131

Re: Martial Lekeu

U kunt de kwaliteit van de robotfoto's van Gibson absoluut niet vergelijken met de kindertekeningen/robot foto's, van de verdachten Van De Bende van Nijvel.

132

Re: Martial Lekeu

Ja helemaal eens, sommige robotfoto's zijn gewoon lachwekkend.

133

Re: Martial Lekeu

Stropkens wrote:

Om tot op heden onbekende redenen laat Xenophon maar al te graag uitschijnen dat robotfoto G9 van nul en generlei waarde is. Op basis van de robotfoto's van Lois Gibson werden echter al meer dan 1000 criminele feiten opgelost » Lois Gibson. Ik begin dat negativisme van Xenophon dan ook behoorlijk verdacht te vinden.

Stropkens, voor wat het waard is: mijn opinie over jou is beter dan de jouwe over mij. Ik denk niet dat jij een saboteur bent: iemand die ietwat saboteur is zou er immers in slagen een verhaal te construeren dat ietwat logisch en coherent lijkt, eigenschappen die ik vergeefs zoek in veel van je posts.

Re: Martial Lekeu

Mincky wrote:

U kunt de kwaliteit van de robotfoto's van Gibson absoluut niet vergelijken met de kindertekeningen/robot foto's, van de verdachten Van De Bende van Nijvel.

Verbazingwekkend hoe sommigen het licht van de zon blijven ontkennen. Een robotfoto hoeft helemaal geen kunstwerk voor te stellen om accuraat te zijn » www.hln.be

Gelukkig zijn er nog forumleden die de waarheid wel nog onder ogen durven zien » Forum

135

Re: Martial Lekeu

Hoeveel accounts ga jij eigenlijk nog aanmaken om je theorie te blijven verkondigen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Martial Lekeu

Beste Ben,

In tegenstelling tot wat u denkt is Stropkens het eerste en enige acccount waarmee ik op het forum ben geregistreerd. Maar ik behoor wel tot een groep die er dezelfde ideeën op na houdt. Wij werken met een soort rotatiesysteem zodat het niet altijd dezelfde is die de groep op het forum vertegenwoordigt. Onze groep is behoorlijk uitgebreid en wij hebben elkaar leren kennen via de sociale media. Af en toe komen bepaalde leden van de groep samen en ik kan u verzekeren dat er dan tussen pot en pint nogal wat wordt afgelachen. Ik ken niet alle leden persoonlijk maar ik denk niet dat er anciens tussen zitten. Ikzelf heb ook niet zo een grote kennis van de Bende van Nijvel maar in onze groep zitten er wel een aantal personen die blijkbaar wel bijzonder goed gedocumenteerd zijn. Deze personen helpen mij dan ook om berichten te posten waar de ganse groep achter staat. Tegen uiterlijk morgenmiddag ging men mij nog een item overmaken in verband met Jean-Paul Dauphin. Van zodra ik dat item heb ontvangen zal ik dat op het forum posten.

Stropkens

137

Re: Martial Lekeu

Dat is dan al minstens 1 belofte die je niet nagekomen bent.

Het was waarschijnlijk te Glad(io) en dus te gevaarlijk voor uitschuivers. Smiley..

138

Re: Martial Lekeu

Weet er toevallig iemand wat de naam van de vrouw van Lekeu was?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

139

Re: Martial Lekeu

Hij zat zeker niet in stil in Florida:

US Wants to deport him now that intrigue is over

Charm, a French accent and the lure of making millions were Martial Lekeu’s tools of trade. With them, the former Belgian state police sergeant enticed 18 people to buy into deals for counterfeit jeans, illegal, steroids and black-market military hardware. His skill at trolling for illegal arms dealers, counterfeiters and other wheeler-dealers made him a star federal informant for three years and turned Orlando into the capital of US Customs Service sting operations.

“He has a curious persona”, said an investigator familiar with Lekeu. “He just looks like one of those shady characters that you’d meet on the Marseilles waterfront who could get you into anything.”

But Lekeu’s charm with his handlers has evaporated, his private investigation business is struggling and the Immigration and Naturalization Service is trying to deport him for overstaying his 1984 visitor’s visa.

Suddenly Lekeu is a man left out in the cold. He could be returned to his homeland, which he fled in 1984 after the exposed government links to right-wing terrorist groups.

“If I have to leave, I’ll leave”, said Lekeu, 47, at his small, south Orlando office filled with books on business, spy equipment and weapon systems. “But I won’t go back to Europe. I did everything for the US government and I love this country.”

Much about his life remains a mystery. His former Belgian employers won’t discuss him, citing a pending corruption case in which Lekeu provided information.

But one thing is for sure: the former policeman with short dark hair, droopy eyes and a hearty laugh was a valuable Customs Service informant in Orlando. As local office informant No. 006, he earned about $90.000 for his undercover work, starting when he tipped authorities about a shipment of counterfeit T-shirts in April 1990.

He worked full time for the agency from February 1991 tot February 1993, when the agency jettisoned him.

Bron: The Orlando Sentinel | 2 Oktober 1994

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

140

Re: Martial Lekeu

Klassieker: hij wordt tipgever, enorm succesvol, schakelt alle competitie uit en wanneer hij zelf in het geslagen gat springt wordt een oogje dichtgeknepen. Na verloop van tijd hebben degenen die een oogje dichtknijpen er alle belang bij dat niet het hele verhaal bovenkomt.

Zo zijn er al veel gevallen. Het is een recept voor miserie en corruptie dat nooit faalt. En da's meteen de hoofdreden waarom het essentieel is om tipgevers en hun handlers af te schermen van het reguliere politiewerk en de handlers als een havik in de gaten te houden.