41

Re: Herman Vernaillen

Ja, maar dat dit een - Vernaillen kennende - weldoordachte stap is, lijkt me wel zeker. Hij heropent een piste die intussen wat ondergesneeuwd was geraakt. Ik heb de indruk dat hij het onderzoek en de publieke opinie opnieuw in die specifieke richting wil sturen. Het zou de oorzaak van alles kunnen zijn en België doen beven. Maar er zou best nog wat volgen, en wellicht zal dat ook gebeuren.

42

Re: Herman Vernaillen

Michel Libert (22 april 2017), in het Frans » YouTube

Re: Herman Vernaillen

Vernaillen zal, zoals ook meerdere forumleden, geloven dat dit spoor substantie heeft. Daarom zal hij dit gezegd hebben. Hiermee is niet bewezen dat het ook substantie heeft.

Overigens, ik kan me vergissen, maar Vernaillen heeft bij mijn weten nooit op het Bende-onderzoek gezeten. De vraag is dus of hij meer weet dan anderen. De info die hij hier naar buiten brengt, heeft hij wellicht ook zelf op een forum of Wikileaks gevonden.

Het is zijn goed recht om dit allemaal te zeggen, maar om het substantie te geven is meer nodig dan een boel stemmingmakerij die we 25-30 jaar geleden al overal konden lezen.

44

Re: Herman Vernaillen

Michel Libert (april 2017):

Quand j'ai parlé, à l'époque...

Monsieur Libert, vous avez vu les photos?
Je dis "Oui, j'ai vu les photos".

Et qui était sur les photos?
Mais je l'ai dit: à l'époque, le prince Albert, nu, Vanden Boeynants, nu, ... il y avait des femmes et des enfants. Voilà.

(grommelements)

Mais alors, pourquoi vous me posez la question?

Et vous avez les photos?
Non, je n'ai pas les photos

Ah, monsieur Libert, vous n'avez pas les photos, vous qui faites photocopie de tout.

Etc bla bla bla ...

Oui ... et non pas "la" ... mais "les" photos ... toutes originales, l'une étant incontestable à moins d'avoir usé d'un nombre de sosies appropriés. A mes souvenirs les photos étaient au nombre de trois et visiblement prises à la sauvette. Il s'agit du dossier procuré par Latinus pour éventuelle action complémentaire. Il m'en a laissé photocopie à cette fin. Dans les notes finales qui font de ce dossier de moeurs un monument fort dérangeant, étaient signifiés les modes par lesquels les deux jeunes gens de sexe masculin "convoqués" ou "invités" à ces ébats, ont été exécutés suite à une compromission. Je ne me souviens pas si la chose se soit produit le même jour ou ultérieurement. Le premier, s'est suicidé d'un coup de couteau dans ... le dos, le second par une décharge de chevrotine dans ... le menton. Les corps ont été "traités".

Re: Herman Vernaillen

Jullie focussen nu op roze balletten maar er is natuurlijk die staatsgreep, de rijkswacht en de inlichtingendiensten die samenwerken met bendes. Roze balletten zijn natuurlijk een chantagemiddel maar ook de plaatsen waar top rijkswacht, politiekers, industriëlen en gangsters aanwezig zijn.

Stel ik ben aannemer X en wil grote contracten binnenkrijgen van de overheid, ik heb dus een minister nodig, maar gangster Y heeft compromitterende beelden van diezelfde minister en wil geld voor bandopnames of foto's, ik kan dus beter dat geld aan die minister ter beschikking stellen zodat ik met grote zekerheid weet dat hij niet moet aftreden. Ik kan dus beter 250.000 euro betalen aan zwijggeld dan dat ik mijn contract van 200.000.000 miljoen verlies etc ...

Ik snap niet dat jullie het verband met de Bende van Nijvel niet zien. Natuurlijk schieten sommige mensen vrouwen en kinderen dood. Indien dat niet zo zou zijn was er nu vrede op aarde.

