401

Re: Temse: 10 September

Merovinger wrote:

Er zijn die fameuze prototypes van kogelwerende vesten die gestolen werden in Temse wat op een inside job zou kunnen wijzen want de rijkswacht was op de hoogte van de productie van die vesten. Vooraleer daar in mee te gaan wil ik eerst eens weten of er nog andere kogelwerende vesten opgeslagen lagen in de fabriek in Temse? Als er geen andere vesten gestapeld lagen dan de prototypes dan was met volkomen normaal dat ze met die prototypes naar buiten gegaan zijn. Zie nl. de advertentie in de Gouden Gids (Forum).

the end wrote:

voor Temse is deze tekst zeer interessant. Los van wie de tipgevers zijn is de voorkennis door de daders overduidelijk en mogelijke hoek waaruit die kennis kan komen is groter dan de rijkswacht alleen.

Zeven prototypes van bijzonder gesofisticeerde kogelvrije vesten type 'Balon 24-14 A2M'. Enkel het Nederlandse leger heeft enkele testexemplaren in gebruik (link met Carl Armfelt?). Tenslotte ontdekken de speurders ook dat Willy Pourtois kort voor de overval enkele Libanese en Syrische klanten die belangstelling hadden voor deze prototypes bij het bedrijf introduceerde.

Bron: De Bende & Co | Hugo Gijsels

Toch slaan de inbrekers precies dat raam stuk waar de kast staat, amper 3m verder. (...) De schoonzus van Jacques Van Camp bekleedde een directiefunctie bij Wittock-Van Landegem.

Bron: De Bende; een documentaire | Paul Ponsaers en Gilbert Dupont

402

Re: Temse: 10 September

Ja Jo001, Carl Armfelt en zijn op nazi's gestoelde Gladio-netwerk is in deze belangrijk. In Zweden hebben ze gepoogd het oude netwerk op te doeken en te vervangen. Dit is volledig uit de hand gelopen.

En heel belangrijk is dat een Belgische kolonel die heel goed WNP kende de kastanjes uit het vuur gehaald heeft voor het Zweedse Gladio-netwerk en de Belgische uitlopers. Denk aan Libert die opeens van straat geplukt wordt rond Temse!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Temse: 10 September

Het opensnijden van andere dozen zegt ook niets natuurlijk, want dat zouden ze, bij een enigszins intelligente planning, sowieso gedaan hebben om hun voorkennis te verhullen. Dat ze dan precies het juiste raam inslaan doet inderdaad weer anders vermoeden.

1 + 1 = 2

404

Re: Temse: 10 September

Jo001 wrote:

Zeven prototypes van bijzonder gesofisticeerde kogelvrije vesten type 'Balon 24-14 A2M'. Enkel het Nederlandse leger heeft enkele testexemplaren in gebruik.

Ik ben het niet zeker en kan dus ook geen bronvermelding doen over waar ik het gelezen heb omdat ik het vergeten ben (dus ik weet ook niet of het al dan niet juist is wat ik zeg). Ik meende me dus te herinneren dat het Nederlandse Leger die kogelwerende vesten reeds operatief in gebruik hadden (dus niet meer in testfase). Dan zijn dat niet echt meer prototypes welke gestolen werden maar hooguit aangepaste-versies voor een bepaalde bestelling. Het is niet abnormaal dat bij grote bestellingen van kledij, de klant zijn voorkeuren kan uitspreken bij de bestelling (bijvoorbeeld dat de stiknaad een ander kleurtje moet hebben). Dat zijn dan misschien wel "prototypes" in de bewoording omdat ze "uniek" zijn, maar qua technologie zijn het geen prototypes meer aangezien ze technologisch geen grote wijziging hadden.

Als de politie hedendaags enkele nieuwe dienstvoertuigen aankoopt welke nog nooit aangekocht zijn geweest door de politie, maar die wel al door particulieren gekocht werden (bijvoorbeeld een laatste nieuwe versie van een Volkswagen Golf). Dit voertuig zal getest worden door de politie nadat het zijn bepaalde extra-uitrusting zoals belettering en sirene en lichtjes op 't dak kregen. Is dat dan een "prototype"? Niet echt voor mij, dus tot hoeverre gaat de bewoording "prototype" bij de gestolen kogelwerende vesten indien er al reeds in omloop konden zijn?

Ik weet niet 100% zeker of ze dus al in operationele functie waren of niet, maar of dit nu is of niet zo is, dit veranderd niets aan het feit dat er kogelwerende vesten gestolen werden die toen der tijd aan de "wereldtop" stonden op gebied van technologie en kwaliteit.

Jo001 wrote:

De schoonzus van Jacques Van Camp bekleedde een directiefunctie bij Wittock-Van Landegem.

De dochter van Jacques Van Camp zegt in een interview dat dit niet juist is en verzonnen is.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Temse: 10 September

Een volgens mij niet onbelangrijke info:

Calmette kreeg in het kader van Wackenhut de opdracht om informatie in te zamelen bij producenten van kogelvrije vesten. Hij herinnert zich niet kontakt genomen te hebben met Temse maar hij sluit dat niet uit. Bij zijn weten heeft Wackenhut geen dergelijke vesten aangekocht. Het ging slechts om een project in voorbereiding bij Christopher Terry.

Bron: Verhoor Calmette door Delta-cel op 14 april 1989 en ginlo op tueriesdubrabant.winnerbb.com

406

Re: Temse: 10 September

Toch even het verband leggen met de in 1983 gestolen kogelvrije vest bij de firma Wittock-Van Landeghem te Temse. Deze werd aangetroffen bij een huiszoeking. Lammers verklaarde hierop de vest gekocht te hebben bij een voormalig lid dat deel had uitgemaakt van het Front de la Jeunesse. We leggen verder het verband met de verklaringen uitgaande wachtmeester François Raes. Dit ingevolge de bedreigingen uitgaande Kol. Lhost. Vervolgens deed een beheerder van de Delhaize zijn beklag ivm het uitzonderlijk gedrag rond stalking vanwege Kol. Lhost.

407

Re: Temse: 10 September

Is het bewezen dat het om de gestolen vest ging?

Re: Temse: 10 September

Bossi wrote:

Toch even het verband leggen met de in 1983 gestolen kogelvrije vest bij de firma Wittock-Van Landeghem te Temse. Deze werd aangetroffen bij een huiszoeking. Lammers verklaarde hierop de vest gekocht te hebben bij een voormalig lid dat deel had uitgemaakt van het Front de la Jeunesse. We leggen verder het verband met de verklaringen uitgaande wachtmeester François Raes. Dit ingevolge de bedreigingen uitgaande Kol. Lhost. Vervolgens deed een beheerder van de Delhaize zijn beklag ivm het uitzonderlijk gedrag rond stalking vanwege Kol. Lhost.

Even topic Lammers terug gelezen. De ouders van Lammers kochten een vest van Weykamp voor Lammers.

409

Re: Temse: 10 September

vleermuisje1971 wrote:

Even topic Lammers terug gelezen. De ouders van Lammers kochten een vest van Weykamp voor Lammers.

Ik zit wel degelijk juist.

410

Re: Temse: 10 September

Is het bewezen dat de kogelvrije vest uit Temse was?