471

Re: Opsporingsbericht juni 2020

"Terwijl Patrick Haemers en Denise Tyack in Rio het mooie weer maken in hun villa met zwembad – af en toe vliegt Patrick even naar België om een overval te plegen en zo de kas te spijzen – dringen De Jonghe en zijn inmiddels overleden collega Patrick Van Brussel steeds dieper door in het milieu van de bende (Haemers)." (Humo, 3 april 2014)

Hij was niet de enigste die af en toe -en uiteraard volledig incognito- terug naar België kwam. Gegarandeerd veilig, cf. Zaak François.

472

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:
kenza wrote:

In de schriftjes van Acke is er sprake van een foto met man met geweer in zijn handen. Er staat zoals ik mij laten vertellen heb een naam bij

Zie pagina 3 en pagina 7 in dit topic.

Er staat geen naam bij. Back to zero.

473

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Bousmanne Leopold (man van de Spas) hem gegeven door Dossogne zegt dat Bousmanne en Bruylandt Alex in relatie staan met Latinus

474

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

(...) Speurders gingen op zoek en konden de persoon op de foto identificeren als een zekere Leopold B. Jaren en jaren gaan voorbij en dan blijkt “uit nader onderzoek” van de speurders plots dat de man op de foto níét Leopold B. is, zo vernamen we nu uit goede bron.

Bron » Nieuws

Die Leopold B. is natuurlijk Leopold Bousmanne. Deze informatie maakt ook deze notitie van Willy Acke duidelijker:

Bousmanne Leopold (man van de SPAS): hem gegeven door Dossogne -> zegt dat Bousmanne en Bruylandt Alex in relatie staan met Latinus.
J -> D
Opm: foto

Libert: wanneer Drogenbos?

Django68 wrote:

De naam is reeds aan de pers doorgespeeld. Het parket zal wel eerder ingelicht zijn.

Correct. smile Ik wil gerust iets dubbel melden, maar drie of vier keer lijkt me eerder tijdverlies voor de speurders.

Is al eerder door Ben aangegeven dat het die dan juist niet zou zijn.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het is Calmette. Zijn oren verraden hem.

476

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Nee Etienne, het is niet Calmette. Enkel de oren volstaan niet.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Bekijk eens de foto van Jean Marie Paul die Ben heeft geplaatst. Doe er een paar jaar bij en ik zou zeggen; een treffende gelijkenis. Het enige wat me wat dwarszit zijn de oren.

478

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Op Facebook-groep "tueries du Brabant/Bende Van Nijvel" verklaart een zekere Vincent Torip dat de man op de foto niemand minder dan Michel Delacroix is. Hieronder neem ik zijn getuigenis over (vertaald met DeepL, waardoor de tekst soms wat raar is):

Ik vestig uw aandacht op het feit dat deze foto al is geïdentificeerd. Dit is eerder gedaan op een onbepaalde datum in de jaren 1980. Dus ik geef je de informatie die ik heb. De persoon op deze foto is de man die later senator Michel Delacroix zou worden. Hier zijn de details van deze foto. De man met de SPAS 12, dat is het pistool dat hij vasthoudt, zou dus Michel Delacroix zijn.

Nu, dit is een zeer oude foto, want sommigen zullen bezwaar maken: is deze advocaat niet blind? Natuurlijk, maar wat we niet weten is dat Michel Delacroix niet blind geboren is. Het was het resultaat van een ziekte of degeneratie. Hij werd pas blind toen hij 35 was. In het begin, rond zijn 25e, werd zijn gezichtsvermogen steeds slechter en verloor hij geleidelijk zijn gezichtsvermogen. Aanvankelijk, rond zijn 30e, zag hij slechts gedeeltelijk. Hij kon echter nog wel vormen en kleuren onderscheiden. De arts die hij raadpleegde, legde uit dat Michel Delacroix geleidelijk een tastzin had ontwikkeld, ook al was zijn ziekte of aandoening slechts degeneratief, aangezien hij in het beginstadium slechts slechtziend was.

De foto uit zijn jonge jaren dateert van een niet nader bepaalde datum, maar het is duidelijk dat hij al mogelijk last had van zijn gezichtsvermogen, want hij droeg al een donkere bril of een corrigerende bril. Vervolgens verslechterde zijn toestand duidelijk en werd hij volledig blind.

Maar laten we terugkomen op de foto: deze foto werd eerder door de pers gemaakt. Nu lijkt het wapen op deze foto misschien verboden. Verward legde hij uit, als ik me niet vergis, dat de foto van hem gestolen was. Hij legde uit dat het een foto was die hij had bewaard, ook al had hij zicht en had hij het bij zich gehouden om bewijs te kunnen leveren dat hij zicht had gehad en helderziend was geweest. Zonder het bezit van het wapen toe te geven, gaf hij toch het bestaan van de foto toe.

Ik geef deze informatie aan jullie door en vul ze aan, omdat hij bij deze gelegenheid verklaarde dat de foto frauduleus van hem was afgenomen met de medeplichtigheid van zijn ex-vriendin. Zij had namelijk een affectieve relatie met een man genaamd Trousson, die eerder was vervolgd als de auteur of medeauteur van de brandstichting van de krant Pour.

Ik hoop dat je deze informatie nuttig vindt. Opgemerkt moet worden dat hij op deze foto niet ouder was dan 25 jaar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik heb wel eens gehoord over een schele dader in Aalst en een kreupele, nu is er ook al een blinde bij. De man was 35 ten tijde van Aalst en toen al blind volgens bovenstaand artikel.

480

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Mocht dit kloppen dan snap ik langs geen kanten waarom dat opsporingsbericht in 2020 er kwam.

Tweede opmerking. Ik begin te snappen waarom men zich zorgen begon te maken over Vincent Torip.