11

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Een ex-BOB'er heeft het niet zo op de onderzoeksmethodes van de Cel Waals Brabant:

"In Jumet leggen ze in mijn ogen niet de zin voor detail aan de dag die je nodig hebt om klaarheid  in deze zaak te scheppen. Er zijn daar best gedreven speurders, maar ze verdoen hun tijd met hypotheses die gebouwd zijn op drijfzand, aan getuigenissen onder hypnose, twintig jaar na de feiten ... Ze gooien er geregeld een pak duikers, graafmachines en helikopters tegenaan, zodat de buitenwereld onder de indruk is, maar het levert niks op. Criminelen moet je zoeken waar ze zitten, in de onderwereld."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

En toch zitten de meeste "echte" criminelen, in de bovenwereld volgens mij.

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Ben wrote:

Een ex-BOB'er heeft het niet zo op de onderzoeksmethodes van de Cel Waals Brabant.

Ik moet hier die BOB'er gelijk in geven. Elk minidetail kan een resultaat opleveren. In elke cel zou er een "detailneuker" moeten rondlopen. wink

14

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Als je een eervol speurder bent met heel wat ervaring en er zit daar iemand voor u te liegen dat hij zwart ziet en met al uw ervaring weet je 100% zeker dat ze zitten te liegen, dan moet je toch over gefrustreerd rondlopen.

15

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Waarom halen ze eens niet in Frankrijk een speurdersteam naar hier en geef ze carte blanche en het volledige dossier en alle info doorgrond. Een speurdersteam waar niemand bovenstaat zonder richtlijnen dat volledig onafhankelijk mag werken met behulp van een paar correcte speurders van hier (en die zijn er). Nu mag er precies niets gevonden worden!

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Dit heb ik ook al vaak geschreven. Besteed dit dossier uit aan proffesionals uit alle landen om u heen. Engelse DNA deskundigen, Duitse wapendeskundigen en Franse spoorzoekers. Zie het als een laatste kans.

17

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Als Joel L. gelijk heeft en WNP opereerde van op de NATO basis in Chièvres en het is inderdaad de Strategie van de Spanning (waar ik in geloof), dan zal de relatie die wij hebben met de Amerikanen en de NAVO, ... veel belangrijker zijn dan dan de slachtoffers van dit gebeuren! En blijkt dit een schijnonderzoek van 30 jaar. Spijtig voor de speurders die dit echt willen oplossen.

18

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

noorderling wrote:

Dit heb ik ook al vaak geschreven. Besteed dit dossier uit aan proffesionals uit alle landen om u heen. Engelse DNA deskundigen, Duitse wapendeskundigen en Franse spoorzoekers. Zie het als een laatste kans.

Eens. Maar ik zou het door mensen van de VS/Australië laten doen, maar hoeveel mensen heb je nodig opdat deze zo snel mogelijk een dossier van één miljoen pagina's kennen en dan kunnen beginnen met hypothese-generatie en toetsing? Tenzij Eddy Vos het kan uitleggen.

Hypothese: er werd iemand betaald om ervoor te zorgen dat het onderzoek onklaar werd gemaakt. Mensen bij de top rijkswacht/rechercheurs/justitie. Momenteel is het zo onklaar gemaakt dat er een kat zelfs haar jongen niet in terugvindt. Iedere keer iemand te systematisch te werk begint te gaan en dreigt dingen te ontdekken (zie Eddy Vos of Troch) wordt hij ontheven... Dankbaar maakt men gebruik van de tweetaligheid van België door tijdsrekkende vertalingen te laten uitvoeren.

19

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Aub niet door Eddy Vos, die heeft jaren op dat onderzoek gezeten en nul comma nul resultaat geboekt! En als het toch de Strategie van de Spanning was door mensen van hier, dan zouden het beter Fransen zijn (taal) met medewerking van de speurders die nu op de zaak zitten. Ik heb daar meer vertrouwen in.

20

Re: Onbekwaamheid en/of erger bij CWB?

Langs de andere kant, kunnen we ook niet uitsluiten dat de opdrachtgevers zich in het Franse milieu bevinden.