871

Re: Overijse: 27 September 1985

Uit het artikel over de herdenking haal ik dit :

Onder hen ook medeorganisator Lennart Segers, die een aangrijpend persoonlijk moment deelt. Zijn moeder had die avond eerst aan zijn broer en daarna aan hem gevraagd om een brood te gaan halen in de bewuste Delhaize. Ze hadden geen zin. “Mijn vader kwam later die avond verward thuis. Bij een tankstation in Jezus-Eik had hij mannen met maskers gezien die hem vroegen snel door te rijden. Wij waren die avond allemaal thuis, maar vijf mensen kwamen nooit meer thuis”, zegt Lennart, zichtbaar geraakt.

Excuses als ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik vind hier nergens meer info over. Zou die mens een getuigenis hebben afgelegd? Want mijns inziens heeft hij dan mogelijk de daders gezien, in Jezus-Eik? Kan toch wat extra (mogelijk belangrijke) informatie opleveren vermoed ik?

Zijn vader is trouwens radiomaker Geert Segers, in Vlaanderen vooral bekend als de stem van Man Bijt Hond (en de vader van komiek Iwein Segers).

873

Kenniz05 wrote:

Excuses als ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik vind hier nergens meer info over.

Ik ook niet en het is het eerste dat ik hierover lees. Zoveel vragen: heeft hij die mannen gezien voor of na de feiten? Waren er op dat moment andere mensen aanwezig die dit ook gezien hebben? In wat voor auto zaten die personen? Heeft hij zijn verhaal tegen de politie verteld? Heeft hij wapens gezien?

Het is zo'n verhaal waar je zonder extra informatie eigenlijk niets aan hebt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

874

Er wordt hier beweerd dat Finné niet al lang dood was aan de hand van een autopsie rapport (sleutels in de hand, en lijk omgedraaid) Welnu dat is de tip die het oplost. Volgens de maanstand van toen kan dit niet als de graviteit bepaald hoe iemand op de grond valt (gesleept uit een koffer, neergeknald, opgevangen en neergelegd,... in de fysica is dat allemaal onderhevig aan de graviteit) Dermee dat dit rapport niet correct is. Verder wil ik er mij niet meer mee moeien, de rest is automatisch bullshit en het hangt me de keel uit na 41 jaar altijd te moeten blijven omgaan met dergelijke leugen. Ik hoef het geld niet van de oplossing.