Z.

Paul Marchoul stelde een rapport op aan de Militaire Staf over het afluisterincident met Beijer en over andere zaken bij Bouhouche. Marchoul was toen plaatsvervangend commandant voor Vernaillen, want deze was bezig met het onderzoek in de zaak François… Het is op basis van dit rapport dat beide heren als straf gedetacheerd werden uit de drugsactie.

B. Waarom werd Vernaillen dan belaagd en waarom Marchoul niet? Waarom sprak Beijer - zijn mond voorbij - over een opdracht? En waarom waren ze met minstens 3 op Vernaillen te gaan belagen? Nog ter duiding… Vernaillen zelf in het ziekenhuis andere motieven aangeduid.

Dit zei Robert Beijer in een interview 1 week later, verschenen in het Belang van Limburg:

De speurders hadden een andere uitleg voor de moordaanslag op Vernaillen. Volgens hen konden Bouhouche en Beijer niet verkroppen dat ze door toedoen van Vernaillen werden overgeplaatst toen aan het licht was gekomen dat ze een collega-rijkswachter hadden afgeluisterd.

"Die uitleg slaat nergens op", zegt Beijer. "Het was trouwens niet Vernaillen die ons had overgeplaatst, maar zijn overste Marchoul."

Aimable comme une porte de prison.

https://i.ibb.co/jHkXPW4/ingest-picture-4496344-full.jpg

440

Re: Robert Beijer

fenix wrote:

Dit is een goeie:

"De speurders hebben de voorbije jaren alles uit de kast gehaald om me aan de Bende te linken’, zegt Robert Beijer. ‘De nieuwe speurdersploeg heeft de voorbije jaren zelfs een undercoveroperatie op mij gedaan. Ze hebben daarvoor speciaal een productiehuis opgericht en een ploeg van filmmakers op me afgestuurd. Het was in de periode net voor corona. Ze zijn me verschillende keren komen bezoeken in mijn huis in Pattaya (Thailand). Het was zo professioneel gedaan dat ik er met open ogen ben ingelopen. Ze wilden mijn boek (De laatste leugen, 2010, red.) verfilmen, zeiden ze. En ik ging akkoord omdat het plausibel leek.’"

De overleden gangster Alain Moussa heeft toch ook iets in die aard verkondigd ... » pnws.be