"Op een dag kwam een ambtenaar van het Hoog Comité van Toezicht mij (François Raes) het verhaal van die drugssmokkel...
Dat gaat dus over de firma Congel -niet Cogel maar Congel met een 'n'!- die eigendom was van beenhouwerij Ghijssels en waarvan Paul Vanden Boeynants meerderheidsaandeelhouder was.
...doen. Ik verwees hem naar onderzoeksrechter de Biseau en die belastte adjudant Goffinon met een onderzoek. Enkele weken later kreeg een substituut op het parket een telefoontje waarin de Biseau, Goffinon, Vernaillen en de ambtenaar van het Hoog Comité van Toezicht met de dood werden bedreigd.
Niemand, buiten mezelf en de personen die ik net genoemd heb kenden de naam van die ambtenaar.
Net zoals maar heel weinig personen op de hoogte waren van het persoonlijke onderzoek naar 'de drugszaak Congel' door Vandendaele. Een van die weinige personen was...
Madani Bouhouche!
Toen twee rijkswachters op bevel van de onderzoeksrechter een belangrijk bewijsstuk in dit dossier in Luik gingen opvragen, vertelde men hen dat Madani Bouhouche het al had opgehaald.
Bouhouche bleek, in dat onderzoek bij Goffinon te zijn gedetacheerd, maar voor Luik had hij géén opdracht gekregen."
Allicht gewoon toeval of een poging om dit topic te ondermijnen, fantasme of een fait-divers door steeds weer dezelfde forumgebruikers die al dan niet een nieuw account hiertoe aanmaken om proberen deze concrete berichtgeving (eens geen "ik denk", "volgens mij", "mijn theorie is...", "gekke naam") te counteren.
Nog maar wat concrete, relevante informatie in plaats van nietszeggende orakelende bijdragen die niks bijdragen...:
Op 13 maart 1981 werd er in Luc Vandendaele zijn bureau ingebroken en de dossiers die hij over deze zaak Congel aangelegd had, werden gestolen.
Ongeveer gelijktijdig ging bij Congel de volledige administratie in vlammen op.