Re: Volkswagen Santana
Bravo. Locatie gevonden. Simpel. En niet simpel.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Wagens → Volkswagen Santana
Bravo. Locatie gevonden. Simpel. En niet simpel.
Ik heb de afgelopen weken een paar duizend bladzijden pv's doorploegd die een spreekwoordelijke 'gunstige wind' me bezorgd had.
Hieronder een afbeelding die een bijlage is bij PV 21273 d.d. 15 februari 1988. Ik heb enkel een paar elementen in kleur geaccentueerd. De afbeelding is een kaart uit een 'De Rouck' wegenatlas.
In rood: de exacte locatie waar de brandende Santana stond.
Groen: de exacte plek waar goederen uit de gestolen Paris-XL bestelwagen (Toyota Hiace) aangetroffen werden. Die bestelwagen werd teruggevonden in box 179 ('Louise' van de residence Beau Site in Elsene), helaas zonder belastend materiaal. Beide plekken zijn misschien 30 meter van elkaar verwijderd. Een merkwaardig toeval.
Voor wie in Google Street View wil kijken, dit is de locatie van de Paris XL-goederen, net om de hoek rechts aan de linkerkant, even naast de straat stond de Santana. Vlak in de buurt: de parking, die was er indertijd ook al. Let wel, de straat waar de Paris-XL spullen lagen zag er toen veel meer 'verwilderd' uit dan nu. 's avonds heb je daar ook geen passage » Google Maps
Wie kwam ook zeer geregeld langs bij de vlakbij gelegen renbaan om een gokje te wagen? Philippe De Staerke. Maar bon, vele anderen ook.
Geel kader: stuk van een plan uit een identieke atlas dat teruggevonden werd te Knokke, in het tweede verblijf van Bouhouche.
Dag Xenophon, bedankt voor al dat werk. Bij die locatie daar aan de Tumulidreef viel me op dat die parking eigenlijk de dichtste afgelegen parking en verdoken straat is waar iedereen die iets wil dumpen ten Zuiden van Elsene naar toe zou komen. Hier in onze gemeente hebben we ook 1 zo een plaats vlak aan E40. Iedereen dumpt daar alles. Veel sluikstorters.
Gezien zijn ligging aan de hypodroom zal iedereen die in de gokwereld en paardenwereld actief is de locatie wel kennen.
Ik vroeg mij hier ooit af op het forum: hoeveel zaken zijn daar op die parking en in die dreef nog gedumpt? Zijn er 1000en zaken doorheen de tijd gedumpt? 100? Of enkel deze twee gevallen van dumping in het Bende van Nijvel-dossier?
Bende van Nijvel → Wagens → Volkswagen Santana