Re: Herman Vernaillen

Het toverwoord "roze balletten" is er weer, een dossier zonder inhoud! Bestaande foto's die nooit in het dossier zijn terecht gekomen en misschien nog ergens liggen. Wie zal het zeggen? En de cocaïne die er overvloedig gebruikt werd in '79 op de feestjes? Wie wordt er genoemd in drugdossiers? Welke rijkswachter deed onderzoek? Hoe is de bende in België gestart? In welk dossier was Dekaise verdachte? En Lekeu en jonge meisjes, en drugs uitdelen aan vrouwen? En de moord op Vissers?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Herman Vernaillen

En wie was de drugsbaron der drugsbarons? Nog steeds op vrije voeten. Toch wel duidelijk dat Bouhouche en Beijer de aanslag in zijn opdracht pleegden. En dat vele misdrijven van Bende in zijn straatje passen.

48

Re: Herman Vernaillen

coconut wrote:

Leg nu aub de verklaring van Vernaillen eens naast de verklaring van Eyskens op tv. Vernaillen deed nog een andere onthulling. Begin jaren tachtig leerde hij een mijnheer Finné kennen. Die had geruchten opgevangen over een complot binnen de rijkswacht om een staatsgreep te plegen. Finné noemde de namen van verscheidene hoge rijkswachtofficieren en van een minister.

Ik herinner mij een interview van Mark Eyskens met de VRT waarin deze verklaarde dat hij was benaderd door hoge ambtenaren en leden van de veiligheidsdiensten met het voorstel na een door hen gepleegde staatsgreep de leiding van het land op zich te nemen. Beide heren, niet van de minsten, hebben publieke verklaringen afgelegd en geen haan die er naar kraait. Zelfs de mensen op het forum geven er geen reactie op.

VRT, onderzoeksjournalisten, justitie, doe uw job aub. Ik heb er echt geen tijd voor maar lees dat bijvoorbeeld Bossi al een zeer goede aanzet gegeven heeft. Kunnen jullie beide verklaringen nog eens goed bestuderen en kan er dan geen open brief geschreven worden van forumleden die naar kranten en tv gaat. Ik bedenk maar wat op enkele minuten maar ben eigenlijk verbijsterd dat iedereen hier zomaar over leest.

Ik herhaal nog eens: Eyskens bevestigde Vernaillen dus ...

Verifieer al mijn berichten en welke reactie ik bekwam toen ik het woord staatsgreep neerpende. Ons informatie komt niet van de pers. Het woord staatsgreep kwam vanuit verschillende richtingen. De heer Vernaillen vernam deze info van de heer Finé o.a.. Terloops bracht de heer Vernaillen het ter kennis binnen de onderzoekscommissie.

Voor het overige heeft het Meerdaelbos en het voorstel tot het overhandigen en vernietigen van een dossier geen enkele binding met verkiezingen zoals men hier nu pleegt uit te drukken. Integendeel zelfs. Ik baseer mij op de feiten tussen januari 1984 en 24 april 1984. Dewelke trouwens het voorwerp uitmaakte van een verhoor door de onderzoekscommissie van de heer Louis Michel.

Het aanbieden van 20.000.000 bfr tot het overhandigen en vernietigen van een dossier is niet zonder ernstige geldige redenen.

coconut wrote:

Ik heb er echt geen tijd voor maar lees dat bijvoorbeeld Bossi al een zeer goede aanzet gegeven heeft. Kunnen jullie beide verklaringen nog eens goed bestuderen en kan er dan geen open brief geschreven worden van forumleden die naar kranten en tv gaat.

Mocht ik in eerste instantie een brief schrijven zal het gericht zijn aan de Voorzitter bij het Hof van Cassatie.

Wat niet weg neemt dat wij eventueel graag verder willen onderzoeken op welke wijze wij in samenwerking met andere forumgebruikers onze medewerking kunnen verlenen.

Re: Herman Vernaillen

coconut wrote:

Zelfs de mensen op het forum geven er geen reactie op.

Hoe bedoelt u? » Forum

Tevens bericht nummer 6 in dit topic

50

Re: Herman Vernaillen

Wat zou de beste manier zijn om een collectief van forumleden samen te stellen? Een collectief dat druk kan uitoefenen uit naam van de forumleden!